TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diskusjon

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6706  av jumbo

Erlend skrev:Jeg har lest at 0-100 tida på MR2 Mk2 ligger på 8 sekunder, noen som har andre erfaringer? Planen er at når jeg får MR2, så skal jeg ikke slutte å modifisere bilen før jeg kan flise alle Audier og BMWer som finnes der ute, først da er jeg fornøyd! Muligens jeg må se bort fra RS6 og M3 da... Men da snakker vi om SERIØS prisforskjell også.
Har gjort noen testruns på ca 8 blank, dog etter speedometeret, men på våt asfalt og på vinterdekk.

Om du skal fikse ALT av BMWs og Audis bør du ha dyp lommebok :(

#6708  av bose

chris skrev:markant er vel mildt sagt.. V6'ern blir jo parkert av en mr2... Men jeg ble frakjørt av en "familiebil-slede" i går da.. Audi med 4.2l V8.. over 400 gamper i den............ :evil:
V6? vi snakker her om en 2L |4! :lol:
Det må jo gå no sinnsykt når bilen "bare" veier 1400kg og har katalysator og automatgir!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#6710  av CelicaTurbo

er jo ganske enkelt å regne forhold mellom vekt og hester, og da er det ikke verdens vanskeligste ting å regne hvor mange "hester" man vinner ved å redusere vekten en del da.. jeg regnet vel på det i MR2'en en gang og fant ut at jeg trengte 167hk for å gjøre opp for vekten av en ekstra person (få samme hk/vektforhold som med 1 person)..

Celicaen er tung med sine 1520kg men det er ikke så rart men det svære drivverket der :?

#6711  av MR2turbo

kappet med en tt- 225hk quattro på rimelig svingete vei en gang og han dro ikke akkurat fra meg nei :) Stoppa på en bensinstasjon etterpå, og fyren slengte ut: "det var j#¤%¤ til kjøring, da!! " Etter at jeg nevnte at vi hadde jo vært to.... :mrgreen: så kommer han bort og sier: "den er vel ikke orginal den der??" :) Da måtte jeg jo som sant var fortelle at det var den :lol:

.....hmmm lurer på om han fortsatt har den tt-en... :mrgreen:

#6716  av @lpher

MR2turbo skrev:kappet med en tt- 225hk quattro på rimelig svingete vei en gang og han dro ikke akkurat fra meg nei :) Stoppa på en bensinstasjon etterpå, og fyren slengte ut: "det var j#¤%¤ til kjøring, da!! " Etter at jeg nevnte at vi hadde jo vært to.... :mrgreen: så kommer han bort og sier: "den er vel ikke orginal den der??" :) Da måtte jeg jo som sant var fortelle at det var den :lol:

.....hmmm lurer på om han fortsatt har den tt-en... :mrgreen:

Hadde faktisk litt sansen for TT jeg...intil jeg prøvde en....å fyttikatta...
klaustrofobi incorporated det der da! ;-)
Dødsoner ala karte! ;-)

...og så er det tross alt en Audi....hvor lenge varer forstillinga på denne da? ..til neste oljeskift? ;-)

@lpher
So prøver å få på plass riktig avatar

#6720  av jumbo

MR2turbo skrev:Da måtte jeg jo som sant var fortelle at det var den :lol:
Kremt. Host. Hark! :mrgreen:

Eller var dette før du trimmet den?

#6721  av CelicaTurbo

En 225hk TT har jeg aldri fått prøvd meg mot, er rimelig få av de i forhold til 180hk versjonen, men, er ikke så viktig egentlig siden jeg trolig ikke hadde hatt mye sjangs med Celicaen på nåværende stadium.. men TT er fremdeles bare en moderne frisørboble men en firehjulstrekk som er ubrukelig til sportslig kjøring (bare les dinside.no's duell mellom Audi A3 1.8t og Impreza og se hvor mye de mislikte firehjulstrekken på svingete vei :) ). :D

edit: dinside.no elsket forøvrig firehjulstrekken til Impreza så det er stor kontrast i testen.. :)

#6722  av Morten

tahustvedt skrev:Nyere biler er så utrolig lite imponerende! Leste Autofil i går... Peugeot 406 med 205 Hk gjør 0-100 på 7,7 sekunder. Patetisk! Hyundai Coupe med 167Hk gjorde 0-100 på over 8sek.

Tor Arne
Vær klar over at bilen du sammenligner med (din) har tilsvarende tall (7,8sek.) offisielt :wink:

#6723  av jumbo

LOL

#6724  av MR2turbo

jumbo skrev:
MR2turbo skrev:Da måtte jeg jo som sant var fortelle at det var den :lol:
Kremt. Host. Hark! :mrgreen:

Eller var dette før du trimmet den?
Jepp ;)

#6728  av Fangoria

Er det ikke sån da, tror at dem som har Audier, BMW og andre tyskere at dem kjører fra alle og spesielt Toyota, er vel flaut å bli forbikjørt tror jeg..

pga dette øker min lyst til å kjøpe nettop en MR2 og spesielt Turboen.. :twisted:

Må bare skaffe nok penger først..

Drømmer mest om Supra men så koster det litt mere også, om jeg ikke velgte den gamle utgaven istedet..

#6730  av Fangoria

Morten skrev:
tahustvedt skrev:Nyere biler er så utrolig lite imponerende! Leste Autofil i går... Peugeot 406 med 205 Hk gjør 0-100 på 7,7 sekunder. Patetisk! Hyundai Coupe med 167Hk gjorde 0-100 på over 8sek.

Tor Arne
Vær klar over at bilen du sammenligner med (din) har tilsvarende tall (7,8sek.) offisielt :wink:

I forhold til min er det dårlig også..

Corolla GT 87 modell går fra 0-100 på 8.9 sek..
:)

#6731  av tahustvedt

Jeg har sett mye forskjellige tall på ytelsen til min bil. Alt mellom 7.2 til 8.0. Men poenget mitt er at de ikke klarer å få mer ut av bilene når de har mer hester.

Jeg trodde ikke dere måtte ha det med teskje. ;)

Tor Arne

#6732  av Fangoria

tahustvedt skrev:Jeg har sett mye forskjellige tall på ytelsen til min bil. Alt mellom 7.2 til 8.0. Men poenget mitt er at de ikke klarer å få mer ut av bilene når de har mer hester.

Jeg trodde ikke dere måtte ha det med teskje. ;)

Tor Arne

Hehe

Teskje ja..

nå gikk jeg etter hva som står på papieret og ikke det praksise..
At din har mellom 7.2 - 8.0 avhenger av skjåføren bak rattet som testet bilen når den var ny..

Angående mere HK blir vel feil eller..?

#6736  av Erlend

Du kan ha så mye hester du vil, men det har ingenting å si så lenge du ikke kan bruke dem. Med en MR2 kan man bremse senere enn med andre biler, og komme raskere på gassen igjen.
Jeg vil mye heller ha en Corolla GT istedet for en hvilken som helst BMW M3 eller Audi RS6....

Jumbo: Man må vel få lov til å drømme? :D Tenkte jeg skulle beholde MR2en til jeg er 90 jeg da :P En tusenlapp her og en tusenlapp der...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7