TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CD-spiller i MR2 MK2 94+ modell

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #66631  av McHowie

Heisann!

Er det samme måte å skifte cd-spiller i bilen, som det er på en 91+ modell?
Og, er det en spesiell kontakt jeg trenger, til å koble til min Pioneer DEH-6300 spiller?
SÃ¥nn "ferdig-kontakt" greier?
Og er det noen som har dele-nr til sånn cd-rack i en DIN-slot ? Trur jeg har sett en sånn her på en MR2 MK2 tidligere..

#66632  av Remi

Er vell bare plugg and play på 94modellen..

#66747  av chris

hvis du har original stereo fra før, så trenger du nok en Toyota ISO overgang. (Vi har plenty med de på lager ;) )
 #66756  av @lpher

McHowie skrev: Er det samme måte å skifte cd-spiller i bilen, som det er på en 91+ modell?
De aller fleste er originalmontert med innfestninger i sidene har jeg for meg :) (den typen der du må montere ut midtkonsolldekslet) Har du ett bilde av anlegget i bilen din slik det er idag da?
McHowie skrev: Og, er det en spesiell kontakt jeg trenger, til å koble til min Pioneer DEH-6300 spiller?
Du trenger nok, som Chris sier, en Toyota-ISO overgang...om det er originalspilleren som har stått der til nå :) ..OG du ikke skal benytte det originale forsterker/sub anlegget...om din mr2 har det :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=870
McHowie skrev: Og er det noen som har dele-nr til sånn cd-rack i en DIN-slot ? Trur jeg har sett en sånn her på en MR2 MK2 tidligere..
Penere med skuffe/hylle istedet da? :)

@lpher
 #66780  av McHowie

@lpher skrev:
McHowie skrev: Er det samme måte å skifte cd-spiller i bilen, som det er på en 91+ modell?
De aller fleste er originalmontert med innfestninger i sidene har jeg for meg :) (den typen der du må montere ut midtkonsolldekslet) Har du ett bilde av anlegget i bilen din slik det er idag da?
McHowie skrev: Og, er det en spesiell kontakt jeg trenger, til å koble til min Pioneer DEH-6300 spiller?
Du trenger nok, som Chris sier, en Toyota-ISO overgang...om det er originalspilleren som har stått der til nå :) ..OG du ikke skal benytte det originale forsterker/sub anlegget...om din mr2 har det :)
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=870
McHowie skrev: Og er det noen som har dele-nr til sånn cd-rack i en DIN-slot ? Trur jeg har sett en sånn her på en MR2 MK2 tidligere..
Penere med skuffe/hylle istedet da? :)

@lpher
Hmm.. her er et bilde av selve "konsollen", ellerno :)
Og du sier at jeg IKKE kan bruke subbene som eksisterer med den kablingen som er allerede? CD-spilleren min har egen forsterker innebygd.. kan jeg ikke bruke den? Er sånn sub-funksjon på den ellerno :P
Ikke fortell meg at alt må legges opp på nytt??
Har en sub under hvert sete orginalt... høytaler med sidespeil, døra, med øret og sub under setet.. samt orginal cd-spiller og kassett med tuner.. What do I need? :P
Vedlegg
101_0189.JPG
101_0189.JPG (125.74 kiB) Vist 4414 ganger
 #66781  av @lpher

McHowie skrev: Hmm.. her er et bilde av selve "konsollen", ellerno :)
Du må ta av hele 'panelet' ja...og montere spilleren inn 'bakfra' :)
McHowie skrev: Og du sier at jeg IKKE kan bruke subbene som eksisterer med den kablingen som er allerede?
Stemmer....det kan nok vel muligens la seg gjøre på ett eller annet vis...men...det vil bli en kabel-jobb uten like vistnok :)
McHowie skrev: CD-spilleren min har egen forsterker innebygd.. kan jeg ikke bruke den?
Du kan bruke den til frontsettet...og eventuelt de små 4" bak....
McHowie skrev: Er sånn sub-funksjon på den ellerno :P
Den er nok ikke brukbar til rare greiene er jeg redd :)
McHowie skrev: Ikke fortell meg at alt må legges opp på nytt??
Både ja og nei :) ...det holder ikke bare med den Toyota-ISO overgangen som blir nevnt tidligere her da...vistnok....det må kobles om...
McHowie skrev: Har en sub under hvert sete orginalt... høytaler med sidespeil, døra, med øret og sub under setet.. samt orginal cd-spiller og kassett med tuner.. What do I need? :P
Det eneste du trenger er en noe å fylle 1-DIN hullet over eller under cd-spilleren din med :)

@lpher

#66784  av McHowie

En ting er ihvertfalll 100%, og det er at Pioneer DEH-6300 spilleren SKAL inn, og jeg skal ha sånn skuffesak i den andre DIN-slot'en... MEN, hvordan, vet jeg ikke :P
Kan ikke tenke meg at det er store oppgaven eller?
Er vel det samme om man bruker det orginale eller en ny spiller, så lenge ledningene går til der de skal? *klø seg i hodet* :P

#66830  av Dalan

Funker fint å bruke det originale Toyota Sound Systemet med ny CD-spiller.. Jeg har det i min.
Ikke at jeg vet hvordan det er kablet opp - og det var visst et styr uten like :P
Det ble gjort på min etter at original-spilleren ble stjålet ( :shock: ) i Sverige en gang.

Kan se om jeg finner kvitteringa fra det, så kan jeg se hvem som gjorde det.
Så kan du jo evt. ringe dit for å høre om du kan få en oppskrift på det :)

#66883  av McHowie

Tuuusen takk, det hadde vært til stor hjelp! :D

#66893  av @lpher

McHowie skrev:En ting er ihvertfalll 100%, og det er at Pioneer DEH-6300 spilleren SKAL inn, og jeg skal ha sånn skuffesak i den andre DIN-slot'en... MEN, hvordan, vet jeg ikke :P
Kan ikke tenke meg at det er store oppgaven eller?
Er vel det samme om man bruker det orginale eller en ny spiller, så lenge ledningene går til der de skal? *klø seg i hodet* :P

Ehh...kom til å tenke på en VELDIG VIKTIG ting....er pyntelista/ramma avtagbar?

@lpher

#66908  av McHowie

Jeg vet ikke? :P

#66910  av @lpher

McHowie skrev:Jeg vet ikke? :P
Sjekk det...will ya? Det er MEGET viktig for hvordan du skal få montert spillern din... Da Toyotas spiller-monterings-metode ikke 'liker' spillere med ikke-avtagbar ramme... :)

@lpher

#66924  av McHowie

Har du en idè på hvordan det skal sjekkes? Jeg er _meget_ blond :P

#67037  av spkstrp

McHowie skrev:Har du en idè på hvordan det skal sjekkes? Jeg er _meget_ blond :P
LOL :lol: du får sagt det du håvard :) Lei av original spilleren? god helg :) .. sorry for off topic :P

#67047  av @lpher

McHowie skrev:Har du en idè på hvordan det skal sjekkes? Jeg er _meget_ blond :P
I enkle steps....ta av frontpanelet.... Lar det seg nå gjøre å ta av pynteramma/pyntelista?

Er litt usikker på om det er mulig på DEH-P6300....da jeg faktisk har sett disse både med og uten avtagbar ramme (?!)

@lpher