TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• E ram Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #66026  av sw20

noen som har prøvd dette!

eg og en kompis bestilte kvar sin slik på fredag!

skulle kunne gi opp imot 35 hk til! :shock:
Vedlegg
ie17.gif
ie17.gif (2.54 kiB) Vist 968 ganger
VW_Golf_mk4_Super_w-Tube.jpg
VW_Golf_mk4_Super_w-Tube.jpg (20.15 kiB) Vist 968 ganger
65_1.jpg
65_1.jpg (13.06 kiB) Vist 968 ganger

#66029  av vegar85

dette har jeg aldrig sett før.

#66030  av kake

Hehe, så artig ut :)

Du må gi tilbakemelding på det her :wink:

Hva betalte du ?

#66033  av kennethx

Hæ?! Vil du ikke gå lean med det der da?! I allefall på en NA bil uten mapping av luftmengde/trykk?!

Blir jo en slags kompressor nå?

#66042  av sw20

jo.. har tenkt på det!

stod en masse på sida om dyno tester og alt mulig...

bla. ei porche som vant 45 hk på det og den hadde forgasser!???

har kjøpt meg ein bensin trykk regulator som e skal strupe returen på bensinen med!

HÃ…PER DET FUNGERER!
Hadde vert digg med 35 hk til!
blir jo nesten 195 hesta da! :shock: 8)
Vedlegg
DSCN0643.JPG
DSCN0643.JPG (163.57 kiB) Vist 340 ganger

#66044  av CelicaTurbo

Jeg er av den formening at allt slikt er rent sludder ihvertfall, det har vært uttallige diskusjoner om slikt på diverse forum tidligere og salgsargumentene havarerer stort sett på det at viftene pusher mye mindre luft enn hva en motor forbruker, at en vifte forbruker mer energi (strøm som fører til mostand i dynamo) enn hva den kan tilføre, og ikke minste at det viftedesignet der er helt uegnet til å måtte jobbe mot mottrykk.. Jeg vil faktisk tro at viften begrenser luftflyten inn til motor mer enn den hjelper, og faktisk ville jeg ha vært litt bekymret for at motorens luftmengde vil trekke den viften opp i et mye større turtall enn den er laget for og det hadde vært litt kjedelig om uballanse eller svak struktur i viftebladene ikke tålte den påkjenningen :shock: På den annen side har jeg enda ikke hørt om noen som har ødelagt motorene på disse da så det er jo egentlig bare å prøve og se hvordan det går ;)

#66045  av kennethx

vi venter i spenning =P

#66046  av tbergstad

Hehe.. Vi mekka no lignende på mopedene våre da vi fræsa rundt på dem.. :lol: Og det funka fint.. Men bensinforbruket steg så mye at prosjektet etter hvert ble lagt på is..
Arti da.. Gi beskjed om dette fungerer!!

#66048  av erling

:lol: Lykke til.... Dette er skikkelig TV-Shop-greier...

Hadde heller kjøpt en sånn vifte på stang som de selger på 17.mai. Den er lettere_for_motoren å dra i rundt, og den stjeler heller ikke effekt gjennom økt strømforbruk. (Dynamoen)

#66051  av tojo

Ja er nok dessverre bare"TV shop"stæsj. :( Fikk meg litt til å tenke på power tingen som man satte på bensintilførselen for å øke octan tallet.Skulle vistnok gi 5-10hk. :roll:

#66053  av CelicaTurbo

tojo: du tenker på den magneten som man klemte rundt bensinrøret, og som skulle "rette" elektronene i bensinen og dermed øke forbrenningsenergien? :D

#66059  av tbergstad

Fant fram hjemmesida til e-ram.. Syns dette ser arti ut jeg.. Men om det funker overlater jeg til sw20 å finne ut..
http://www.electricsupercharger.com/

#66067  av Morten

tbergstad skrev:Fant fram hjemmesida til e-ram.. Syns dette ser arti ut jeg.. Men om det funker overlater jeg til sw20 å finne ut..
http://www.electricsupercharger.com/
Sett ut ifra hjemmesiden vil den kun gi 1psi overtrykk, og en kjapp teori-regning på det, inklusiv fratrekk av de 791W det står den trekker ender jeg opp på ca. 8hk ekstra. Til det trekker den 57AMP!!!! Det er ganske heftig strøm i bilsammenheng synes jeg.. :roll:

Tja... må si jeg stiller meg litt tvilende... men for all del: lykke til! Bare artig at noen ekprimenterer litt! 8)

#66068  av tojo

CelicaTurbo skrev:tojo: du tenker på den magneten som man klemte rundt bensinrøret, og som skulle "rette" elektronene i bensinen og dermed øke forbrenningsenergien? :D
:D Stemmer bra det! Var i tillegg noe annet rart til salgs for en stund tilbake siden,et slags bensinfilter med noen kuler i.dette skulle også gi en viss effektøkning. :D

#66071  av spkstrp

leste også om noe slikt for mange år siden på mr2.com .. "leafblower" kaller de det for der. Den funket tilogmed slik at det var en bryter under gasspedalen som registrerte når du ga bånn gass -> vifta starta... :roll:
"konklusjonen" ble vell noe ala det CelicaTurbo sier.
Eneste poenget jeg kan komme på er at en na i fart (får vell mere luft når du er oppe i hastighet?) ikke kan sammenlignes med en na som står stille (og blir matet av den "støvsugeren" der, og dermed får litt mere hk..)