TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp med min DEFA-alarm!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #68091  av FalcoN

Plages med fjernkontrollen min...den ser ut til å reagere bare noen ganger...plagdes som bare faan i gårkveld ihvertfall !! :evil:

Noen som vet hvordan jeg kan koble den ut til jeg får skaffet meg en ny fjernkontroll?

Noen tips hvor jeg kan få skaffet en slik kjapt...?

Er ganske desperat nå....er veldig avhengig av bilen...og d sliter å stå i 10min å plages for å åpne og stenge bilen hver gang!!

#68095  av GT4 CS

Bytt batteri i kontrollern f.eks. Ellers er det ofte bare rive ut ledningene av boksen til alarmen, står i boka og om nødutkobbling, da driver man med tenninga og antall blink i dioden. Kan og sette alarmen i verkstedmodus. Men husker ikke helt fremgangsmåten lenger.

#68103  av FalcoN

Er helt sikkert ikke batteriet det er noe galt med...
Men har heller ingen manual til alarmen..så jeg står litt blank på det omerådet... :?

#68106  av GT4 CS

hør med @lpher da vet du, han jobber med slikt.Du må ha et kodekot for og kobble den ut riktig

#68108  av Mr2 Mk2

er jo ikke verre en å kople ut mellomleddet fremme ved svitsen :)

#68142  av @lpher

Var mange forslag her gitt :D
Plages med fjernkontrollen min...den ser ut til å reagere bare noen ganger...plagdes som bare faan i gårkveld ihvertfall !!
Enten dårlig batteri i fjernkontrollen..eller defekt fjernkontroll...Det er ihvertfall i den enden du må begynne :) First of all...hvilken alarm-type er det? ...og når skifta du batteri i fjernkontrollen sist?
Noen som vet hvordan jeg kan koble den ut til jeg får skaffet meg en ny fjernkontroll?
Igjen..om det er en Defa-alarm...så skal du IKKE bare klippe/ta ut ledningene...da får du ihvertfall ikke start på bilen :) Du må i tilfellet vite hva du gjør og forbikoble startsperra med det samma :)

Igjen...om det er en Defa-alarm (500/700/821)...så kan du, i nødstilfelle, trillstarte bilen...da startsperra kun kutter strømmen til starteren....
Noen tips hvor jeg kan få skaffet en slik kjapt...?
Tja...si det...sjekk nå først om det er batteriet som er synderen da...før du begynner å koste på ting her :D Fjernkotroll kan jeg skaffe deg til en meget kurant penge...OM det er det som er feilen :)
Er ganske desperat nå....er veldig avhengig av bilen...og d sliter å stå i 10min å plages for å åpne og stenge bilen hver gang!!
Forståelig nok....har mellom 10-20 tilfeller om dagen av disse spørsmålene vi...og i 90% av tilfellene er det mangel på strøm i fjernkontrollen som er feilen :) Mange tenker til og med ikke over at det er batteri som skal skiftes i fjernkontrollen!! :D

Husk også på at fjernkontrollen må ha strøm for 'å huske' koden sin...slik at om man skifter batteri etter at fjernkontrollen er HELT tom...så vil den ikke fungere med nye batteri heller...FØR...man programmerer den pånytt :)

@lpher

#68145  av @lpher

Jostein skrev:er jo ikke verre en å kople ut mellomleddet fremme ved svitsen :)
Hæ? :D

@lpher

#68148  av Mr2 Mk2

tenkte på startssperren...Jeg hadde samme problemet,koplet bare ut lyden på alarmen..glemte så ofte å slå den av,og hater den lyden..Noen dager senere ble det innbrudd,gjett hvem som angra da :roll:

#68206  av @lpher

Jostein skrev:tenkte på startssperren...Jeg hadde samme problemet,koplet bare ut lyden på alarmen..glemte så ofte å slå den av,og hater den lyden..Noen dager senere ble det innbrudd,gjett hvem som angra da :roll:
Har hørt den historien endel ganger også ja dessverre....folk kobler ut "den hærsens" alarmen bare pga småting som folk ikke gidder å sjekke opp... Sier IKKE at det er det i ditt tilfelle da! :D

Vanligst utkoblingårsaker er:
(gjelder Defa 400/500/700/800-serie - dvs. 1993 og nyere)

*Aldri skifta eller dårlig batteri i fjernkontroll! - 45,- for å rette opp.
*Falskalarmer pga def. ORIGINALE dørbrytere! - 35,- for å rette opp.
*Falskalarmer pgs def. panser/bag.rom-bryter. - 35-179,- for å rette opp.
*Def. fjernkontroll...årsak: gammel eller missbrukt - 379,- for å rette opp.

Siste men ikke minst...og den forekommer ganske så sjeldent på såpass nye alarmer:
*Def. alarm-hjerne...ofte fuktrelaterte skader....fra. 1.390,- for å rette opp.

@lpher

#68288  av FalcoN

hmm...er fjernkontrollen jeg skulle hatt ny av...den er ødelagt..
knappen jeg skal trykke inn er helt kræsj..
har av en gammel type...men aner ikke hva alarmen heter eller.no..
Har du noe slikt inne @lpher? pris..?
Vedlegg
Bilde(8).jpg
Bilde(8).jpg (7.77 kiB) Vist 2794 ganger

#68346  av @lpher

FalcoN skrev: hmm...er fjernkontrollen jeg skulle hatt ny av...den er ødelagt..
Hmm....oki...du har prøvd med nyt batteri med andre ord? Det
FalcoN skrev: knappen jeg skal trykke inn er helt kræsj..
Det skjer som regel når de blir gamle nok på den typen du har ja...
FalcoN skrev: har av en gammel type...
Det..kan man trygt si :)
FalcoN skrev: men aner ikke hva alarmen heter eller.no..
Det der er en Defa Spectra alarm det...den som ble solgt til og med 1992....Når de begynte å lage dem er jeg ikke 100% sikker på..men DET er lenge sia :D
FalcoN skrev: Har du noe slikt inne @lpher? pris..?
'fraid so....1000,- pr. stk. (veil.) koster de monstrene der!!! ...dessverre...

En annen ting er at om det skulle være noe galt med selve alarmen også, og det er nok ikke utenkelig med tanke på alderen, så produseres det ikke deler til den lengre....dessverre...

@lpher

#68495  av FalcoN

fucking shit!

jaja...får vel se om jeg får fixa den selv først da..
men frykter at jeg må kjøpe ny... :cry: