TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbotrykks mÃ¥ler.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #64164  av Toyota4ever

Jeg undrer på trykksmålerane mine, jeg har den orginale + en HKS måler.
Problemet er at plutselig ble begge rar, er litt vanskelig og forklare men skal prøve. HKS måleren som står i A-stolpen går aldri ned på undertrykk, stopper som regel på en 0,3bar og der blir den stående mens den org. måleren går sakte ned på minus-siden der den skal være når de ikke er trykk :?: :?: :?: :?: :?:
Noen som har peill på ka som kan være galt? Tror ikke de er noen knekk på slangene noen steder hell
:?: :roll:

#64166  av Tor

Kansje en fordel og vite hvordan bil det er da? Men jeg regner me at du ikke har nok vakum til og drive begge 2 samtidig. Prøv og hent vakum fra en anna plass en der du henter nå. Sjekk om det blir dedre da. Ellers vet jeg at enkelte T stykker er litt følsomme vist du blir lekk og montert feil vei osv. Sjekk også for lekansjer på slanger og koblinger. Det er vel hva jeg kommer på i farta.

#64173  av tojo

Toyota Celica GT-Four 91mod.
Står i Toyota4evers signatur,regner med at det er den bilen han mener?
Enkelte t koblinger har enveisventil,hvis du har en slik kobling får du bare trykk ikke undertrykk.(eller motsatt hvis koblingen står andre veien :) )

#64176  av Tor

Ja, det var dette jeg også mente ang T stykke.

#64195  av GT4 CS

først og fremst så feilsøker du vacumslangene dine. Kan være en utett slange eller som skrevet før her at du har hentet vacum fra galt sted

#64198  av larsst185

Når jeg tenker etter oppdaga jeg ett fall i undertrykk et par ganger før du overtok bilen fra meg.Sjekk vacuum slangen for lekkasje du....

#64216  av Kjelliken

:D det er mest sannsynlig noe vakum problem var borti noe lingnende nor jeg monterte dump ventilen og da var det en slange som hadde falt av. ikke alle som er like lett og se.. da var boost måleren helt ute av normal virkning

den gikk liksom ikke helt som den skulle heller.. :wink: