TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Godt kjøp?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #68813  av _speedy

Kompis av meg har sett på en Celica:

2.0 GT -89
150.000KM
45.000,-

Bilen er hvit, noe som sikkert trekker ned prisen. Hva tror dere?

#68823  av Gjertsen

har jo gått lite da!
vet ikke så mye om den alders gruppa jeg.
Spørs jo om det er rust og åssen stand bilen er i da!
jeg sjekka en Celica 2.0 Gti 93 mod mener jeg det var.
og detta er vel 1 år siden. og da kunne jeg få en STRØKEN utgave som hadde gått lite til 70 høvdinger.

Vet ikke åssen det ligger ann med 89 mod og slikt.
Hvit er jo ikke SÅÅÅ bra. vannskelig å selge igjen vet jeg.

#68824  av _speedy

Gjertsen skrev:har jo gått lite da!
vet ikke så mye om den alders gruppa jeg.
Spørs jo om det er rust og åssen stand bilen er i da!
jeg sjekka en Celica 2.0 Gti 93 mod mener jeg det var.
og detta er vel 1 år siden. og da kunne jeg få en STRØKEN utgave som hadde gått lite til 70 høvdinger.

Vet ikke åssen det ligger ann med 89 mod og slikt.
Hvit er jo ikke SÅÅÅ bra. vannskelig å selge igjen vet jeg.
En ting jeg lurer på, er det før eller etter karosseriendringen?

#68840  av tojo

1986-89 , 4.Gen Celica:
Bilde

1990-93 , 4.Gen Celica:
Bilde

#68918  av @lpher

I og med at dette er i Trondheim...så er det bare å si fra om du vil ha en second-opinion på en slik bil :)

Har endel kjennskap til både mk4 og mk5 Celica sjøl :D ....og det er jo flust med Trønder-TS-OGN'ere her inne som sikkert også kan hjelpe deg :)

@lpher

#68941  av sindrejl

@lpher skrev:I og med at dette er i Trondheim...så er det bare å si fra om du vil ha en second-opinion på en slik bil :)

Har endel kjennskap til både mk4 og mk5 Celica sjøl :D ....og det er jo flust med Trønder-TS-OGN'ere her inne som sikkert også kan hjelpe deg :)

@lpher
hepp ;) jeg har hatt mk4 så har god kjennskap på dem iallefall ;)

#68954  av karl234

jeg har en -86 stående uten motor for øyeblikket, og får snart inn en til regner jeg med. så mange å spørre til råds :)

#69018  av _speedy

Takker for svar, men det ser visst ut til at det ikke ble denne bilen allikavel...

#69239  av @lpher

Nismoo skrev:Takker for svar, men det ser visst ut til at det ikke ble denne bilen allikavel...
Oki...men du får sørge for at han velger 'rett biltype' da? :D

@lpher

#69268  av _speedy

@lpher skrev:
Nismoo skrev:Takker for svar, men det ser visst ut til at det ikke ble denne bilen allikavel...
Oki...men du får sørge for at han velger 'rett biltype' da? :D

@lpher
Hehe,har allerede overbesvist ham om at Toyota er det rette....Men han har kommet over noe annet, + at han hadde ikke tenkt å bruke så mye på første bil. Blir vel noe nytt til sommern. Uansett, det er en Kadett GSI med Omega 2.0 motor og 140-50HK....Sparker bra det også, men opel er og forblir skropel i mine øyne....

#69287  av @lpher

Nismoo skrev:
Hehe,har allerede overbesvist ham om at Toyota er det rette....Men han har kommet over noe annet, + at han hadde ikke tenkt å bruke så mye på første bil. Blir vel noe nytt til sommern. Uansett, det er en Kadett GSI med Omega 2.0 motor og 140-50HK....Sparker bra det også, men opel er og forblir skropel i mine øyne....
Faktisk ganske enig med du dær :) Det sparker ganske bra faktisk..har prøvd endel opel oppgjennom åra (kompis som har jobba med det merket) Men...det er og blir litt vel mye opel-feeling over det :D

@lpher

#69315  av tbergstad

OPEL?!? :evil: Rusthauger....

#69316  av TurboKnut

Alle biler ruster men Opel har Rekord...
:roll:

#69445  av GT4 CS

Hatt to skropler, never again!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den første var en vectra a 89 mod med en faktisk ganske så sprek 2 liter. Litt flau over og si det, men det er den beste bilen jeg har hatt om man ser bort ifra den jeg har nå :D Den siste en 96mod vectra b :evil:
Aldri vært borti mere tull, bytta ,girkasse,dempere,bensintank,masse inv deksler,linkarmer i hue og rævva,sprekte bremseskiver,pakning til innsuget,eksosannlegg fordi det orginale smeltet :shock: , og en haug andre deler. Alt dette da bilen hadde godt 56000km. Utrolig men sant. heldigvis fikk jeg girkasse og bensintank på garantien 8)