TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som veit om dette er billig ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #67326  av toyota

Chipp,ladetrykksmåler,og KN filter for 4450,-

Er ikke dette veldig lav pris Fra 107- 150hk

Noen som har noe erfaring om dette ?
Vedlegg
chipp.jpg
chipp.jpg (60.42 kiB) Vist 1095 ganger

#67328  av GT4 CS

Hvilket chip er dette? Høres veldig billig ut :shock:

#67329  av Gjertsen

syns jeg du fikk mange HK . får du minimum 107 hk til max 150 ekstra?

isåfall virka jo det en smule mye spørr du meg.
Ã…ssen bil?
LadetrykksmåleRE <--- flere? mere info ville jo vært bedre så vi kan si sånn ca pris..

#67337  av GT4 CS

For og si det enkelt. Det er ikke bare og chiptrimme en bil så man øker effekten alene med 107hk.

#67345  av memo

jeg regner virkelig med at bilen hans har 107hk fra før av, og at den øker effekten til 150 hk.

#67367  av mr.two

Høres ikke helt sannsynlig ut for meg men....50% effektøkning med en chip og kn-filter er jo helt fantastisk ! Og hva med ladetrykksmåleren ? Er ikke chip'ens formål å optimalisere bensintilførsel osv ? Påvirker denne også turbotrykk ? Har vært særdeles lite borti chip egentlig... :?

#67368  av GT4 CS

Får gå ut ifra det. Eller at han mente fra 207 til 250hk. Det er fult mulig med et chip på en turbobil

#67372  av mr.two

GT4 CS skrev:Får gå ut ifra det. Eller at han mente fra 207 til 250hk. Det er fult mulig med et chip på en turbobil
Jeg er klar over at man kan chipe en turbobil, men at den vil gi så stort utslag ? Er det virkelig sansynlig ?

#67373  av Gjertsen

men 50 hk er MYE i chip ass... vaffal av det jeg har sett. aldri sett chip te toyota men tviler STERKT på at det er bedre enn te f.eks merce. og fatter sin 270 Cdi fikk 40 hk mere eller noe med chip.
Nå snakker vi en bil som er STERKERE enn våres Type biler.

#67375  av mr.two

Men er det ikke også slik at diesel biler kan utnytte fordelene en chip gir mye bedre enn på en bensin bil ? Og forøvrig lager SuperChip chip til mr2 hvis jeg husker rett..

#67379  av tojo

Tror nok det er snakk om en turbodiesel eller?
Men fra 107-150hk med Chip,K&N syntes jeg hørtes mye ut.
Billig var det jo hvis effektøkningen stemmer.(Chip ca 3500,- K&N ca 800,- Laddetryksmåler fra ca. 300,-)
Hvor mye er det snakk om at dreimomentet øker?
Ja superchip lager til MR2(Celica,Supra,Lexus++)Eks. MR2 chipen er oppgitt til å gi +35hk.(pris ca 3700,-)

#67382  av GT4 CS

Et chip styrer for det meste tenningstidspunkt i bilen din. Det kan og være med på og øke turbotrykk. Og Chippe en turbo bil er enkel og billig trimming. Avhenger fra motor til motor hvor mye økning man får. Men og få opp til 50hk xtra ved og chippe en bil er ikke umulig om man har satt på et åpent filter og effektannlegg. Kommer du til noen med rullende landevei og du har komplet effektanlegg med et åpent filter kan du brenne et chip som er perfekt tilpasset din motor. Da kan man fint ta ut en 270hk i en gt4 uten problemer. Og kjøpe et ferdig chip er ikke like bra som og få brent et til din bil, dette pga ingen motorer er like. Er alltid små forskjeller i motorelektronikken under produksjon. Når det gjelder chipping av dieselturbo biler er dette noe som er enkelt. Det chip gjør er at det øker trykket på diesel til motor, da øker oxo turbotrykket i motoren automatisk. Ergo mere effekt.

#67458  av Speeder

Diesel er det nok ikke snakk om her, ligger i allefall under kategorien 'celica'. :wink:
 #67505  av Maverick

107hk? Høres jo ut som om det er samme motoren som står i Carina'n da, 7A-FE. Er ikke den 107hk originalt da?
Jeg nekter å tro at du kan få nesten 50% økning med hjelp av en chip og luftfilter. :roll: [/i]
 #67508  av vegar85

Maverick skrev:107hk? Høres jo ut som om det er samme motoren som står i Carina'n da, 7A-FE. Er ikke den 107hk originalt da?
Jeg nekter å tro at du kan få nesten 50% økning med hjelp av en chip og luftfilter. :roll: [/i]
vist det den motoren så får du kansje 2-4hk tror jeg. ikke langt unna ihvertfall.