TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 -91 mod motor i celica -86

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #62842  av karl234

må bytte motor på min celica -86 2.0GT og lurer i den forbindelse om jeg kan bruke en 3SGE fra en 91 MR2 i min bil hvis ledningsnett med ECU byttes..

#62885  av CelicaTurbo

Jeg kjenner ikke om noen har gjort dette, men det vil trolig gå om du også beholder girkassen din. Samt at dynamoen må flyttes på MR2 motoren, det er mulig du da kan bruke brakettene på Celica-motoren og montere disse på MR2-motoren, det går ihvertfall bra å bytte slik på 90+ MR2 og Celica 3S-GEmotorer, men jeg vet ikke sikkert om dette går når du har en eldre 3S-GE motor..

#62890  av GT4 CS

Motorfester burde være likt, men det meste kan tilpasses med jernøks og sveiseaperat om man vil :D

#62892  av karl234

noen som har gjort et sånnt bytte før da?

#62901  av tojo

Nei har ikke byttet slik motor før! men en 3sge blokken er lik på alle 3sg(t)e motorene.
Så hvis du bytter over motorfestene,så burde det være plug and play.
Eneste forskjellen er vel innsuget og muligens komprisjonen(har for meg at 86-90mod har 9,2:1comp og 90+ har 10:1comp.
Ledningsnettet er det nok ikke så store forskjeller på,så med litt småfix burde den saken være i boks(er nok sansynlig at du kan bruke din nåverende ECU og ledningsnett.
Sist redigert av tojo den 28 sep 2004 15:57, redigert 1 gang totalt.

#62902  av erling

Er mulig ledningsnettet kommer opp på andre side av motoren, at det må skjøtes/byttes.

#63770  av sindrejl

han har fått bekrefta det jeg trodde, mr2 motor går ikke ned i celica pga girkassa er satt feil vei på mr2 ;)