Gjertsen skrev:
Ehm. Solgt NY i norge? var jo ingen Gt4'er som ble solgt nye i norge!?`
GT4 - Nybilsalg i Norge:
ST165 (08.87-08.89) Ingen nybiler registrert.
ST185 (10.89-11.93) 15 stk nybiler registrert.
ST205 (11.93-08.99) Ingen nybiler registrert.
Av disse 15 stk (prod for Norge)
ST185 var 5 stk
Carlos Sainz. (08.91-02.92)
Men - det er/var 6 stk
CS i Norge som er/var produsert for Norge.
Liste over CS produsert for Norge.
1).
PN88*** /
3E5-Super Red / Prod:05.08.91 / Reg:27.12.91 / Eier: Jostein B. Lauksletta
2).
HB47*** /
3E5-Super Red / Prod:05.09.91 / Reg:14.11.91 / Eier: Bjørn K. Horten
3).
BC79*** /
3E5-Super Red / Prod:09.10.91 / Reg:07.01.92 / Eier: R.Wilhelmsen AS, Oslo
4).
KF40*** /
3E5-Super Red / Prod:01.11.91 / Reg:25.06.92 / Eier: Jan-Andrè J. Narvik /
Ali-kamel
5).
KF56*** /
3E5-Super Red / Prod:02.12.91 / Reg:03.11.95 / Eier: Ove U. Vennesla
6).
ZE55*** /
749-Teal Met. . / Prod:27.12.91 / Reg:31.08.92 / Eier: Knut B. Trondheim
Bil nr 1 - 4 og 6 på lista er "kjente" biler og er med skilter i dag.
Bil nr 2 var tatt inn til Elverum og senere solgt til Horten, har ingen opplysninger etter Juni 2000.
Bil nr 3 var reg på firma R.Wilhelmsen AS og mangler også der opplysninger etter Juli 2002
Bil nr 5 var produsert for Norge, men ble ikke registrert her i landet før i 1995, denne er førstegangsregistrert i 1992,
er usikker hvor den kommer fra og hvorfor den ikke kom til Norge direkte siden den er produsert for Norge.
Mangler også opplysninger på denne etter November 2002.
Det går også historie om at en
CS ble vraket tidlig på 90-tallet, hvis dette stemmer så må det ha vært 7
CS`er her på berget som faktisk var produsert for Norge.
En annen mulighet er også at dette "vraket" er bygget opp og er på veien igjen, har som sagt historie på disse helt opp til 2000 - 2004.
Men det er sikkert noen andre der ute som har noen mer opplysninger om disse bilene.
