TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Norsk Supra mkIV register

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #63730  av TurboKnut
 
Jada, jeg kjenner godt til denne (den observange ser at det også er en hvit 300ZX i bakgrunnen).
Chnr: JT164JA8000016273
PM meg de delene du trenger så skal jeg se hva som kan avses.

 #63756  av TurboKnut
 
Og så kom det en til Norge på svenske export-skilt som var gyldig tom lørdag...
Vedlegg
Fossum.jpg
Fossum.jpg (67.07 kiB) Vist 4044 ganger

 #63922  av 2fast4u
 
Fikk nettopp beskjed at Lars "et-casey" har sin bil enda.
Og etter et havari på den ene turboen på sommertreffet i år så er det ombygginger på gang der i gården. :wink:

Noen bilder
Vedlegg
et_casey turbo.jpg
et_casey turbo.jpg (48.81 kiB) Vist 4339 ganger
et-casey ex.jpg
et-casey ex.jpg (73.42 kiB) Vist 3715 ganger

 #63930  av @lpher
 
TurboKnut skrev:Og så kom det en til Norge på svenske export-skilt som var gyldig tom lørdag...
Hmm....er det noe særlig økonomi å hente bil fra sverige da?
...and as usual...all info er velkommen :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 04 okt 2004 19:30, redigert 1 gang totalt.

 #63931  av @lpher
 
2 FAST 4U skrev:Fikk nettopp beskjed at Lars "et-casey" har sin bil enda.
Og etter et havari på den ene turboen på sommertreffet i år så er det ombygginger på gang der i gården. :wink:

Noen bilder
Ahhh...såpass ja :D BIG....and shiny er vel det første ordet som springs to mind når man ser det bildet dær da! :D

@lpher

 #63948  av tacsupra
 
@lpher: Hyggelig av deg å vise meg veien til dette stedet :) . Bilen er 1994 tysk TT 6 trins med alt utstyr som var med i 94, (blant annet oljekjøler til bakaksel). Orginalt er bilen sølv. Bilen er foreløpig fri for HKS, Greddy, og andre typer "flatpakke" tuning deler. Har bygd 2 eksosmanifolder til 2 stk. Schwitzer SRX350 turbo`r m/integrerte wastegate`r, intercooler elementet er handlet i england og har vært et sant mareritt å bygge trykktanker til p.g.a. at kjølerøra går vertikalt og ikke horisontalt som de fleste andre har, innsug og dyser er fortsatt orginalt, Insprutet er en Autronic SMC. Jeg ville ha en bil med optimal kjørbarhet så derfor måtte det bli en twinløsning når jeg valgte turbo.
Bilen ble klar for ca. 1 måned siden, den har allerede hatt sin del av barnesykdommer men når den virker som den skal går den virkelig bra. Effekten på ca. 1.5 i ladetrykk ligger vel mellom 550-650HK (trenger en dag på rulla for å få justert den ordentlig) Den begynner å lade på 1600RPM og har fullt ladetrykk på rundt 5000RPM. Det er Tein coilovers rundt om ellers er det vel bare hjulsettet bak som ser litt porno ut, måtte lage 3mm spacer for at dekkene ikke skulle subbe fjærene (har ikke rørt hjulbuene). :wink: Har noen bilder men ingen ide om hvordan jeg kan få lagt de inn på dette forumet... :?

 #64143  av @lpher
 
tacsupra skrev: @lpher: Hyggelig av deg å vise meg veien til dette stedet :) .
Ingenting å takke for :) Bare artig å få samlet folk med Supra-kunnskap her... :) ...og etter hva jeg forstår så er du en av få turbo'guruer her i norge? :)
tacsupra skrev: Bilen er 1994 tysk TT 6 trins med alt utstyr som var med i 94, (blant annet oljekjøler til bakaksel).
Eurospec som er tingen vettu :D
tacsupra skrev: Orginalt er bilen sølv. Bilen er foreløpig fri for HKS, Greddy, og andre typer "flatpakke" tuning deler.
"Flatpakke" tuning?! :D :D Merkelig hvor billig det hørtes ut :D
tacsupra skrev: Har bygd 2 eksosmanifolder til 2 stk. Schwitzer SRX350 turbo`r m/integrerte wastegate`r, intercooler elementet er handlet i england og har vært et sant mareritt å bygge trykktanker til p.g.a. at kjølerøra går vertikalt og ikke horisontalt som de fleste andre har,
Har fått sendt over noen bilder fra tacsupra...som jeg uploader i registreret om 'nogle få' ...so stay tuned :)
tacsupra skrev: innsug og dyser er fortsatt orginalt, Insprutet er en Autronic SMC. Jeg ville ha en bil med optimal kjørbarhet så derfor måtte det bli en twinløsning når jeg valgte turbo.
Takk! :) Twins gjør liksom susen det :)
tacsupra skrev: Bilen ble klar for ca. 1 måned siden, den har allerede hatt sin del av barnesykdommer men når den virker som den skal går den virkelig bra. Effekten på ca. 1.5 i ladetrykk ligger vel mellom 550-650HK (trenger en dag på rulla for å få justert den ordentlig) Den begynner å lade på 1600RPM og har fullt ladetrykk på rundt 5000RPM.
Se dær ja... :D
tacsupra skrev: Det er Tein coilovers rundt om ellers er det vel bare hjulsettet bak som ser litt porno ut, måtte lage 3mm spacer for at dekkene ikke skulle subbe fjærene (har ikke rørt hjulbuene). :wink: Har noen bilder men ingen ide om hvordan jeg kan få lagt de inn på dette forumet... :?
Fornøyd med Tein oppsettet eller? Ser det er veldig mye brukt i usa ihvertfall....

@lpher

 #64219  av tacsupra
 
Guru?? :shock: :oops: Nei takk, jeg er nok som folk flest (Jeg kan litt om alt og mye om lite), men det er jo lov til å bruke knollen av og til da:wink:

Flattpakke: Det er bare min måte utrykke ferdig løsninger på, (Alle behøver nødvendigvis ikke å kjøre med en kjempe stor turbo der motoren er nesten død føre 5000RPM bare fordi HKS, Greddy o.s.v. ønsker å selge disse løsningene), skal du kjøre "Drag" så er det bare å "løp og kjøp", der handler det jo tross alt om å få mest mulig effekt og da er det bare størst mulig turbo(er) som teller.

Det lille jeg fikk testet bilen med coiloverene så hadde jeg faktisk ventet at de var ennå litt stivere, de virket greie på gata men på rudskogen var de litt bløte. Er litt usikker fordi jeg hadde alt for lite luft i dekkene så det kan også være årsaken men vi for se til neste år.

 #64224  av @lpher
 
tacsupra skrev: Guru?? :shock: :oops: Nei takk, jeg er nok som folk flest (Jeg kan litt om alt og mye om lite), men det er jo lov til å bruke knollen av og til da:wink:
LOL :D Menneh?....Norsk Turboservice? Er ikke du innvolvert der?
tacsupra skrev: Flattpakke: Det er bare min måte utrykke ferdig løsninger på, (Alle behøver nødvendigvis ikke å kjøre med en kjempe stor turbo der motoren er nesten død føre 5000RPM bare fordi HKS, Greddy o.s.v. ønsker å selge disse løsningene), skal du kjøre "Drag" så er det bare å "løp og kjøp", der handler det jo tross alt om å få mest mulig effekt og da er det bare størst mulig turbo(er) som teller.


Jeg regna med det var det du mente ja... :D Bar at ikke alle tenker 'innenfor boksen' ihvertfall :)
tacsupra skrev: Det lille jeg fikk testet bilen med coiloverene så hadde jeg faktisk ventet at de var ennå litt stivere, de virket greie på gata men på rudskogen var de litt bløte. Er litt usikker fordi jeg hadde alt for lite luft i dekkene så det kan også være årsaken men vi for se til neste år.
Hmmm....hørtes ut som noe for meg det der... :)

@lpher

 #64305  av @lpher
 
Har foresten forsøkt å få til en litt mere user-friendly liste på førstesiden på denne tråden...slik at det skal bli lettere å finne frem :)


@lpher

 #64312  av TurboKnut
 
Jeg savner den svarte jeg tok inn med lav vinge og TTE eksos..
samt en 94 sølv manuell med KH prøveskilt
Vedlegg
153_5332.JPG
153_5332.JPG (26.47 kiB) Vist 3918 ganger

 #64315  av @lpher
 
TurboKnut skrev:Jeg savner den svarte jeg tok inn med lav vinge og TTE eksos..
Done :) Den hadde 'lurt seg bort' i overgangen fra originalen til webben :)
TurboKnut skrev: samt en 94 sølv manuell med KH prøveskilt
Hmm....skal legge opp denne også jeg...mer bilder?

@lpher

 #64324  av 2fast4u
 
Det er reg 15 stk Supra MkIV i Norge pr August `04. :wink:

9 stk prod for Tyskland
1 stk - Sveits
4 stk - USA
og 1 stk prod for Canada.

Denne siste er KH14047 (Hokksund ?) vet også at den var innom Toyota Drammen og fikk skiftet hekkspoiler. Kan prøve å sjekke litt der om eier.

Ser ut som du ikke har med:
UN26080 Rød 94 Aut - USA - reg i 2001
CF14476 Sølv 94 6tr man - Tysk - reg i 2001
ST54013 Rød 94 6tr man - Tysk - reg i 2003

Hadde en gang bilder av disse bilene også, men etter et havari på maskinen så er jeg usikker på om jeg får dem frem igjen. :?

:wink:

 #64340  av TurboKnut
 
Jeg tror 6-trinns Supraen som jeg hadde tatt bilde av salgslappen på (så gikk kamera tomt for strøm men jeg tror jeg har andre bilder av samme bilen et sted) er denne:
Vedlegg
32.jpg
32.jpg (27.23 kiB) Vist 3895 ganger

 #64341  av TurboKnut
 
Så savner jeg også denne i oversikten:

JDM N/A Supra Coupe.
Vedlegg
117_1725.JPG
117_1725.JPG (39.82 kiB) Vist 3500 ganger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16