TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anlegg i Celica mk6

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #67240  av Rolfis

Jeg har en Celica 94mod, og har planer om å bytte spilleren som står i da den er ganske sliten og har bare kasett/radio. Det er 8 høytalere originalt - 3 i hver dør forran og 2 i sidene bak. Er det noen som vet om det er noen ekstern forsterker originalt? Vil høytalerene virke sånn uten videre på en ny spiller?

Noen forslag til spiller? Den må ha grønt lys og helst kunne kjøre antenna opp og ned som originalspilleren, og gjerne mp3-kompatibel...

På forhånd takk :D

#67276  av chris

spør @lpher om anlegg.

men en ting kan jeg svare deg på. høyttalere vil fungere ved å koble de rett i spilleren, fordi cd-spillere har innebygget forsterker. Du kan ikke såklart ikke dra sub'er og heller ikke forvente topp lyd med et rått frontsett, men det duger. :)
 #67309  av @lpher

Rolfis skrev: Jeg har en Celica 94mod, og har planer om å bytte spilleren som står i da den er ganske sliten og har bare kasett/radio.
Kassett? Yuch! :D
Rolfis skrev:
Det er 8 høytalere originalt - 3 i hver dør forran og 2 i sidene bak.
Ahh...lucky guy...ikke alle Celica's som har den treveis plasseringa :)
Rolfis skrev:
Er det noen som vet om det er noen ekstern forsterker originalt?
Om du ikke har noen original sub eller lignende liggende noen plass, så er det nok ikke noen ekstern forsterker involvert nei :)
Rolfis skrev: Vil høytalerene virke sånn uten videre på en ny spiller?
Skulle tro det ja :D
Rolfis skrev:
Noen forslag til spiller? Den må ha grønt lys og helst kunne kjøre antenna opp og ned som originalspilleren, og gjerne mp3-kompatibel...
Hva må spilleren ha da? ...foruten mp3 og grønn belysning? :) Alle spiller vil styre antenna di rett..OM du kobler det rett :) MP3 er jo et must i dag :)

Jeg tror faktisk jeg har igjen en slik en...som jeg kan selge grisebillig: :D
http://www.bilradiospes.no/images/Clari ... P_dash.jpg

Denne har ALT (også 700+ forskjellige display-farger)...og litt til...koster 5.990,- ...MEN...det er en fjorårsmodell...(hush dont tell anyone :D )...men som sagt...det er derfor jeg kan selge den meget rimelig... PM meg om det høres interesant ut :)

@lpher

#67312  av @lpher

On second thought...stikk innom du...så skal jeg vise deg hva du må ha :D ...og det til en pris du kan leve med! :D

@lpher

#69078  av Rolfis

Og da viste deg seg at det var aktive høytalere i min celica mk6. Var ikke bare å bytte spiller da nei :? Men takk til @lpher og folka hos Bilradiospesialisten i Tr.heim for kjempebra service :D
Blir nok en løsning til slutt!

#69143  av ST205RR

da har du nok samme som meg...
ENORM orginal cd/kasett og 3 spikers i kvær dør

da ligger det en extern forsterker bak varmeapparat reguleringa og en under førersetet !!

skal du ha en ny cd spiller vil jeg annbefale og koble den utenom disse orginale forsterkerne da dette er litt spessielt (sjekk koblings sjema)

#69211  av Rolfis

Blir nok at jeg kobler meg utenom ja, men vet du ST205RR (eller noen andre for den skyld :wink: ) om orginalhøytalerene er tungdrevne, eller klarer en normal ny cd-spiller å dra de greit.. :roll: (oppgitt til 4x50W 8) )

#69231  av @lpher

Rolfis skrev:Blir nok at jeg kobler meg utenom ja, men vet du ST205RR (eller noen andre for den skyld :wink: ) om orginalhøytalerene er tungdrevne, eller klarer en normal ny cd-spiller å dra de greit.. :roll: (oppgitt til 4x50W 8) )
En ekstern forsterker er aldri å forakte... :D Men når det er sagt...så vil du nok klare å drive de originale høytalerne med den innebygde forsterkeren i en ny spiller ja :)

@lpher

#69256  av Rolfis

@lpher skrev: En ekstern forsterker er aldri å forakte... :D Men når det er sagt...så vil du nok klare å drive de originale høytalerne med den innebygde forsterkeren i en ny spiller ja :)

@lpher
Kom med et forslag på en forsterker som kan drive disse + at den har mulighet for eventuell sub da... 8) Har en Dali 12" på hånda.
Prisklasse: opp til 3000 kanskje. Er ikke helt oppdatert på prisene på slikt akkurat nå, men får vel noe brukbart til den prisen, eller.. :roll:

#69284  av @lpher

Rolfis skrev:
@lpher skrev: En ekstern forsterker er aldri å forakte... :D Men når det er sagt...så vil du nok klare å drive de originale høytalerne med den innebygde forsterkeren i en ny spiller ja :)

@lpher
Kom med et forslag på en forsterker som kan drive disse + at den har mulighet for eventuell sub da... 8) Har en Dali 12" på hånda.
Prisklasse: opp til 3000 kanskje. Er ikke helt oppdatert på prisene på slikt akkurat nå, men får vel noe brukbart til den prisen, eller.. :roll:
Dali? For bruk i bil?

Joda, 3.000,- holder til en kurant 4-kanaler det :)
Kan regne litt på ett par alternativ til lørdag'en jeg? :)

@lpher

#69290  av bose

joda, dali har bilhøyttalere de, hadde iaffal. ble solgt på hifiklubben før

#69319  av @lpher

bose skrev:joda, dali har bilhøyttalere de, hadde iaffal. ble solgt på hifiklubben før
Så lenge den er 4ohm...så passer det bra på en 4-kanaler :)

@lpher

#69326  av Rolfis

@lpher skrev:
Dali? For bruk i bil?

@lpher
Supert!! Kan låne med meg elementet så kan du se på det lørdag.. Har ikke så mye info om det bortsett fra at det har dobbel-spole og 12".

#69329  av @lpher

Rolfis skrev:
@lpher skrev:
Dali? For bruk i bil?

@lpher
Supert!! Kan låne med meg elementet så kan du se på det lørdag.. Har ikke så mye info om det bortsett fra at det har dobbel-spole og 12".
Ahh...dobbelspolebass ja....da er ohm-verdien veldig viktig å vite iforbindelse med forsterker-kjøp ihvertfall :)

@lpher

#69332  av Rolfis

@lpher skrev:
Ahh...dobbelspolebass ja....da er ohm-verdien veldig viktig å vite iforbindelse med forsterker-kjøp ihvertfall :)

@lpher
Er visstnok en 2ohm's sub ifølge eier...