TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kuleste styling kit til mr2 :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#69003  av cameleon

Morten skrev:
Dalan skrev:Er ikke sikker på hva slags styling denne har, men det er en av de råeste MKII'ene jeg har sett! :D

Bilde
Nei svarte, det er jo samme stylinga som jeg har liggende det. Har ikke sett noen andre med den og 98 vinga før! Nå blir jeg jo seende ut som en hermebukk... :cry:

Men ser jo bra ut da! :mrgreen:
Hvilket kit er dette Morten? Husker du nevnte det da du var på besøk i trondheim...
Lille gul kommer i alle fall til å se helt konge ut med det der :wink:

#69006  av Master

Det der ser ut som bare ei leppe. Burde ikke koste allverden, og var igrunn pent.

#69024  av Alexander G

Den siste der er uten tvil noe av det peneste jeg har sett på lenge.
FÃ¥r vel tusle meg ned til Morten og ta stylingen mens han ser en annen vei.
8)

#69077  av KuHrOn_RaCeR

Er jo helt klart denne mr2 som tar kaka da! :P Se linjene!!!
Lurer på hva slags kit det sitter på den...Noen som vet??
Vedlegg
lee_border.jpg
lee_border.jpg (62.61 kiB) Vist 198 ganger

#69082  av celicat23

FireWalk skrev:Jeg får vel slenge med min mening om den Veilside-støvsuger-stylingen og da siden vi først er så godt i gang her.

"NEI! NEI og atter NEI!!"

For å gå litt mer i dybden vedrørende min korte mening:

Som sagt er smaken som baken, jeg respekterer at noen liker veilside kittet. Men som Chris og de andre sier: et bodykit skal UTHEVE bilens orginale former. Veilside kittet gjør det totalt motsatte. Det gjør at bilen ikke ser ut som en MR2 lenger. Prøver man indirekte ved å sette på et sånt kit å si at man egentlig er flau over MR2en sin og syntes den er så stygg at de bare måtte få den til å se ut som en hybrid av en MR2 og en traktor med snøfreser?

1. Kittet gjør at bilens panser ser ALT for "rånete" ut forfra. Dessuten gjør det at panseret blir ALT for langt i forhold til resten av bilen. Den ser rett og slett ut som en blanding av en Limmo og en Renault Megane. Det blir bare helt feil. Den ellers så pene Bilen ser direkte missproposjonert ut med denne fronten.

2. Det gedigne luft inntaket i front appelerer sikkert til noen. Men i bunn og grunn ser et bare rånete ut. Alle (selv de som ikke har peiling på bil) skjønner at dette ikke er orginalt og at det er noe som er satt på i ettertid. Ting som settes på i ettertid blir ofte sett på som "rånete". (akkurat som at man setter på 8" eksosrør for at bilen skal se raskere ut). Rice boy kalles slikt (råne). Det imponerer ingen. Det eneste et slikt luftinntak vil gi er mer luftmotstand som gjør at bilen går saktere :wink:

3. Jeg Syntes ikke den vingen er spesielt pen heller. En vinge skal gi down force, men ikke på samme måte som en 747-400 gir tilsvarende oppdrift. Det blir i så fall så mye at bilen letter fremme og mister bakkekontakten med fremdekka, selv med det 4 meter lange panseret. (som sikkert også gir ekstra mye vekt som igjen sveker ytelsen) :lol:

4. Sist men ikke minst: og dette er det viktigste punktet. HVOOOOR mange biler har dere ikke sett som har omtrent EKSAKT lik front? det finnes sikkert et slikt kit til alle biler i hele verden. om dere surfer litt rundt så finner dere utallige biler med slik front. Jeg tror at denne typen styling med akkurat denne fronten eller tilsvarende er en av de mest utbredte stylingene. Hvorfor sette på en front som kan fås på alle biler? da vil jeg faktisk påstå at den orginale MR2 fronten er mer skjelden da det totalt sett sikkert fines færre orginale MR2 MK2 enn det fines biler med akkurat den fronten der.

Og jeg tror nok de fleste jenter springer når de ser den fronten der. Det hadde iallefall jeg gjort. Den instinktive frykten for å bli spist levende av en olm snøfreser er mer en hva jeg kan takle... :shock:

MR2 er en skjelden bil. Folk snur seg på gata og sier. Se! der kjørte en MR2!

En MR2 kan dra nytte av å få på en kul og diskre styling som uthever bilens former og linjer. De aller fleste av gutta på forumet her har en styling som gjør netopp dette. Men desverre så finnes det også noen få som setter på nermest "universal" styling som kan fås til alle biler. Da er det ingen MR2 lenger. da er det en kloning av en rånebil og en skikkelig sportsbil. Desverre.

Nå har jeg sikkert ertet på meg en god del Folk, men det er jo et fritt land og dette er min mening.

For å understreke det jeg mener så har jeg lagt med et par bilder. Håper dere nå skjønner horfor denne fronten blir bare sååååå Feil på en MR2.

(Bildene fant jeg på laughatrice.com, en side dedikert til biler som er "rånete" og som egner seg best til å bli ledd av. Slikt assosierer ikke jeg med MR2 iallefall. Sjekk siden så ser dere hvor stor andel av rånerene (rice folka) som faktisk har satt på denne fronten (om ikke akkurat denne fronten, så ser den iallefall identisk ut, og det er jo det folk legger merke til. Jeg fant mange flere bilder enn dette, men det får holde lenge med 4 for å statuere et eksempel.)
Da er jeg helt uenig i deg, og syns stort sett alt du skrev er feil, og at veilside er helt konge.

Og noe mer enn det trenger jeg ikke å skrive. Trenger ikke en hel side, og masse bilder. For smak går ikke ann å diskutere bort til en uniform mening samme hva. Alle har hver sin. Noen bruker bare mer plass enn andre til å kjøre propaganda for sin ;-)

#69089  av MR2Espen

Enig med celicat23 :D

#69117  av jumbo

Veilside suger! 8)

Kort nok? :mrgreen:

#69147  av sindrejl

jeg som må komme med gullkorn i denne posten da?
Synes det er helt genialt at folk liker forskjellig, tenk om alle skulle hatt samme kit! Da hadde jeg heller holdt bilen original ;)

#69166  av jumbo

Dagens quiz - fra HVILKEN stoooor film:

"You are all different!"
"We are all different!"
"I'm not"

#69194  av kaimagne

Morten skrev:
Dalan skrev:Øyh, din gris! Nå ble jeg ENDA mer misunnelig på den bilen din! :mrgreen:
Det ser så sinnssykt bra ut det der.
Men ka gjør vel det, når du har fejl farga.. 8) :mrgreen:
Liker fargen på Lillegul jeg!

Min teori er at lyse farger fremhever formene, mens mørke farger skjuler formene, og formene på en MR2 er vel ikke noe å gjemme vekk? :wink:
Sportsbil skal være rød. Basta. Rød Corvette Stingray, rød Jaguar E-Type, rød Ferrari, rød MR2, rød Celica. Ja, dere har sikkert forstått poenget nå... :)

Kai Magne - med riktig farget Celica

#69196  av McHowie

*kremt* .. GUL ER KULT! :D
Resten er opp til fordelte meninger :P

#69197  av Jarl

McHowie skrev:*kremt* .. GUL ER KULT! :D
Resten er opp til fordelte meninger :P
Enig :D

#69202  av MR2Espen

Gult er best 8)

#69254  av celicat23

MR2Espen skrev:Gult er best 8)
Snakker vi damer, eller bil nå? ;)

#69371  av Johnny_Bravo

KuHrOn_RaCeR skrev:Er jo helt klart denne mr2 som tar kaka da! :P Se linjene!!!
Lurer på hva slags kit det sitter på den...Noen som vet??
Det er greit nok det men det skulle ikke ha gått så langt ned foran. det gjør at det er umulig å ha på en bil som er senket.
jeg stod vedsiden av en på rudskogen og jeg syntes det var utrolig fett. men han kan jo ikke ha det gøy over fartsdumper :lol:

Hadde ikke den Kebabvogna stått i midten der så hadde dette bildet vært perfekt

:lol:
Vedlegg
MR2.JPG
MR2.JPG (150.76 kiB) Vist 222 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7