TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TOYPARTS?????????!!!!!!!!??????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#67915  av tojo

:shock: :?: :roll: Skal han selge allerede :?:

#67934  av TOYPARTS

tojo skrev::shock: :?: :roll: Skal han selge allerede :?:
Jepp, lengter til mk3, synes mkiv er JÆ.... trang, og helt feil bil for meg, selger jeg denne blir det mk3 med 2jz

#67938  av tojo

:D Coolt,vi venter på Norges første MKIII med 2JZ-GTE,blir svenskene før oss nordmenn her?
Vi vet jo at det er iallefall 2 prosjekt på gang over grensen.
Stå på å vis alle hvem som(fortsatt)er MKIII "kongen" i Skandinavia. :D
Boost on :twisted:

#67947  av @lpher

TOYPARTS skrev:
Jepp, lengter til mk3, synes mkiv er JÆ.... trang, og helt feil bil for meg, selger jeg denne blir det mk3 med 2jz
Trang?! Hvor da?! :D

@lpher

#67984  av Turbotrille

@lpher skrev:
TOYPARTS skrev:
Trang?! Hvor da?! :D

@lpher
Overalt inni. :shock:

I førersetet er det dårlig plass, i passasjersetet er det dårlig plass, i baksetet er det enda dårligere plass, og bagasjerommet kunne like godt vært kuttet ut. :?

Jeg har hatt lyst på en slik bil i mange år, men har desverre måttet klare meg med en MKIII.

Men etter å ha sittet på med Toyparts en tur og sett igjennom plassen i bilen med tanke på at jeg må få montert håndgass, og ha med rullestol, så får jeg nok klare meg med en MKIII. :cry:

Men det gjør egentlig ikke så mye, har jo nesten MKIV motor nå, så jeg skal ikke klage. :wink:

Hadde det ikke vært for stolen og spaken så kunne jeg nok fint ha kjøpt meg en MKIV. 8)

#67994  av spkstrp

Trasig at bilen ikke falt i smak. tror det var bedre plass i bilene før jeg :lol: (er stor forskjell på mr2 mk1 mk2 og mk3.. tenker på førerplass... og for mk3 bagasje! ;) )

Det kan jo være greit for andre som vurderer mkiv å prøve sitte først da :D men jeg tror nok at jeg hadde klart å venne meg til det meste!! ;)

#68055  av @lpher

Turbotrille skrev: Overalt inni. :shock:

I førersetet er det dårlig plass, i passasjersetet er det dårlig plass, i baksetet er det enda dårligere plass, og bagasjerommet kunne like godt vært kuttet ut. :?

Jeg har hatt lyst på en slik bil i mange år, men har desverre måttet klare meg med en MKIII.

Men etter å ha sittet på med Toyparts en tur og sett igjennom plassen i bilen med tanke på at jeg må få montert håndgass, og ha med rullestol, så får jeg nok klare meg med en MKIII. :cry:

Men det gjør egentlig ikke så mye, har jo nesten MKIV motor nå, så jeg skal ikke klage. :wink:

Hadde det ikke vært for stolen og spaken så kunne jeg nok fint ha kjøpt meg en MKIV. 8)
Har jeg faktisk aldri tenkt på før... :) Men det tar nok sikkert en del plass bare det at dashbordet er wrap-around i mkIV ja...og spesielt i ditt tilfelle trille...så er det liten tvil om at det er MYE mindre bagsjerom til stol etc. enn i mkIII ihvertfall... :)

Men...han høres ut som han trives som fisken i vannet han svensken med rullestol som har mkIV da? :)

@lpher

#68158  av Turbotrille

@lpher skrev: Har jeg faktisk aldri tenkt på før... :) Men det tar nok sikkert en del plass bare det at dashbordet er wrap-around i mkIV ja...og spesielt i ditt tilfelle trille...så er det liten tvil om at det er MYE mindre bagsjerom til stol etc. enn i mkIII ihvertfall... :)

Men...han høres ut som han trives som fisken i vannet han svensken med rullestol som har mkIV da? :)

@lpher
Det finnes ulike typer håndgasser, og det finnes ulike størrelser på forskjellig stoler, så dette har jo litt innvirkning også.

Har to eksempler; Han svensken sin håndgass, det er en variant som antakeligvis passer utmerket inn i disse bilene, men en variant som jeg ikke ønsker. (Du kan ikke bremse og gi gass samtidig :wink: )

Også har du den varianten som han som bor her (Svein Erik) har, det er en håndgass som jeg har brukt i Supraen tidligere men ikke ble helt komfortabel med, da det bare er to løse stenger som blir festet direkte på pedalene og ingen andre steder.

Jeg kommer til å få en spake som både står skikkelig fast, og du kan gasse og bremse samtidig med. :)

Hva angår plassen, så vet jeg ikke hvilken type stol svensken har, men Svein Erik bruker stol som er 3cm smalere enn min, og har derfor mye bedre plass til den.
Jeg har også en annen stol enn den jeg bruker til dagen som kunne vært mulig å brukt, og fått med seg i bilen, men komforten i disse to stolene er såpass annerledes at jeg ikke ofrer den biten for bilen sin del. :wink: