TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt om oss selv.... (Hva vi gjør og hvor vi bor) :-)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6661  av chris

mr.two skrev: Chris : " -Klubbens mest inkompetente bilmekaniker " Er du sikker på det ? Tror jeg hadde fått en medalje der.....hmmm.... :lol:
I beste fall kan du få bronsemedaljen :P

#6665  av Morten

Heisann, Morten Tønnesen, 1975 modell her.

Jobber for tiden i Telenor Satelite Services, avdeling Sealink (satelitt kommunikasjon mot båter), med endel reising i jobben.

Holder stort sett til på Eik (ved Moi, midt i ingenmannsland) i ukene og Stavanger i helgene når jeg ikke reiser.

Har hatt 94/95mod MR2 siden vinteren 2001.

#6670  av tahustvedt

Jeg er i hvertfall den lateste bilmekanikeren her. :) Har over kr 6000,- i deler som har stått i gangen i 2-3 måneder nå.

Jeg heter Tor Arne og er sen 1978-modell. Bor for tiden på Bardufoss hvor jeg jobber som flysystemmekaniker på Westland Lynx helikopter for luftforsvaret/kystvakten.

Bilen er en grønn (ser i hvertfall grønn ut av og til) 1991 NA uten ekstrautstyr eller servo. Har 16"x7" felger og 205x45 og 225x45 dekk. Jeg kjøpte den i November 2000 og har kjørt den i tre Bardufoss-vinterer nå uten store vansker (ehem). Grunnet dette har jeg ikke giddet å senke den.

Kommer sikkert til å flytte til Stavanger eller Haugesund snart da gresset er grønnere og damene finere der (take me down to the paradise city where...).

Tor Arne

#6672  av MR2PÃ¥l

Velkommen skal du være til MR2-området(Sandnes).

MR2PÃ¥l :D

#6680  av Vaulen

Svein Inge Carlsen
f.1976
Bor i Stavanger
Jobber i Norsk Kjøtt som systemutvikler
Kjører Blå MR2 '91 NA som jeg kjøpte i fjor.
Vedlegg
Her er fra Sandnes i fjor. Jeg er han i hvit genser...
Her er fra Sandnes i fjor. Jeg er han i hvit genser...
MR2_4.jpg (43.6 kiB) Vist 4057 ganger

#6681  av jan-erik

- Hei, jeg heter Jan-Erik Hansen og er en 74-modell.
- Bor på Sundvollen, ca 4 mil nord for Oslo i retning Hønefoss.
- Jobber som IT-konsulent i ADCom Data Ringerike hvor jeg er en av eierne.
- Samboer med Marthe, og vi skal gifte oss i august i år.

- Kjører en 2000 modell MR2 Roadster som jeg kjøpte i august 2002. Har hardtop og AC, og kostet ny 335.000,-. Så godt at jeg kjøpte den brukt! Det sitter TTE (Toyota Team Europe) eksosanlegg med et rør på hver side (slik det skal være på en MR2 spør du meg!). Sitter ellers 7x16 med 205/45 og 225/40x16 på sommerfelgene. Bilen er brukt ca. 2 måneder på vinteren av forrige eier, og jeg har hatt bilen parkert så langt i vinter. Men fikk tak i orginale alu.felger med vinterdekk i dimensjonen 195/55x15, og har satt på dette nå, så det har blitt 3 dager med kjøring de siste ukene. Liker ikke å grise til den fine sommerbilen med salt og annen dritt.

- Skal prøve å få kjørt litt på bane i år, så gleder meg som en unge til våren og sommeren kommer! Har tidligere eid en '86 MK1, som ble importert fra Tyskland for videresalg. Holdt også på å kjøpe en MK1 for mange år siden, men det ble med prøvekjøringen. Har hatt følgende biler: '79 BMW 323i, '86 Peugoet 205 GTI 1.6, '85 Audi 90 Quattro, '64 MGB Roadster, '96 Nissam Primera (konebil i dag) og '92 Ford Courier 1.8D (vinterbil/arbeidsbil). Men har nå endelig tatt til vettet og anskaffet en MR2.
- Er også medlem av Norsk Sportsvogn Klubb.

#6682  av MR2turbo

tahustvedt skrev:Kommer sikkert til å flytte til Stavanger eller Haugesund snart da gresset er grønnere og damene finere der (take me down to the paradise city where...).
Du får søke på jobb hos oss, da :wink: Eller har du andre planer?

#6684  av tahustvedt

Det var der jeg hadde tenkt å søke. :)

Tor Arne

#6688  av Bjørni

Hei jeg heter Bjørn Gjesdal er 1982 modell og bor på Ålgård like utfor Sandnes.
Har hatt en svart MR2 NA siden tidlig Juni 2002.
Bilen er nå satt til vinterlagring hvor den har fått ny motor (J-spec 3S-GTE 2rev.). Har enda litt kabling og tulling igjen...
Men.....det gjør ikke så mye at bilen står stille... for.....jeg har jo mistet lappen....jippii....

#6703  av Erlend

Erlend Kiland
Født i Larvik, 1981-modell

Studerer datadrift ved Høgskolen i Agder, skifter skole til Høgskolen i Stavanger til høsten for å studere til ingeniør i medisinsk elektronikk. Dermed håper jeg på å få innpass i MR2-gjengen der borte ;)

Ble interessert i biler en gang i 1999, etter at jeg så en MR2 Mk1!
Toyota og MR2-entusiast siden den gang, og japansk bilentusiast siden 2000.
Kjører en rød 1986 Toyota Carina 2 GLi 1.8 liter, med 101 hester og ukjent antall kilo :roll:

Regner med å gå til innkjøp av MR2 etter fullført høgskole, ca 2006.....
Skal jeg først ha MR2, skal jeg jammen ha MR2, så jeg har bestemt meg for en nyere modell (1993, 94), helst turbo. Vurderer sterkt å importere.

EDIT: Etter en liten stunds vurdering av en Lexus IS200 med kompressorkit så har vel jeg bestemt meg for MR2 Turbo igjen :) Men denne gangen er jeg klar for en 91 også, men da blir det litt arbeid på den med coilovere osv.

EDIT II: Studerer nå i Stavanger, 2dre året av 3. Er billøs, men driver og tar mc-sertifikatet. Kommer sterkere tilbake når jeg har fått kjøpt meg ny Toyota :)

EDIT III: Jobber som ingeniør i Oslo, kjører Golf GT '09 firmabil m/R32-stuk, ellers Honda CBR 600 '99 når asfalten er varm og tørr :)
Sist redigert av Erlend den 04 mar 2010 00:22, redigert 4 ganger totalt.

#6712  av MR2turbo

Erlend: Du må være med som co-pilot på mr2-cruisingene våre fremover, da, hvis du flytter hitover.. :D

Tor Arne: Du må komme deg nedover snart, da.. Sånn at du får med deg alle de lettkledde damene som slippes ut når vårsola kommer frem ;)

#6717  av erling

Heisann!

Erling her, født 1979 i Haugesund. Har jobba i 3 år litt "her og der" etter gymnas og militæret, og begynte på høyskolen i Haugesund høsten 2002. Studerer til Maskiningeniør (Prosess- og energiteknikk). Kjøpte MR2'en september 2000, og koser meg stort med den ennå. (Skulle jo bare mangle) :D Har ingen veldige planer for bilen før utdanning er unnagjort.

Synes det var på sin plass å finne frem colgate-gliset for anledningen: :D:D

Bilde

#6719  av Hobbes

Glenn B. Turner
1971 mod.
Bor i Stavanger.
Jobber som ROV pilot.
MK1 fra 96-97
MK2 turbo fra 1999 og blir hos meg. det er jo under 20 år til den blir veteran bil!!

#6727  av Amund

Hei, Amund I. Lavik her. født januar -82. Bor på Osterøy, litt nord for Bergen. Jobber nå som maskinarbeider hos K.Lerøy metall as, men har søkt meg tilbake til Frank Mohn Services som reisemontør.

Har hatt min -88 mr2 siden juli -02, og her blir den! Har bare en fartsbot, (enda, og det er flaks!) såvidt begynt å modifisere den, holder blant annet på å lage short shift nå, og litt annet knast som nok kommer etter hvert.. Har vert hektet på mr2 siden jeg så en for første gang for 4 år siden, men må også innsømme at sida til innset har inspirert meg... :wink:

litt dårligt bilde, men jeg liker ikke å bli tatt bilder av!
Vedlegg
meg!.JPG
meg!.JPG (12.69 kiB) Vist 3985 ganger

#6729  av Hitman

Hei.

Stig Laberg Øvstetun, Født 1983
Bur i Øvre Årdal, Sogn og Fjordane

Jobber som Ikt lærling ved Agnitio as.

Kjøpte min 93 Mr2 som fyrste bil og har aldri angra på det.
Kunne ha tenkt meg ein Mr2 turbo, men får sjå kva det blir seinare.

-Stig-
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23