TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda en mkIV Scam!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #65074  av @lpher

http://se.mobile.de/SIDptLSvHep1yrucI0H ... 1145140587&

Skygg unna denne gutter....Det er en grunn til at noen av disse bilene er usannsynlig billige...det er som regel noe galt!

I dette tilfellet så var det en danske som holdt på å gå i fella...men takket være endel detektiv virksomhet av gutta på mkivsupra.net så ble det avverga :)

@lpher

#65093  av TurboKnut

Hmmm, 97084 er jo postnummeret til Würzburg.
Her står det Surrey som jeg trodde var i England.
Og bilen er jo tydeligvis en USA bil - i allefall bildene -> Accorden i bakgrunnen.

#65096  av Castrol

Virker noe suspekt ja, med så lav pris og kun 39067 kjørte km..

Manuell 6 trinns girkasse også ser det ut som.. Skulle vel koste noen ekstra kroner det også. :?

Hadde for meg at jeg leste noe om noen mkIV supras i Polen. Var visst betydelig billigere av en eller annen grunn.

Har du hørt noe om dette @lpher?

#65103  av tojo

:) en ting med Polen er at dem har mange bilopprettere :wink: ++

#65123  av TurboKnut

En ting er at prisene er billige i Polen.
En annen ting er - hvor mange Supraer ble i tidsrommet 93 -96 solgt nye i Polen. Sikkert ikke mange, - så er neste spørsmål. HVOR kommer de fra da? - Og hvorfor havner de i Polen og blir solgt så "rimelig"? For - skal de selges så billig så må de handles inn enda rimeligere.
Og hvem selger egentlig en Supra for - for eksempel € 15.000,- (125.000,-) når markedsprisen for denne kanskje er € 25.000,- (208.000,-)
Når det gjelder den bilen over som er avertert for 16.500,- har nok ikke selgeren "bare" € 1500,- i avanse (12,500,-) på. Så da må den ha vært mye rimeligere enn 15.000,- å kjøpe inn. Så tyske biler er det neppe.

Jeg vet at denne butikken nær Krakow selger og averterer mange biler. Jeg har vært på nippet til å svippe innom en tur når jeg har vært i det området i Tyskland, men har aldri gjort det. Jeg har vært i kontakt med dem, og de sier at de har solgt 3 biler til Norge tidligere.
Jeg skulle få en Supra med manuell kasse for € 11.900 som "final price". (http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1974)
Eller kanskje de bare to en spansk en for å lokke til seg enda en naiv kunde for 3 Supra twin turbos er en ganske stor prosentandel av de som er i Norge. Kanskje @lpher kjenner noen av disse........................................?
Sist redigert av TurboKnut den 11 okt 2004 22:41, redigert 1 gang totalt.

#65125  av TOYPARTS

TurboKnut skrev:En ting er at prisene er billige i Polen.
En annen ting er - hvor mange Supraer ble i tidsrommet 93 -96 solgt nye i Polen. Sikkert ikke mange, - så er neste spørsmål. HVOR kommer de fra da? - Og hvorfor havner de i Polen og blir solgt så "rimelig"? For - skal de selges så billig så må de handles inn enda rimeligere.
Og hvem selger egentlig en Supra for - for eksempel € 15.000,- (125.000,-) når markedsprisen for denne kanskje er € 25.000,- (208.000,-)
Når det gjelder den bilen over som er avertert for 16.500,- har nok ikke selgeren "bare" € 1500,- i avanse (12,500,-) på. Så da må den ha vært mye rimeligere enn 15.000,- å kjøpe inn. Så tyske biler er det neppe.

Jeg vet at denne butikken nær Krakow selger og averterer mange biler. Jeg har vært på nippet til å svippe innom en tur når jeg har vært i det området i Tyskland, men har aldri gjort det. Jeg har vært i kontakt med dem, og de sier at de har solgt 3 biler til Norge tidligere. Jeg skulle få en Supra med manuell kasse for € 11.900 som "final price".
Kanskje @lpher kjenner noen av disse........................................? - Eller kanskje de bare to en spansk en for å lokke til seg enda en naiv kunde for 3 Supra twin turbos er en ganske stor prosentandel av de som er i Norge.
Vel den ene bilen som er solgt av de går i bergen, forøvrig en 96us spec med manuell kasse, solgt for 130000, bilene som de har får de fra usa, den aktuelle bilen er ommbygd med eurospec panser så vidt jeg kjønte, og det er vel så vidt meg beskjent kenth auto som har tatt inn alle de 3 supraene som er solgt til norge.
har ingen bange anelser om dette firmaet i det hele tatt, virker seriøst og greit.

MVH Erik

#65386  av @lpher

TurboKnut skrev:Hmmm, 97084 er jo postnummeret til Würzburg.
Her står det Surrey som jeg trodde var i England.
Og bilen er jo tydeligvis en USA bil - i allefall bildene -> Accorden i bakgrunnen.
Selgeren påstår han er i england ja....

Her er første svar han dansken får på mail fra ham:

"You can transfer the money at nearest Western Union Agent in a Post Office after you will send the money please scan the receipt and attach it in email to me so i can verify it and next day start delivery of the car to you. After you will get the car and drive it you will
transfer rest of the money to me and i`ll go to pick it up all ammount once. Email me your name address where the car will be sent and please tell me when you will have the Western Union Transfer Receipt so i can verify it. Here is all my name address you need
when will sent the money. Thanks"

Legg merker til den første setningen her...også setter du det i sammenheng med det som står på denne siden på mobile.de om sikkerhet:
http://se.mobile.de/unternehmen/sicherh ... &sprache=8

Er vel omtrent eldste trikset i boka dette....

NÃ¥ betyr ikke dette alene at det er en scam...men dette var bare toppen av isberget...adressen hans (ikke den i annonsen) eksisterer ikke....navnet stemmer ikke med noen som bor i den delen av england etc...you name it...

mobile.de er varslet...men det ser ikke ut til at de er av det kjappeste laget...med å bekjemte scams...dessverre....er vel kanskje derfor det er såpass mye av det?

@lpher

#65388  av @lpher

TOYPARTS skrev:dette er faktisk en god bil

http://www.autoscout24.de/home/index/de ... iaqdfmrgb4

MVH Erik
'

Så jo ut som ett kurant eksemplar det dær da...men ser det ikke er alle som er like fornøyde med Kimbex på fks. Supramannen-forumet :)

@lpher

#65389  av @lpher

TurboKnut skrev: En ting er at prisene er billige i Polen.
En annen ting er - hvor mange Supraer ble i tidsrommet 93 -96 solgt nye i Polen. Sikkert ikke mange, - så er neste spørsmål.
Omtrent like få nysolgte som i norge og sverige kan jeg tenke meg....ingen! :D
TurboKnut skrev: HVOR kommer de fra da? -
I følge folk på svenske forum...så antydes det at det er sveitsiske og amerikanske oppbygde vrak...majoriteten av dem ihvertfall...
TurboKnut skrev: Og hvorfor havner de i Polen og blir solgt så "rimelig"? For - skal de selges så billig så må de handles inn enda rimeligere.
Riktig....den som tror noen selger til MYE under markedspris bare for å være snill....got another thing comming dessverre :)
TurboKnut skrev: for 3 Supra twin turbos er en ganske stor prosentandel av de som er i Norge. Kanskje @lpher kjenner noen av disse........................................?
Hmm...ikke sikkert de det gjelder ønsker å opplyse at det er Polen-biler...? Hva vet jeg? :) Jeg har ihvertfall ikke registrert noen poeln-supras :)

@lpher

#65553  av @lpher

Shyggen skrev:Fant ingen bil på den linken med, at det var et bra eksemplar..
Hmm...sikkert solgt den da...

@lpher