TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøleveske

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #68297  av ErikG

Hvilken type kjøleveske burde jeg bruke på bilen min??

#68302  av Tor

Spiller det noen rolle da? Kjøp ferdigblandet eller konsentrat på en bensinstasjon :)

#68303  av ErikG

det var på en rød fra før. Lurer derfor på om jeg må ha rød når jeg skal bytte

#68309  av larsst185

Nei du må ikke det.Kan være at det er ei Long life veske som var på fra før.

#68310  av tojo

Spiller ingen trille hvilken farge,bare den holder for den tempraturen den skal.Kjøp frostveske hvor som helst(Rema ferdigblandet,bensinstasjoner konsentrat eller ferdigblandet.)Valget er ditt.

#68311  av Mr2 Mk2

ErikG skrev:det var på en rød fra før. Lurer derfor på om jeg må ha rød når jeg skal bytte
Bare ikke bland noe med VAG sin røde,da sliter du :wink:

#68316  av GT4 CS

Hvorfor ikke bruke vag sin? Det går helt fint og bruke g35 kjøleveske på andre biler, det er kun enkelte vag biler som ikke kan ha annet en g35 pga pakninger og slikt. Helt latterlig at de lager det slik, de skal f.eks ha egen servolje. Sære biler hehe

#68333  av Gjertsen

hvor mange liter går det i radiator systemet egentlig a folkens?
Må ha kjøleveske jeg og. går vel fort 6 liter!!?!

#68342  av GT4 CS

motoren din tar 6,9qts mede kjølevann. Aldri sett den forkortelsen der før,men regner med det er liter de mener her ja, Jeg fylte iallefall ca 6 liter på min

#68345  av Gjertsen

okey... kanskje jeg ska ut å kjøpe det da! lite å gjøre nå så why not. må ha noe annet enn vann :p spess nå som det blir litt kjøligere og kryper under 0....

#68347  av erling

Det sies at om man blander rød og blå væske, risikerer man grøt. Husker ikke disse g-betegnelsene, men det er flere typer rød også.

Den "toyota-væsken" er vel mer brun? Ikke rust da, men mer kaffifarga, det var jaffal min. Jeg tappa av den gamle, skylte systemet og fylte vanlig blå.

#68355  av 2fast4u

GT4 CS skrev:motoren din tar 6,9qts mede kjølevann. Aldri sett den forkortelsen der før.........
1 Quart (US) = 0,946 ltr. - 6,9qts vil bli ca 6,5 ltr

:wink:

#68360  av CelicaTurbo

søkemotoren google.com kan brukes til mer enn å bare finne websider, derfor er den min beste venn:

søkestreng "1 quart in litre"

http://www.google.no/search?hl=no&q=1+q ... itre&meta=
1 US quart = 0.94635295 litre
Faktisk kan man regne om det meste med den funksjonen, samt løse generelle regnestykker ;)

#68373  av Gjertsen

akkuratt kjøpt kjøleveske hos hydro texaco. kosta 198 for 4 liter konsentrert og så var det vel 56 kr for 1liter ferdigblandet om jeg ikke tar HELT feil. eller var det for konsentrert det og?

Fylte på for 1 times tid siden.
blanda 50/50 som det sto, da holder den kulda til -36grader, kan også blande 60/40 da holder den noen grader lenger ned på stokken. men ikke no vits her nede i sør.

rektignok var det -30 grader her i fjord på vinteren men men..

#68389  av larsst185

husk også på at kjøleveska har andre oppgaver enn bare å hindre at vannet fryser....