TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #67531  av wicky

hmm..er ny her på forumet jeg.. :oops:
hehe..har fått øynene opp for mr2 fra 1985-1989(?) da jeg prøvekjørte en slik en her og dagen..pluss at dama likte den også..hehe..

Det jeg da lurte på er om det er noen spesielle ting jeg må se etter?rust?hvordan er drivverket på bilen?tåler den mye?hvordan er bilen ellers teknisk?lett å skaffe brukte deler?eller må alt kjøpes nytt hos toyota?tenkte å kjøpe en billig bil som kanskje er skadet og heller bygge den opp frem til sommern.. har kikka litt på denne
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=571801
og lurer på om det er mye stress å fixe skadene?bilen er godkjent for 2mnd siden og han har kvittering på alt..hmm...noen som vet noe om den bilen?tror jeg kjøper den uansett så....

Takk for svar!

(ps;jeg har søkt på dette temaet men fikk da opp 2965 tråder med mange rare topic så jeg gadd ikke lese alt)
 #67535  av proson

Go for it! ;)

Fin farge og et bra kjøp så lenge den ikke er rammeskjev!

Ny skjerm: 1400.-
Lykt deksel + lykt: Kan du få kjøpt av meg billig!
Støtfanger: Kan du også få kjøpt av meg muligens.

#67549  av wicky

sendte mld til eieren og spurte om det var rust andre steder og om den var rammeskeiv..fikk da denne mld tilbake;

"Var litt overflate,men det er fjernet.Vet ikke om noe annet!
kan ikke garantere at den ikke er skjev,men min kompis
som har sett på bilenog jobber på karloseri verksted. Mente
det så ut som et "fint" krasj.. Men som sagt, ingen garanti... "

mld nr2;

"Kjørte inn fra siden var 40sone der, men jeg bremset joda! du vet toyotaen er jo bare laget av lett alumunium, så den krølla seg jo lett"

eieren av bilen kjørte inn i en mercedes...hmm...

burde jeg fremdeles kjøpe bilen?

#67657  av tettwatt

Hvis jeg var deg ville jeg gått for den, så jeg håper det er du som har kjøpt den, for nå (kl.0035) er bilen altså solgt... Fikk ikke se prisen... Kjøpte min i august uten eu-ok, og nå må jeg overhale motor i vinter(eller bytte, eller kanskje... BEGGE DELER???) Overhalt motor er et def. pluss... Lykke til

#67717  av wicky

:(
han solgte den 5min før jeg ringte og sa jeg skulle ha den..jaja..for fortsette å lete..si ifra om noen finner billige eksemplarer til maks 15000kr..

#67719  av wicky

hva med denne da?han skal ha 15000kr og alle deler følger med..

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=554555

bytte bremser foran og bak(klosser og skiver) pluss sveise ny eksos..motoren er overhalt.bytta rådelagre,veiv,alle pakninger,stemplene er bytta,planet toppen..eneste minuset er at festene til støtfangeren bak er litt skeive da bilen ble påkjørt bakfra pluss årsavgift for iår...men bilen skal ikke på veien før neste sommer så jeg har vel god tid...er dette noe å satse på?

eller denne?er vel litt mer jobb..kanskje...?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=483884

#67764  av Anders gullstein

Han skreiv i melding nr. 2 at MR2 var laget av lett aluminium, så skjermen bøyde seg lett.....hadde da bare MR2 vært laga av det :roll:

#67770  av MRQuoc

Anders gullstein skrev:Han skreiv i melding nr. 2 at MR2 var laget av lett aluminium, så skjermen bøyde seg lett.....hadde da bare MR2 vært laga av det :roll:
lett overflate rust .. laget av aluminium .. noe stemmer faen ikke .. selv for meg som ikke er utdannet innefor legeringer ;D

#67824  av Anders gullstein

MRQuoc skrev:
Anders gullstein skrev:Han skreiv i melding nr. 2 at MR2 var laget av lett aluminium, så skjermen bøyde seg lett.....hadde da bare MR2 vært laga av det :roll:
lett overflate rust .. laget av aluminium .. noe stemmer faen ikke .. selv for meg som ikke er utdannet innefor legeringer ;D
Hehe, noe er galt ja :roll:

#67826  av Anders gullstein

Fint å se at noen har tenkt å pusse opp en gammel sliten en. Det begynner å bli svært få pene eksemplar AW11'er igjen.

#67851  av Mr2Nyter'n;p

Anders gullstein skrev:Fint å se at noen har tenkt å pusse opp en gammel sliten en. Det begynner å bli svært få pene eksemplar AW11'er igjen.
Altforaltfor få... :cry:

#68135  av Erlend

Hehe, alu-mk1, den var ny :P Virker ikke som selgeren har mye peil...

#68298  av wicky

hmm..noen som vet om noen fine eksemplarer det ikke er mye å fixe på til rundt 15000kr?

#68299  av spkstrp

det tror jeg du skal lete lenge etter... :roll: ;) Men jeg selger min for 12 000...

#68300  av wicky

bilder?info?link?