TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mine nye dempere...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#64599  av The Doctor

chris skrev:det er to innendørs gocart baner i trondheim. Ene ligger på Sandmoen, på Bowling1 (http://www.bowling1.no), andre ligger i Fossegrenda og eies og drives av Eivind Opland (http://www.opland-gokart.no/) .. Førstnevnte skal bygge om banen i nærmeste fremtid og få nye carter, sistnevnte er nettopp ombygget og har helt nye carter. Førstnevnte koster 80 kroner for ett heat (8 min), sistnevnte 100 kroner for ett heat (10 min).

dette var ganske off topic

anyway, sw20, sendte deg PM jeg, ang pris :) og ja, de er justerbare med et sånt lite "hjul"
Vil bare si at det var billig. PÃ¥ Harald Huysman Karting i Oslo koster det 140.- for 9min pr. HEAT!

#64600  av The Doctor

Åssen ble detta på bilen da.. Har du noen bilder hvor lav den ble?

#64722  av chris

The Doctor skrev:Vil bare si at det var billig. PÃ¥ Harald Huysman Karting i Oslo koster det 140.- for 9min pr. HEAT!
sies at cart-banene i trondheim er landets billigste :)

#64733  av tojo

Å enda litt mer offtopic! :D på ACR(Artic Circle Raceway) koster det 100,-(10min,aldersgrense 18år)for å kjøre Go cart.

#65185  av EilertseN

er det justering på høyde og hardhet på disse ? Noen bilder av bilen med de på ? :P

#65186  av Dalan

EilertseN skrev:er det justering på høyde og hardhet på disse ? Noen bilder av bilen med de på ? :P
Justering på stivhet på disse, og det blir ingen forskjell i høyde med de kontra originale dempere.. Det er det fjærene som står for.. ;)

Cameleon: Så du anbefaler disse demperne på det varmeste? Har lyst på noen hardere dempere til våren..

#65211  av Master

jeg anbefaler de hvertfall på det varmeste :) Kjørte før med slitne orginaldempere, og vil si det var himmel og hav i forskjell på hvordan bilen oppførte seg på veien. Spesielt ved oppbremsing i sving osv. Rompa sitter som støpt.

#65317  av cameleon

Ja disse demperne er helt utrolige. Bilen er så stiv om man setter den som versing at man kan være uheldig å ende i grøfta om man overgår seg selv. Er ikke noe krenging i bilen whatsoever. Jeg lekte meg med en som kjører en bmw 328 coupe her på fosen i trøndelag forleden. Den bilen der er jeg ikke sikker på vekta. tror ikke den er så veldig mye tingere enn mr2 gti, og den har rundt 200hk ca. På de mest svingete veiene som jeg såvidt turde å kjøre på med de forrige demperne mine, så satt bilen som støpt på veien. den stakkars kebabsaken havnet langt bak og da vi var ferdige så lurte han på hva jeg hadde under panseret siden jeg klarte å kjøre i fra han :P På den turen skal jeg vedde på at det gikk mer dekk enn hva det har gjort gjennom hele sesongen.

Men jeg anbefaler ikke å prøve ut hvordan demperne er i SÅ stor grad da. Den turen der fikk lokalbefolkningen til å klage til de øvre makter :wink: