TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• For de med GPS og de som er interesert i CarPuters.

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #66961  av Goose

Hei.
Som dere vet så driver ejg en del med PC i bil tingen, der en av mulighetene er GPS. For de som var i Arendal osv, ved at jeg brukte Destinator 2.0 med 3.0 kart.

Det viste seg at PowerLoc vil ikke lage Destinator 3.0 for PC, men vi har noen geniale brains i usa som har portet over D2 interface, freshet den opp og koklet med D3 SDK.

Jaja mye teknisk prat men resultatet er uofisiell lansering av Destinator 3.1 for PC som fungerer utmerket.

NÃ¥ til poenget.

Jeg prøver å finne ut GPS koordinaten til alle fotoboksene i Norge.
Kanske dere ved om det finnes en sånn oversikt?
Hvis ikke vil jeg gjerne at dere med GPS i biler noterer koordinatene eller punkt på kartet der fotoboksene finnes.

Det som er tingen er at men kan programere Destinator til å si i fra at man nærmerer seg en Fotoboks. Mulig at andre GPS software har det, men for PC i bil er Destinator desidert den beste å bruke. :) :wink:

Legge ved et bilde av Destinator 3.1
Vedlegg
fe_1[1].jpg
fe_1[1].jpg (22.01 kiB) Vist 3736 ganger

#67023  av CelicaTurbo

hm, jeg mener politiet.no hadde en slik oversikt?

#67032  av Goose

Noen bestemte link? så ikke noe der sånn i farte...

#67305  av @lpher

Har faktisk fått tak i en cd-plate til VDO's sat.nav system...som forøvrig er det beste...og mest oppdaterte på det norske marked i dag...som har plotta inne absolutt alle boksene i norge :D

Pity jeg ikke bruker sat.nav. i bilen egentlig :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 28 okt 2004 08:28, redigert 2 ganger totalt.

#67387  av sindrejl

@lpher skrev:Har faktisk fått tak i en cd-plate til VDO's sat.nav system...som forøvrig er det beste...og mest oppdaterte på det norske marked i dag...som har plotta inne absolutt alle boksene i norge :D

Pity jeg ikke bruker sat.nav. i bilen egentlig :D

@lpher
det kan du vel gjøre noe med ;)

#67396  av @lpher

sindrejl skrev:
det kan du vel gjøre noe med ;)
Men trenger jeg det da? :D

@lpher

#67436  av Goose

har gps koordinater nå tilboksene, oppdatering for destinator 3.1 kommer i løpet av uka
:wink:

aaa BTW. Destinator er det beste programmet for auropa for PC (CarPC) basert GPS system

#67437  av sindrejl

Goose skrev:har gps koordinater nå tilboksene, oppdatering for destinator 3.1 kommer i løpet av uka
:wink:

aaa BTW. Destinator er det beste programmet for auropa for PC (CarPC) basert GPS system
blir forresten endringer i systemet mitt.. blir ingen itx, men en bærbar pc. :)

#67494  av Goose

Det kan man også kjøre på, Smak og behag av hva folk velger.

Bruker du laptop kan du ser langt i fra etter 200GB med musikk, så lenge du ikke bruker ekstern HDD, men igjen trenger denstrøm + tar plass..

Laptop løsning vil være kraftigere, men ITX har mer muligheter, fordi man har PCI porter der man kan putte radio og tvkorter osv...

Jo, man kan ha usb saker til laptopen, men da innebærer det igjen ekstra ding som henger utenfor laptopen osv...

Uansett, poenget er at begge løsningene er bra :wink:

#67570  av chris

Goose skrev:Laptop løsning vil være kraftigere, men ITX har mer muligheter, fordi man har PCI porter der man kan putte radio og tvkorter osv...
den dagen jeg monterer radiokort i en pc i bilen, da håper jeg noen slår meg :P

#67586  av hovik

chris skrev:
Goose skrev:Laptop løsning vil være kraftigere, men ITX har mer muligheter, fordi man har PCI porter der man kan putte radio og tvkorter osv...
Den er grei. USB DAB radio er jo sinsykt mye fetere :) Noen som vet om wlan/dab/fm/gps antenne i en ?

#67588  av Goose

chris skrev:

de fleste Tvkorter har radiokort innebyget :wink:

#67589  av Goose

hovik skrev:
chris skrev:
Den er grei. USB DAB radio er jo sinsykt mye fetere :) Noen som vet om wlan/dab/fm/gps antenne i en ?

Link til den saken du har?

#67590  av hovik

Psion wavefinder. btw, saken er dritsvær, selv om det ikke ser sånn ut. + Krever egen strøm fors. i tillegg til usb, men går å bruke 12v fra psu til PC'n. http://www.mobileopera.com/wavefinder