235/40-18 blir heftig stor rulleomkrets i forhold til normalen, self 225/40-18 er over de 5% som biltilsynet er så glad i. Forøvrig hadde jeg 225/40 på min ST185 tidligere og det gikk fint, den var ikke senket da men jeg tviler på at det hadde vært noe problem egentlig. Biltilsynets innvendinger sammen med merkbart tregere aks (i forhold til vinterdekk) pga tunge hjul og stor rulleomkret gjorde at jeg byttet til 215/40-17 istedet.
For all del husk å plassere samme rulleomkrets fremme som bak, og ikke blir fristet til å montere noe større bak for å gjøre opp for de store hjulbuene der med mindre rulleomkretsen er helt identisk..
For all del husk å plassere samme rulleomkrets fremme som bak, og ikke blir fristet til å montere noe større bak for å gjøre opp for de store hjulbuene der med mindre rulleomkretsen er helt identisk..

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet