TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• A-Stolpen og Innstrumentene

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #65516  av Tor

Fikk min A-Stolpe i dag, ble egentelig litt skuffa pga at den må "justeres" litt før montering. Men dette hadde jeg egentelig regna med da siden jeg fikk den billi. Det ligger et lag med tynn plast film utpå stoplen som ikke må fjernes før alle tilpassninger er gjort. Nå mangler jeg bare oljetrykksmåleren ( Er i posten) også må jeg finne ut hva jeg skal fylle det 3 hullet med. Jeg vil ikke ha oljetemp måler pga at den må monteres enten med en sånn adapter fra Crazytuning eller gjenge i bunnpanna. Begge de 2 mulighetene er uaktuel for min del.

Noen som har en ide hva jeg skal putte i det 3 hulle da? Ikke voltmeter eller ampermeter, det er bare tull etter min mening. Vist ikke jeg finner noe fornuftig og fylle hullene med må jeg vel bare bøye meg i støvet og innvistere i en adapter fra Crazytuning, noen som har erfaringer med den?
Vedlegg
Picture 060.jpg
Picture 060.jpg (29.44 kiB) Vist 1463 ganger
Sist redigert av Tor den 14 okt 2004 20:20, redigert 1 gang totalt.

#65517  av Tor

Flere bilder
Vedlegg
Picture 059.jpg
Picture 059.jpg (17.4 kiB) Vist 1462 ganger

#65518  av Tor

Slenger opp 1 till.
Vedlegg
Picture 058.jpg
Picture 058.jpg (19.84 kiB) Vist 1461 ganger

#65522  av Remi

Voltmeter e ganske kjekt. du har oversikt over laddinga mens du kjøre. og du ser me en gang om for eks dynamoen begynner og bli sliten, du ser det før du står der uten strøm :lol:

#65523  av Tor

Vist det ikke blir nåkka anne fornufti så blir det vel voltmeter ja.

#65598  av vegar85

kjøp deg et lambdameter.

#65614  av Remi

vegar85 skrev:kjøp deg et lambdameter.
ka e det?

#65618  av Mr2Nyter'n;p

Er ikke det eksos-temp meter? Kan hende jeg er heeelt på jordet men :wink:

#65619  av Tor

Jeg er ikke helt sikker selv, men kansje eksos temp hadde vært kult da.

#65620  av kennethx

Lambdasonde er vel en del av ett AF meter f.eks. Har ett slikt selv som jeg skal montere i bilen snart. Måler forøvrig O2 i eksosen slik jeg har forstått det...

#65623  av Ã¸xseth

Lambdermeter er det ikke det som måler luftmengden i forhold til
eksosutslippet?? eller er jeg helt på jordet????

#65624  av Tor

øxseth skrev:Lambdermeter er det ikke det som måler luftmengden i forhold til
eksosutslippet?? eller er jeg helt på jordet????
Ja, jeg tror det er det :)

#65626  av Mr2Nyter'n;p

Tydeligvis jeg som var helt på jordet her :lol:
:oops:

#65635  av Tor

Jah, er ikke lette med alle disse ordene som jeg ikke forstår. Men dere som allerede har noen innstruenter i bilen, hvor henta dere strøm fra? Er sigarett tenneren eller der du dimmer opp og ned på dash lyset et bra sted?

#65652  av Gjertsen

måtte a-stolpen modifiseres? var det ikke til Celica da eller?
min passa fint som rakkern. ble jo ikke 110% perfekt, men 90 :lol:

Burde høre rundt på verksteder om dem klarer å gjøre den jobben med borring i bånnpanna, pga går noe gærent der så ville ikke jeg kjørt liksom. skal være HELT reint borring.
Hos meg så Sveisa dem fast en messing tapp med gjenger og varmebestandig silicon uttapå det igjen. kan ta bilder om du vil. men må få bilen tilbake først. er hos en mekaniker som har en gt4 som han tester.