TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk3 og piggfrie vinterdekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #63271  av laas

Hva er det folk har? Har ikke kjøpt meg vinterdekk/felger ennå, og kunne trengt noen tips/ideer.

Har mest lyst til å sette vinterdekkgummien på de originale 15-toms-felgene og kjøpe 16-toms felger og nye sommerdekk til våren.

Er det noe marked for salg av sommerdekk-gummi som har en sesong eller to igjen, eller er det mest sannsynlig at jeg må regne sommerdekkene mine som tapt om jeg går den ruta?

Lars J

#63272  av vegar85

det kan jo hende du får solgt dem vist du legger dem ut på billisten.no eller her.

#63306  av jan-erik

Har piggfri vinterdekk på de orginale 15" felgene på min. Har dimensjon 195/55x15 rundt om. Har kun kjørt de noen få måneder på slutten av sist vinter. Håper jeg slipper å ha de på i år, da planen er å ha bilen i garasje hele vinteren.

Og ville dessuten gått for 17" på sommerfelgene i stedet for 16". De kan sikkert få kjøpt mine 16" felger rimelig da jeg har planer om 17" felger til sommeren.

#63308  av laas

jan-erik skrev:Og ville dessuten gått for 17" på sommerfelgene i stedet for 16". De kan sikkert få kjøpt mine 16" felger rimelig da jeg har planer om 17" felger til sommeren.
Jeg vurderer 17" også. Vil helst ha felgene lette og ikke alt for dyre, og ha grei kjørekomfort på røff asfalt (kjører jo stort sett bare på vanlig vei, ikke bane). Jeg vil ha kaken i både pose og sekk og likevel spise den som du skjønner...

Lars J

#63320  av jan-erik

laas skrev:
jan-erik skrev:Og ville dessuten gått for 17" på sommerfelgene i stedet for 16". De kan sikkert få kjøpt mine 16" felger rimelig da jeg har planer om 17" felger til sommeren.
Jeg vurderer 17" også. Vil helst ha felgene lette og ikke alt for dyre, og ha grei kjørekomfort på røff asfalt (kjører jo stort sett bare på vanlig vei, ikke bane). Jeg vil ha kaken i både pose og sekk og likevel spise den som du skjønner...
Skal du ha lette felger må du nok litt opp i pris. Selv tror jeg at jeg havner på OZ Superlegara Race Silver i 17", og disse veier lite, koster ca. 2500,- pr. felg.

#64043  av laas

Lurer på om jeg bare går for omlegging til vinterdekk nå snart, tar omlegging tilbake til sommerdekk til våren for å slite sommerdekkene mine en sesong til før jeg kjøper nye med nye felger. Med mindre omlegging/balansering koster mer enn en felg da - noen som vet hva prisen burde ligge på sånn cirka?

Lars J

#64073  av zacroa

omlegging og balansering er ikke dyrt, hvis du kjøper dekk samtidig, vil det ikke koste noe særlig i det hele tatt... (tror jeg betalt 30kr pr dekk sist jeg kjøpte..)
Hvis du ikke kjøper dekk samtidig koster det sikkert 3-400kr..

uansett ikke dyrt.

#64101  av jumbo

Slitet med å dra hjemmefra for å få lagt om er at en mr2 har til nød plass til 6 hjul totalt, ikke 8 :D

#64174  av laas

Må da vel gå bra. Hiv ut reservehjulet og skru ut passasjersetet... :-)

Lars J