TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye front lys!!:)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #65383  av sw20

hei er det noen som har kjenskap til disse???

eventuelt pris og hvordan e kan bestille dei???

Syns dei såg heilt sykt rå ut!

åsså slippe man å legge ned front lysa når man skal cruze i byen... :oops:
Vedlegg
dscf0011.jpg
dscf0011.jpg (22.17 kiB) Vist 1590 ganger
02.jpg
02.jpg (2.4 kiB) Vist 1590 ganger

#65393  av Amund

ligner litt på noen jeg lagde til en supra.... (etter gode ideer fra eieren!) :roll:
 #65411  av chris

sw20 skrev:hei er det noen som har kjenskap til disse???

jeg tror kanskje vi har disse.. la meg sjekke litt.. :)

-edit-
er det samme type som dette?
Bilde
 #65444  av VeilSide

chris skrev:
sw20 skrev:hei er det noen som har kjenskap til disse???

jeg tror kanskje vi har disse.. la meg sjekke litt.. :)

-edit-
er det samme type som dette?
Bilde
Disse koster 8500,- i veiledende utsalgspris.

#66107  av Blueman

Er d for per stk eller? å hva følger med da? d må vell være noe form for spære sån at ikke lyktan går helt opp? :p

#66127  av spkstrp

Blueman skrev:Er d for per stk eller? å hva følger med da? d må vell være noe form for spære sån at ikke lyktan går helt opp? :p
På mk1 er det bare en arm som spinner "rundt og rundt" (samme rettning i motoren for å heve/senke) og lengden på denne bestemmer hvor langt opp/ned lyset går.. er i hvertfall min teori :D

#66128  av VeilSide

Dette gjelder for både venstre og høyre. Helt hvordan dette fungerer vet jeg desverre ikke ettersom jeg ikke har tatt dette i nærmere øyensyn selv.

Uten å si det 100% sikkert så vil jeg tro at det er en sperre eller ett forkortet stag som enten begrenser hvor høyt lysa kan gå opp eller om det finnest flere "hakk" slikt at en kan velge. Skal få sjekka litt bedre opp i det der om hvordan funksjonaliteten er og hva som eventuelt følger med i kittet.

#66168  av Tor

Kan ikke dette gjøres på orginal lyktene da? Sånn low rise look. Syntes det er pent når lyktene akkurat stikker opp av "hullet" sitt.

#66169  av MR2turbo

sjekket pris på lyktene i fjor, og fra hellanor koster det ca 4500-5000 totalt for nær og fjernlysa som sitter i disse... så er det bare å lage braketter og korte inn staget som heiser lykta... ;)
Det er med E-mekede lykter som du kan vise bilen med...

#66205  av Dan-Ørjan

Du har ikke varenr/prod.nr til disse hos hellanor? har spart meg mye jobb med å finn dem selv.. Holder på å gjøre om slik at jeg fjerner hele vippelykten!

#66223  av jumbo

Forkorting av armen som sitter på motoren reduserer bare utslaget +/- fra midderste stilling.... dvs at lykta beveger seg kortere både over og under senter av det original utslaget. For å "senke" hele bevegelse ned til der den skal ligge, må i tillegg forbindelsesarmen fra lyktehuset ned til motor-armen forkortes tilsvarende.

Se min elendige guide fra mitt prosjekt så får man sikkert bedre ide om hvordan det funker. http://ankh-morpork.no/mr2/low_rise.htm

En alternative måte (for å slippe mekanisk justering av stagene) er å installere en pivot-kontroller, som justerer motorens utslag elekronisk. Mange løsninger/kits som bruker dette, men aner ikke hvor bra det funker. Ettersom motoren ikke kan reverseres (tror jeg?), må vel i såfall lykta heises helt opp og ned igjen når de skal lukkes.

Når det gjelder low-rise basert på originale lykter - glem det. For de fleste er det jo faktisk et krav at lyktene i tillegg til å se bra ut skal gi brukbart lys.

#66230  av Oas

wow det så veldig bra ut i forhold, jeg har sansen for den model mr2 også :D