TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blink kode 54

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #65083  av CelicaGT
 
Motorlampa begynnte å lyse igår, så eg kjørte ut blinkkode og fant ut at det var intercooler koden. Noken som har ide ka det kan vere? Lurer litt på den nivå sensoren på kjølevatnet til intercoolern.
Andren ting kunne vere intercooler rele og pumpa(håper at det ikkje er pumpa som jukser, 4300,-)
Forslag????

 #65090  av GT4 CS
 
Spørr litt dumt jeg. Sitter kontaktene på plass? Har du skrudd på bilen og tatt ut noen av de kontaktene rundt intercooler? Hva skjer om du tar ut sikkringa til efi (15amp) og lar den være ute ca 30 sek. Setter den inn og starter bilen. Får du feilkode 54 da og? Jeg fikk den en gang pga jeg hadde kobblet fra kontaktene uten og kobble fra strømm

 #65100  av CelicaGT
 
Sjekka kontakten, den såg grei ut ned til den går inn i ledningsklasen. Tok ut efi sikringa. Sjekka nivået.
Det er med oppstart den begynner å lyse, men ikkje kvar gang....

 #65104  av GT4 CS
 
Høres nesten ut som noe dårlig kontakt her da. Er det mye luftbobbler i intercooleren din el? Om du starte bilen med påfyllingslokket skrudd av. Så gir du gass fra motorrommet og da skal du se at kjøleveska rører seg som om det er en påhengsmotor nedi der. Men trur den bør ha en viss temp før pumpa starter om ikke jeg tar helt feil. Byttet ikke du pumpa eller overhalte den for en tid tilbake da? Sitter alt av ledninger på plass nedi der da?

 #65106  av tojo
 
:D Fin anledning til å oppgradere til FMIC(Greddy,HKS) :D

 #65108  av CelicaGT
 
Har ikkje rørt pumpa :D Fikk bilen for 1 mnd sida. Trur kun pumpa begynner ved ein visst temp, derav det releet som er til intercooler.....

 #65109  av CelicaGT
 
tojo skrev::D Fin anledning til å oppgradere til FMIC(Greddy,HKS) :D
hehe jo, hadde vert fristende.... må bli etter ein del anna snacks er på plass :-)

 #65110  av CelicaTurbo
 
det er litt vanskelig å bytte til frontmontert på ST205 uten å samtidig bytte motorstyring også pga hvor tett intercooler-styringen er integrert med ECU.. men på den annen side spørs det hvor mye det har for seg med en frontmontert på disse siden orginal kjøler er såpass bra som den er.. skal man oppdatere så få tak i en bedre radiator istedet ;)

Men, jeg tipper at om du sjekker at intercooleren er helt full av kjølevann når hele systemet er kaldt så vil du fjerne problemet, eventuellt er det et problem med nivåsensoren som kan være overfølsom, da kan du plugge den ut og kortslutte kontakten, info her: http://www.st205.net/techinfo/errorcodes.htm

 #65114  av GT4 CS
 
ic i carlos er iallefall bare dumt og bytte før man går over 450 hk. Er meget bra med vannavkjølt ic. Hadde tenkt og bytte min da jeg kjøpte bilen. Men ble frarådet det av mange folk som driver med trimming. En bedre radiator til ic som celicaturbo sier er vel beste oppgradering da.

 #65118  av tojo
 
Noen her som har FMIC i CSen sin? Jeg var med for en liten stund tilbake siden å løse et motorlampe problem som oppstod etter bytte til FMIC på en 92mod CS!. Er det ikke samme intercooler styringen på en ST185CS og en ST205?? I såfall er det ikke nå problem! Kjøleeffekten blir nok iallefall ikke dårligere,å utseendemessig ble det mye bedre. Liksom mer ryddig,å blanke fine rør. :D

 #65120  av GT4 CS
 
Den grønne cs som sto/står til salgs her inne har jo frontmontert ic. Er vel helst på varme dager vannavkjølt ic er best. Men ellers kan jeg jo ikke se den helt store forskjellen. Men nå ser jeg kun det jeg vil se og da :D

 #65121  av tojo
 
:D kjølingen på radiatoren blir vel ikke kaldere en det uteluften er?selv på varme dager! Eller?

 #65124  av GT4 CS
 
Hehe, hater virkelig vannavkjølt ic du :lol: Tihi :lol:
Skal ikke begi meg ut på hvorfor jeg ble frarådet og montere in fmic. Da jeg ikke har nokk kunnskap om dette. Men det er ingen tvil om at du vil kunne få en noe bedre kjøling på varme dager med vannavkjølt ic da. Om man merker noe forskjell vet man heller ikke i hodet mitt. Iallefall er min ic god og kald varme sommerdager etter hardkjøring. Ikke like kald som øl. Men ikke så varm at det er vondt og ta på den heller :lol:
Noen som vet hva som er bedre og ikke ang dette da :lol:
Man hører jo om at folk får litt mer effekt på kalde dager, nå har jo dette mye og si på innsugsluften og da, men får man og bedre kjøling fra ic er jo og det med på og hjelpe litt til. Nei vet da banan jeg assa,

 #65127  av CelicaGT
 
Får teste ut med kortsluttning for å eliminere den feilen... Visst det fortsetter er det andre ting så må prøvast..... :)

 #65130  av tojo
 
:D :D :D haha neida jeg hater ikke vannavkjølt IC,jeg er bare interisert i å få en klarhet i hva som er best? Jeg har ingen erfaringer med vann/luft kjølere.Kan godt hende dem er bedre ikke vet jeg :? men som sagt FMIC ser bedre ut!(Tror iallefall ikke ikke dere mister effekt med en FMIC,dette inntil det motsatte er bevist :wink: ) Med dette var mitt siste ord i denne samtalen skrevet...