TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sony spiller

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #66941  av GT4 CS

Arvet brutters gamle spiller. sony er det, og den jeg har i bilen nå er panasonic. Pluggen bak i spilleren passer jo ikke over til sony. Noen som vet hvor man kan skaffe ny plugg billig? Vært og hørt hos strømmen bilradio, der tar de ca 500kr for den ene pluggen. Sykt dyrt for litt plastic fantastic

#66966  av karl234

ville stukket bortom thorsov bilrekvisita jeg. 50-lapp for iso`er. men har de ikke en som passer ville jeg gjort som jeg gjorde i merca for en tid siden; klippe alle kabler og sette på kontakter på alle de små ledningene som du så kobler sammen med en iso som passer din nye spiller. en times arbeid så har du en meget fin og flexi løsning. :)
 #67302  av @lpher

GT4 CS skrev:Arvet brutters gamle spiller. sony er det, og den jeg har i bilen nå er panasonic. Pluggen bak i spilleren passer jo ikke over til sony. Noen som vet hvor man kan skaffe ny plugg billig? Vært og hørt hos strømmen bilradio, der tar de ca 500kr for den ene pluggen. Sykt dyrt for litt plastic fantastic
Let me get this straight....har du kabelstumpen som hører til Sony'en?

OM...du har denne..så er det som Karl sier her...ganske enkelt å få tak i en slik ISO-stump...for så å foreta en enkel "klipp og lim" jobb :D

OM du IKKE har denne "stumpen"....så må du nok bite i det infamøse eplet å få tak i en erstatningskabel slik som den du ble tilbudt hos "den andre" bilstereosjappa :D (jeg selger selvfølgelig disse rimeligere til TS-OGN medlemmer :D ) ..med mindre du, gud forby, ønsker å koble deg på med kabelsko på pinnene i kontakten bak på spilleren... I hope not :)

@lpher

#67452  av GT4 CS

Har ikke kontakten som skal stå bak i spilleren desverre. Den ligger et sted hos brutters. Hvor sku jeg like og vite. Har kobblet på gamlespiller med kabelsko. Men hadde tenkt og få kobblet orntlig med iso denne gang. Får bedre lyd da? Eller er jeg på jordet nå?? Hvor mye tar du får den pluggen bak i spilleren? Er til en sony cdx-c7850r Vet ikke om dette er en bra spiller, men er bedre en den gamle panasonic som står i nå iallefall :D

#67484  av Remi

GT4 CS skrev:Har ikke kontakten som skal stå bak i spilleren desverre. Den ligger et sted hos brutters. Hvor sku jeg like og vite. Har kobblet på gamlespiller med kabelsko. Men hadde tenkt og få kobblet orntlig med iso denne gang. Får bedre lyd da? Eller er jeg på jordet nå?? Hvor mye tar du får den pluggen bak i spilleren? Er til en sony cdx-c7850r Vet ikke om dette er en bra spiller, men er bedre en den gamle panasonic som står i nå iallefall :D
Du får vell neppe noen bedre lyd, kabel sko fungerer vell så bra som isoplugger. fordelen med iso plugger er vis du skal ta ut spillern da er det bare 1 plugg så du slipper all den tenkinga :wink:

#67615  av @lpher

Remi skrev:
GT4 CS skrev:Har ikke kontakten som skal stå bak i spilleren desverre. Den ligger et sted hos brutters. Hvor sku jeg like og vite. Har kobblet på gamlespiller med kabelsko. Men hadde tenkt og få kobblet orntlig med iso denne gang. Får bedre lyd da? Eller er jeg på jordet nå?? Hvor mye tar du får den pluggen bak i spilleren? Er til en sony cdx-c7850r Vet ikke om dette er en bra spiller, men er bedre en den gamle panasonic som står i nå iallefall :D
Du får vell neppe noen bedre lyd, kabel sko fungerer vell så bra som isoplugger. fordelen med iso plugger er vis du skal ta ut spillern da er det bare 1 plugg så du slipper all den tenkinga :wink:
Tja...en annen fordel med å kjøpe en ny plugg er jo at sjangsen for at noe skal kortslutte er minimal da....akkurat det...kan man ikke si om den kabelsko-rett-inn-i-kontakten-løsninga :)

@lpher

#67632  av Remi

@lpher skrev:
Remi skrev:
Tja...en annen fordel med å kjøpe en ny plugg er jo at sjangsen for at noe skal kortslutte er minimal da....akkurat det...kan man ikke si om den kabelsko-rett-inn-i-kontakten-løsninga :)

@lpher
Nja skal si mæ delvis enig du får jo helisolerte kabelsko sjansen e jo minimal me dem da :wink:

#67639  av GT4 CS

Sitter plugg i den spilleren jeg har i nå. Det jeg tenkte på er at jeg ville kobble på en iso kontakt der jeg har skjøtet ledninger fra bilen inn til spiller. Gjør alt mye enklere til neste gang :D