TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lakkere- ikke lakkere...?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #65058  av mr-tho

Vurderer å få lakkert dørstokkene og de nederste feltene på fangerne(som er svart) i bilens farge. Noen her som har noen råd? Finere- ikke finere? Har ikke tenkt å lakkere listene.
Noen her som har bilde av den kombinasjonen...?
Vet faen ikke hva som er penest, vanskelig å se for seg... :roll:
Desuten kan det kanskje være vanskelig å få lakken til å feste på den ruglete plastikken på fangerne..?

#65242  av sw20

her ser du..
det er ingen problem å få lakken til å feste.. trenger litt forarbeid.. men det sitter like bra der som på stål om du gjer det riktig :D
Vedlegg
Bilde 133.jpg
Bilde 133.jpg (175.08 kiB) Vist 430 ganger

#65252  av FireWalk

Det er helt klart finest når det er lakert i bilens farge hele veien... Syntes du skal ta listene også jeg når du først er igang! bilen ser så mye bedre ut av den modifikasjonen. Jeg gjorde dette på min forige.

Slenger med et bilde jeg tok av bilen til SW20, ser det litt bedre der.
Vedlegg
bilen til SW20
bilen til SW20
P1010016.JPG (72.25 kiB) Vist 426 ganger

#65274  av mr-tho

Ja, definitivt mye finere! Tror jeg tar listene også.
Noen som vet lakkoden på rødfargen forresten?

#65285  av tojo

Lakkoden for din MR2 er nok 3E5 Super red, levertes 85-95.
Sist redigert av tojo den 12 okt 2004 22:25, redigert 1 gang totalt.

#65288  av Erlend

Blir tøft det der :) Mye mer moderne og eksklusivt :)

#65289  av Dalan

Lurer litt på hvordan helt ny lakk blir seende ut i kombinasjon med min snasne rød-farge fra 1990 jeg.. :?

#65301  av FireWalk

Det ser bedre ut ja! ingen tvil om det. Husk at SW20 sin bil er nylakkert, dere som har litt eldre lakk vil nok oppleve en viss fargeforskjell når dere lakkerer listene. Det spørs vel hvor gode folka på verkstedet er til å blande til slik at det blir likt...

min lakk var ganske falmet... her er et bide av hvordan det ble seende ut etter at jeg lakkerte listene (fant kun dette bildet i farten, men dere ser bakerste listen der.. bilen er riktignok nypolert, men med tanke på hvor matt lakken min egentlig var, så tror jegikke noen av dere har noe å frykte :) det blir nok bra!
Vedlegg
bbP1010012.JPG
bbP1010012.JPG (134.2 kiB) Vist 426 ganger

#65305  av 2fast4u

tojo skrev:Lakkoden for din MR2 er nok 3E5 Super red, levertes 85-95.
3E5 - Super Red 2 kom på SW20 MR2 høsten 1991, før det var koden - 3J6 - Super Red 3, eller Rally Red som den het på US-utgavene.

De fleste røde SW20 MR2 i Norge har lakk-kode 3J6 (ca10% av alle røde har kode 3E5)

:wink:

#65310  av FireWalk

Nå står vel fargekoden på den etiketten når du åpner opp panseret fremme på bilen. Når du leverer bilen til lakkering så finner de koden der :)

#65336  av erling

Det første jeg gjorde når jeg fikk min bil var å røske av alle disse urøde elementene og fikk dem lakkert. Blir 10 ganger finere det.

#65356  av mr-tho

Er listene lette å "røske" av eller? Er det en sånn "gjør det selv jobb"?

#65363  av Magne

Her har jeg et tillegs spørsmål... (har selv planer om å hellakkere før neste sommer..)

Behøver man ta av listene når man skal HEL-lakkere? Har tenkt til å gjøre en bra jobb med lakkeringa så jeg lurer egentlig også på om vinduene er vanskelige å ta ut?...

#65373  av sw20

har ikkje troa på å begynne å ta ut vindua..
eg gjorde det ikkje på min...

bare å gi seg god tid å maskere!
så slipper du å kjøpe nye pakninder og slikt!

eg tok heller ikkje av listene

husk att ny lakk på heile bilen fort kan koste deg masse penga!

men det er vert det!!!

lakka oppigjen min bil med en candy rød farge som eg blanda sjøl!!!
blei kjempe fornøyd

sender med noen blilder!
Vedlegg
Bilde 173.jpg
Bilde 173.jpg (94.92 kiB) Vist 423 ganger
DSCN0379.JPG
DSCN0379.JPG (133.52 kiB) Vist 421 ganger
DSCN0375.JPG
DSCN0375.JPG (111.9 kiB) Vist 428 ganger

#65374  av mralp

Selv demonterte jeg bilen fulstendig før jeg sendte den til lakk. Plukket av støtfangere, vinduer, alt av lys, speil, etc. Tok meg ca 8 timer å demontere alt.