TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DA...er endelig anlegget under bygging....

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #68612  av @lpher

Begynte så smått med å montere inn nytt anlegg i dag... :)

Hva og hvilke produkter jeg velger...får vi se etterhvert...ingenting er spikra...men nedenfor følger en oppsummering av annlegget slik jeg ser det for meg pr. idag :D Om jeg ser likedan på saken etter ett par dager...vil kun tiden vise! :D

Men det som er sikkert er at det blir Rockford Fosgate Type RF frontsett, og muligens Pioneer DEH-P80MP headunit.... :)

...og OM jeg får plass så vurderer jeg 2 stk Rockford Fosgate T112D4 subber....drevet av en Rockford Fosgate T20001BD forsterker...og en stk Rockford Fosgate T8004 forsterker til å drive Type RF frontsettet, samt muligens ett sett med RF Power coaxialhøytalere bak...som fyll-lyd når man kjører med taket av...og "annen demo-bruk" :D

Er litt trangt med tid akkurat nå så jeg får ikke tid til å utdype noe mer...men jeg lover å legge ut bilder av prosjektet etterhvert :D

Her er et par bilder jeg klemte av idag...som en liten teaser :D

@lpher
Vedlegg
HER...ser dere kabelrestene av det midlertidige anlegget mitt...som aldri ble ferdig! :D
HER...ser dere kabelrestene av det midlertidige anlegget mitt...som aldri ble ferdig! :D
AUT11062.JPG (146.35 kiB) Vist 1479 ganger
Strippa Supra-dør...
Strippa Supra-dør...
AUT11061.JPG (117.81 kiB) Vist 1467 ganger
Frontsett og headunit....
Frontsett og headunit....
AUT11059.JPG (150.4 kiB) Vist 1469 ganger

#68614  av @lpher

..og her ser dere at en 7" skjerm er en VELDIG tight fit i solskjermen på en mkIV Supra :D

Jeg blir nødt til å fabrikere egne solskjermer for at det skal bli en 'perfect fit' :D Dette...er langtidsprosjekt gitt :D

@lpher
Vedlegg
AUT11065.JPG
AUT11065.JPG (99.77 kiB) Vist 1472 ganger

#68615  av mr.two

Skal du bruke fiber for å få det skikkelig porr ? Eller blir det et " hiv inn og høy lyd " prosjekt ?

#68628  av CavemaN

Detta blir spennende å følge med på det !:)

Kjenner igjen de delefiltra på bildet der ja ;)

Har jo komplett RF oppsett selv.

Hvorfor skarru nedgradere fra 948RMP til Pioneeren dog?:P

Det X162S settet frister, men får holde med fjorårsmodellen for meg tror jeg ;)

#68739  av @lpher

mr.two skrev:Skal du bruke fiber for å få det skikkelig porr ? Eller blir det et " hiv inn og høy lyd " prosjekt ?
Det tas høyde for at det skal være presentabelt denne gangen ja :D

@lpher

#68741  av @lpher

CavemaN skrev:Detta blir spennende å følge med på det !:)
Me thinks so too :D
CavemaN skrev: Kjenner igjen de delefiltra på bildet der ja ;)
Har jo komplett RF oppsett selv.
Det var litt vemodig å plukke ut FNQ-værstingene ja :)
CavemaN skrev: Hvorfor skarru nedgradere fra 948RMP til Pioneeren dog?:P
Fra tid til annen så må man stikke fingern i jorda å teste andre ting også vettu :D
CavemaN skrev: Det X162S settet frister, men får holde med fjorårsmodellen for meg tror jeg ;)
Frontsettet skal testes grundig ja...so stay tuned for detaljert test... :)
...og da er det selvfølgelig spesielt interesant for deg, Caveman...da de nok vil bli testet opp i mot den gamle benchmarken som FNQ3614 var :D

@lpher

#68767  av chris

fortsette med dette i morra da, alf? Forresten, denne gangen kommer jeg ikke til å slutte å mase på deg, til det er ferdig. Det forrige ble jo *aldri* ferdig!

#68768  av KK-ma70

@lpher skrev:
Det var litt vemodig å plukke ut FNQ-værstingene ja :)

@lpher

Ingen fare. skal ta godt vare på de jeg :wink:

#68770  av chris

@lpher skrev:
Fra tid til annen så må man stikke fingern i jorda å teste andre ting også vettu :D
Skal se du ser lyset du også etterhvert ;)

#69228  av @lpher

chris skrev:
@lpher skrev:
Skal se du ser lyset du også etterhvert ;)
Piss meg i... :D

@lpher

#69777  av @lpher

Bare ett lite bilde....som ikke ble uploada sist :)

Litt groggy...men jeg skal ta nye bilder senere i uka :)

@lpher
Vedlegg
AUT11068.JPG
AUT11068.JPG (79.5 kiB) Vist 1622 ganger

#70833  av @lpher

Update 13. November 2004:

Har nå fått inn frontsettet:
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=959
og har fått kobla de på en midlertidig forsterker :D ...for å spille de inn skikkelig først :D

...og første inntrykket mitt av Type RF Settet (montert i bil) er...OH MY GOD!!!!!!!!!!! Det er nok ikke "bare en liten oppgradering" av Fanatic Q settet ihvertfall...DET er sikkert! :D Sorry gutter :D ...og settet er ikke NEARLY innspilt engang! :D :D :D

Finner mer en "bare ett par hint" av fruktsomheten av samarbeidet med MBQuart ihvertfall :D

Uansett....enuff rant :D Holder nå på å prøve ut forskjellige diskantplasseringer...for en gang for alle å finne den beste plasseringa i mkIV Supra :)

Måtte foresten justere en hel del for å få de perfekt montert i bilen også...
Dekselet/pynteringen på Type RF settet var bittebittelite granne for liten egentlig...(den dekket bare nesten over hullet) ...så vi tok en råtjangs å prøvde fronten til Power Settet....og det var pinadø meg 0,5 cm større!!!! :D Så det ble til at vi modifierte (les: vi filte det ned) Power-dekslet til å 'godta' den ekstra slaglengden som Type RF settet har..og voila!....perfect fit! :D

Mer bilder kommer etterhvert... :D

Ble nesten ferdig med å montere inn Power-settet bak også:
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=254

Disse blir montert i de originale portede kassene som finnes originalt på US-targa utgaven av mkIV Supran :D

Her må kassen 'overbevises'om at det er plass....og det sammen med det faktum at vi var utsolgt for 4-kanals forsterkeren:
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=921
som skal drive dem...gjorde at vi valgte å avslutte for dagen :D

@lpher

#71912  av Rolfis

Å hvordan går det her da?? :D

**B I L D E R** 8)

#71987  av MR2turbo

Nice, @lpher ;) Håper å se resultatet på treff til sommern! har jo ikke fått sjangs til å beundre bilen din enda, hehe

Legg ut litt bilder av mekking av glassfiberkasser da om du skal ha det ;)

Jeg bygger jo og lyd i bilen, nå... hvis du åpner http://www.turbomotor.dk (med lyd på pc'n) så får du en liten pekepinn på åssen lyden blir... :lol:

#72128  av @lpher

Rolfis skrev:Å hvordan går det her da?? :D

**B I L D E R** 8)
:D Nja...er helt kaos på jobb fortiden...ALLE skal jo ha motorvarmer vettu :D .Så jeg rekker jo pinadø ingenting for tis...bare spørr Chris :D ...og all denne WarmUp madnessen kommer i tillegg til den vanlige kundemassen som skal ha stereo, alarm etc...BUT i aint complaining....not at all! Som en fyr på Supraforums så eminent har skrevet i siggen sin...."I love my job, it pays for my Supra!" :D

Update...joda....har klart å klønt til meg en stk T8004 forsterker...som jeg har forhåpninger om å få på plass i løpet av morgendagen :)

Er ikke helt ferdig med montering av Power-settet bak i bilen enda...er litt spent på om de klarer å henge med egentlig...eller om jeg oppgraderer til Power kompsett istedet...only time will tell :D

Skal se om jeg kan få tatt noen bilder i morra :D

@lpher
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9