TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blink kode 54

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #65153  av ST205RR

får håpe det bare litt lite veske nivå på ic og ikke pumpa da:?
fikk samme feilkode på min celica rett etter jeg kjøpte den...
ha var det heldigvis ikke pumpa
nivået skal ikke vere lavere enn 37mm fra lokket på ic

fjern feilkode fyll på veske så er det nok i orden ser du :D

#65156  av maxgets

Om det er pumpa så er det mest sannsynlig lagrene:)
det var på min og det var en grei jobb å bytte det ene vertfall. det andre trengte ikke jeg bytte:)

Men når du har bilen på tomgang og har lokket til chargecoolern oppe og rusern litt opp, er det noe beveglese nedi der da?
isåfal funker pumpa:)

#65157  av vegar85

ic`en min koker når jeg kjører gris. jeg tror ikke den holder til noe særlig mere en 300hk. jeg har lyst på en frontmontert ic, vist jeg ikke selger bilen da!!!!

#65160  av kennethx

Jeg har kjørt gris så turboen er rød glødene, men jeg kan fremdeles legge handen min oppå IC'en uten noe problem. Radiatoren er det værre med :)

#65161  av GT4 CS

Samme her. turbo ,grenrør og helt ned til midt på katalysatorhuset har glødet som lava. Alikevell kunne jeg legge handa på ic. Hørt at det kan være en fordel og pakke den inn med folie på undersiden og lage et xtra varmeskjold over grenrør :D Om man skrur av lokket til ic med varm motor vil det selvfølgelig sprute ut vann. Det kommer ganske enkelt av at det er rimelig høyt trykk nedi der :D Og om vannet koker, så er enten pumpa dø, ellers står man på tomgang og ruser bilen konstant i sperra. Men om vannet koker så vil den lille ekspansjonstanken fylle seg temlig fort, at det ligger en liten skvett veske der er helt normalt om bilen har vært brukt.
 #65251  av mass

Det er nok berre følaren på intercooleren.Den er noko overfølsom på
ST205 GT4 ,serleg på kalde fuktige dagar.Hadde same problem på min ST205 GT4 .Kortslutta den og kjørte ei stund.Kobla i saman stikke igjen,
og sidan har eg ikkje merka noko til det.

#65419  av CelicaGT

Fant ut idag at pumpa er iorden, turbo var fin og rød og coolern var kald ;-) One down :-)

#65428  av ST205RR

sjekka du nivået på ic ?

#65511  av CelicaGT

Japp, det er ok. Så skal kortslutte følern. Visst det forsvinner då, blir det skifting av følern