TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Delenr. pÃ¥ hylle

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #68183  av Rolfis

Er det noen her som har delenr. for en slik oppbevaringsrom/hylle som skrues over/under radioen. Har en plate det står TOYOTA på der nå men kunne tenkt meg noen flere rom å legge fra meg ting i.
Samtidig lurer jeg på om noen har delenr. på hvite sideblinklys og originalt senkesett (30mm) :roll:

Alt dette for ST202 94'mod.

#68196  av 2fast4u

Oppbevaringsrom/hylle - 55548-20090 rundt 200.-
Senkesett - AM28176000 ca 2.400.- Dette er kun fjærer, og senker bare 20mm :!: Finnes sikkert flere typer å få tak i.(dette er Toyota)
Hvite sideblink - bruk disse fra Avensis 03> 81730-05040 koster ca 180.- pr stk.

:wink:

#68197  av Rolfis

Takker.
Det var raskt svart gitt :D

#68227  av @lpher

2 FAST 4U skrev:Oppbevaringsrom/hylle - 55548-20090 rundt 200.-
Dette er faktisk veldig rimelig gutter...og ETT ABSOLUTT MUST de til som har Celica, MR2, eller Supra med dobbel-din. Så slipper man det fæle Toyota-dekselet som ikke gjør noensomhelst nytte :D (med mindre man gjør som Chris...og benytter den som festegrunnlag til en 7" skjerm :D)

@lpher

#68312  av Rolfis

Var på toyota å la inn en bestilling i dag på hylle og blinklys/pærer :D
De hadde 1 blinklys i Drammen, resten måtte sendes fra Belgia så det blir noen dager med venting.. Får tro at det ikke er alt for mye pes å bytte sideblinklys.. Har ikke akkurat grønt kort i 'mekking' ,serru :wink:

#68364  av @lpher

Rolfis skrev:Var på toyota å la inn en bestilling i dag på hylle og blinklys/pærer :D
De hadde 1 blinklys i Drammen, resten måtte sendes fra Belgia så det blir noen dager med venting.. Får tro at det ikke er alt for mye pes å bytte sideblinklys.. Har ikke akkurat grønt kort i 'mekking' ,serru :wink:
Hihi... so im the reason det er tomt for blinklysa i norge altså? :D Var innom før helga å la inn bestilling på ett sett you see...de ligger å venter på meg nå :)

@lpher

#68371  av Rolfis

Hihi... so im the reason det er tomt for blinklysa i norge altså? Var innom før helga å la inn bestilling på ett sett you see...de ligger å venter på meg nå
Det kommer vel ett blinklys ganske raskt da, så jeg kan jo begynne med ene siden 8) :lol:

#68401  av ijb

he he fikk blanke blinklys fra toyota før helga ej :D

#68410  av Rolfis

ijb skrev:he he fikk blanke blinklys fra toyota før helga ej :D
Kanskje du har noen installasjonstips da.. :D

#68446  av 2fast4u

Rolfis skrev: Kanskje du har noen installasjonstips da.. :D
Sideblinker på nyere Toyota er enkel å skifte, noen ganger kan disse gamle sitte litt i gummipakninga mot karosseri.
Men vanlig måte å skifte lyktene på er å ta tak bak på lykta (mot døra) og skyve lykta fremover skjermen noen mm og samtidig vippe denne ut i bakkant.
Har lykta blitt snudd ved tidligere demonteringer så blir det å presse motsatt vei.
Du merker, når du prøver dette, vilken side av lykten det "fjærer".
Kunne sikkert ha tatt et bilde eller to av dette, men det blir ikke i kveld.

#70889  av Rolfis

2 FAST 4U skrev:Oppbevaringsrom/hylle - 55548-20090 rundt 200.-
Denne hylla er ikke den som passer over/under cd-spilleren. Den er mye smalere, og kan minne om den som som sitter ved siden av sigarettenneren (ihvertfall i celica 94-99).
@lpher har vel notert ned riktig nr, så kanskje du kan legge ut det korrekte.. :)

#70902  av @lpher

Rolfis skrev: Denne hylla er ikke den som passer over/under cd-spilleren. Den er mye smalere, og kan minne om den som som sitter ved siden av sigarettenneren (ihvertfall i celica 94-99).
@lpher har vel notert ned riktig nr, så kanskje du kan legge ut det korrekte.. :)
Yepp :D

Noterte ned nummeret på den (riktige) lomma (til Toyota's med dobbel-DIN) som vi monterte inn i bilen til Rolf Inge....trouble is...det sto to nummer der :) Kanskje 2 FAST 4 U kan finne ut hvilket av disse numrene som er det gyldige? :)

55520-33020
eller
55521-30170

@lpher

#70920  av 2fast4u

Hmmm, misforsto kanskje dette med hylle. :oops:

55520-33020 er hylle til 1996 og nyere Camry, finnes en i Drammen.
Det andre delenr kjenner jeg ikke til, finner heller ikke ut hva det er, men kan skaffes fra Belgia.

Skal sjekke noe når jeg kommer heim i kveld, trur jeg har noe slikt liggende, skal finne frem et bilde i allefall.

#70947  av @lpher

2 FAST 4U skrev: Hmmm, misforsto kanskje dette med hylle. :oops:

55520-33020 er hylle til 1996 og nyere Camry, finnes en i Drammen.
Det andre delenr kjenner jeg ikke til, finner heller ikke ut hva det er, men kan skaffes fra Belgia.

Skal sjekke noe når jeg kommer heim i kveld, trur jeg har noe slikt liggende, skal finne frem et bilde i allefall.

Begge de nummrene jeg lista opp står printa fysisk på siden av lomma faktisk :)

Så om det er 55520-33020 som er det den 'heter' så er vi i mål :)

@lpher

#70993  av 2fast4u

Har en slik hylle liggende som var brukt på Carina.
Står ikke noe delenr på denne, men den stemmer etter størrelsen.

Montert sammen med en TM4414 - lik størrelse.

Det er vel denne du tenker på.

Vedlegg
Hylle_3.jpg
Hylle_3.jpg (15.56 kiB) Vist 2601 ganger
TM4414_hylle.jpg
TM4414_hylle.jpg (58.24 kiB) Vist 2601 ganger