TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt hjelp her? (rar lyd i forstillinga)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #65465  av EilertseN

Har fått en rar lyd i forstillinga på min mr2 GTi targa,når jeg ratter til sidene får jeg en klikke lyd fra forstillinga,noen som har vært borti dette før?Når jeg kommer oppi hastigheter begynner ratte å riste.

Mvh.
EilertseN

#65468  av Ã¸xseth

Det kan være et hjullager som er ødelagt.

#65472  av Remi

Ser du står parkert her på skolen i avdelinga under mæ. e nok et hjul lager som e gåen ja, regne me du fikse det glatt, går ikke du kjøretøy?

#65477  av memo

høres og ut som et hjullager ja... hvis det er "flistre" lyder, altså, metall som flises av, så er det ganske heftig gåent og..ikke kjør fort :)

#65478  av vegar85

jekk opp bilen forann og kjenn om det er slark i hjulet. da finner du ut om det er hjullager.

#65610  av Johnny_Bravo

Kan være mye det der. hvis det er en lyd som sier klikk som du sier og ikke noe som varer hele svingen kan det være balanse stag, øvre og nedre endeledd eller styrestag. hvis det er en lyd som fortsetter hele svingen så er det nokk hjul-lager ja. men at det rister i rattet kan også være at hjulene dine ikke er avbalansert riktig. Jeg hadde samme problem med min forrige bil og da var det foringene til balansestaget som var helt morkent. og det øvre endeleddet var helt utslitt. mye rare klikkelyder herfra se :)

#65655  av EilertseN

remi,ja går kjøretøy.. og det hadde ikke vært noe problem viss det hadde vært hjullagret.Men det er ikke det.. klikkinga kommer bare av og til,viss jeg ratter hardt over,akkurat slik som en drivknute er gåen på en vanlig forhjulstrekker.Skal se litt nermere på det etterhvert. :) takk for alle svar !

#65660  av spkstrp

var noe lignende med sunnyen engang, men det var på vinteren da hadde en arm eller kopling eller noe frøset.. regner med det ikke er så kaldt i tromsø enda :D :roll:

#65683  av Remi

spkstrp skrev:var noe lignende med sunnyen engang, men det var på vinteren da hadde en arm eller kopling eller noe frøset.. regner med det ikke er så kaldt i tromsø enda :D :roll:

Du din tulling som har rømt sørover. e enda sol og grønnt gress her :wink:

#65742  av Tor

Kaldt? Neida, ca 0 grader og litt snø. Perfekt....