TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er forskjellen pÃ¥ 2002 mod. og 2003/2004?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #65380  av laas

a_fly_guy skrev:Har sett at det er tåkelys på frontfangeren på 2003, og litt forskjell på frontlyktene, men hva annet er forskjellig?
16" felger bak.
Lakkerte luftinntak på siden (de kan du kjøpe til og bytte ut selv).
Baklyktene har ryggelysene utformet som to rundinger om jeg husker rett.
Skal være noen detaljer til.
Mulig det også er AC som standard?
Sølvfarven forandret seg ørlitegrann også, bare så du vet det om du kjøper lakkerte 2003-ting til en 2002-modell, men det er temmelig vanskelig å se forskjellen.
Vet også at det finnes lakkerte mudguards istedenfor sorte, men jeg vet ikke om det er noe de endret på til 2003-modellen. I USA kommer de vel uten mudguards i det hele tatt.
I USA ble el-antenne standard for 2003-modellen, og de fikk LSD tror jeg også, men euro-spec har hatt LSD og muligens el-antenne hele tiden så vidt jeg vet.

Lars J

#65387  av jan-erik

...i tillegg kanskje det viktigste:

- kraftigere stabstag under bilen. Eller mer eksakt klippet fra Spyderchat:
"The front lower member brace includes two longitudinal pieces, same as the 00-'02 cars, but adds two lateral braces tieing these two together, in the same way that aftermarket (TRD, Cusco) braces work. The extra chassis stiffness is noticable. Estimated weight increase from the two added lateral braces would be around 5 lbs."

- anti-spinn / ESP (iallfall på SMT utgaven)

LSD er standard på Euro utgavene helt fra 2000.

#65458  av a_fly_guy

[quote="jan-erik"]...i tillegg kanskje det viktigste:

- kraftigere stabstag under bilen. Eller mer eksakt klippet fra Spyderchat:
"The front lower member brace includes two longitudinal pieces, same as the 00-'02 cars, but adds two lateral braces tieing these two together, in the same way that aftermarket (TRD, Cusco) braces work. The extra chassis stiffness is noticable. Estimated weight increase from the two added lateral braces would be around 5 lbs."
---
Noe som dette?:
http://www.cardomain.com/memberpage/468322/2

#65459  av laas

Det på toppen der var Corky's Breast Plate. "Member braces" mener jeg er noe greier litt lengre frem på bilen.

Hva med varme i setene - er det standard fra 2003-modellen i Norge kanskje?

Lars J