TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kamelonen har fÃ¥tt selskap ;)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #66944  av MR2turbo

MÃ¥tte bare legge ut noen stemningsbilder fra verkstedet...
Har vært litt mye jobbing i det siste, så det er litt rot... hmmm... må visst rydde litt en dag... ;)

Kamelonen fikk besøk av ei søt venninne i rødt i dag, som ligger inne for å bli litt raskere.. hehe

Etter noen timer med litt mye kaffedrikking og litt bilprat (...Eller hva Morten ;) ) var omsider 3sge'n løsrevet fra moren... som skal ta til seg en ny liten krabat som heter 3sgte... :P

Var litt koselig å se de to sammen... hehe

Forresten, Takk for hyggelig besøk av Morten, Jensi, Kjelliken og Stian :D
Vedlegg
kamelon_og_en_liten_rød.jpg
kamelon_og_en_liten_rød.jpg (69.14 kiB) Vist 1175 ganger

#66945  av MR2turbo

Tar med et bilde fra i vår og, jeg :) hyggelig med flere mr2'er samlet der!
:P
Vedlegg
lillegul_kamelon_litenogsort.jpg
lillegul_kamelon_litenogsort.jpg (68.83 kiB) Vist 1162 ganger

#66964  av sw20

hei.. hvem er ddet som eiger den med den gule stripa??
den var her i ålesund for litt siden og kjørte gris slik at jeg blei stoppa...
var mye ute på sula..

fleire der ute som ringte hjemm til far og så han skulle stramme opp gutten sin...

heldigvis satt eg hjemme forran pc da noen ringte... :roll:

#66984  av Alexander G

Det gikk en lik en i Haugesund og tidligere.. med gule striper på.

#66987  av Morten

He, he... vi var nok mere effektive på kaffedrikkinga enn skruinga i går ja, men moro likevel! :wink:

Alexander: mener at jeg overhørte at bilen har gått i Haugesund tidligere ja

#67103  av jensi

Sikker på at du Morten ikke har fått røde lister på din :lol:
Kan ikke du og Markus gi beskjed om at dette er ikke er lov på en Mr2?
Jens

#67155  av Morten

jensi skrev:Sikker på at du Morten ikke har fått røde lister på din :lol:
Kan ikke du og Markus gi beskjed om at dette er ikke er lov på en Mr2?
Jens
Han snakka om å få lakkert de opp ganske snart, jeg sa bare "takk" og smilte da jeg... :wink:

Men seriøst, bilen så veldig velholdt og bra ut den.

#67185  av erling

Så det var der den med gule striper ble av. Gikk noen år i Haugesund den ja. Hadde et par eiere her før den forsvant. :)

#67190  av Kjelliken

:D Var skikkelig hyggelig å få være på besøk hos dere der nede i stavanger. For ikke å glemme Stian alias Ruff Raider som kjøpte Jensi sin mr2 turbo. vi hadde en fin tur hjemm igjen og kan fortelle at bilen ble vasket så snart den kom hjemm, utrolig hvor mye skit som samler seg etter vel 20 mil. Kan vel ikke si annet enn at den nye eieren er stor fornøyd med bilen. :wink:

Ruff Raider kommer nok til og skrive inn her etter hvert som tiden går han holder forresten på å finne en garasje til den til vinteren.. :wink:

#67433  av MR2turbo

godt å høre at turen gikk greit :)

Leverte bilen i går og Eieren høres fornøyd ut med de nye ponniene under motorlokket ;)

i dag har tiden gått med til litt rydding og bygging av ny areidsbenk på verkstedet... :) Har vært snekker andresen og bygget helt fra bunnen av.. ble stødig og fin med vann/oljefast finer benkeplate og verktøytavle bak...
Skal får litt mere orden der etterhvert... :)

#70309  av Andre

Hei, da var ny eiger av den røde MR2'en på plass (den med de gule stripene).
Bilen har nå blitt voksen (3S-GTE transplantasjon) og går som ei kule...hehe (meget fornøyd) :D Må bare få takke Markus for godt utført arbeid. Du har virkelig peiling på å skru bil og det du gjør er det kvalitet over.

Blei også skikkelig imponert over bilen din. Den hadde en nydelig farge og så skikkelig rå og elegant ut med stylingen. Det du fortalte og viste av ombygginger later også til at dette sikkert blir den heftigste MR2'en i Norge.

Må si at jeg ble mer enn frista til å gjøre mer med MR2'en min men det får holde med motorbytte i denne omgangen. Skal kjøre bilen i vinter og vi får jo se hvordan det går ...får vel god kjøretrening med en del drifting :? Håper bare jeg blir vant med sparket fra turboen før gradestokken kryper ned mot 0.

Og ja...holder forresten på å ta av listene for å lakke dem i en annen farge. Antar de blir samme farge som bilen (3E5) men har ikke helt bestemt meg. Leter på nettet for å finne eksempler på andre fargekomb. Hvis noen har forslag/eksempler så tar jeg gjerne imot dem.
Legger ut noen bilder av bilen etter at listene er lakka.

#72964  av MR2turbo

Takk for tilbakemeldinga på jobben :) hyggelig det, håper at den er snill med deg gjennom vintern og ikke bykser for mye ut av kontroll ;)

Som jeg nevnte for deg syns jeg at røde lister i samme farge som bilen er penest....bilde:
Bilde

Bilde

Med mørkere lister:

Bilde

#74103  av Tor

Er sjenerende med sorte lister ja. Bra at de er lakket på ST185 :)

#74123  av Dalan

Mye finere med lister i bilens farge :)
Bilen min skal få det i julegave.. :D