TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • priser

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #6910  av bose
 
Er det noen som vet hvor mye det ca vil koste for et Janspeed effanlegg , chipp hos Simco og et KN filter , til Mr2 MK1??
Er ikke det samme modda som du har gjort ,Innset?

 #6917  av Amund
 
janspeed rustfritt snlegg kjøpte jeg hos demon tweeks for 276£, med norske avgifter (moms...) så kom det på 4-4500. (kan sjekke eksakt vis du vil vite det..) Hadde bedre effekt enn forvanta faktisk! men dette er ikke et anlegg å kjøpe vis du er redd for å bli hørt! for dette er det LYD i!! :wink:

Kjøpte meg også et KD filter, som kom på 500 med montering...

Tror heller jeg ville vurdert kam'er foran chip...? Er en her i bergen som har trimma mk1'ern sin brukbart... 144hk på hjula.... :mrgreen:


Virker foresten som om innset er blitt en "guru" for mk1.. hehe :D

 #6918  av mk1 black limited
 
Janspeed kostet 3000 ferdig tollet inn i norge da jeg kjøpte, men prisen har nok steget litt siden den gang. Jeg har et HKS-filter (mushroomfilter), et passende K&N-filter koster vel et sted mellom 500 og 800 hos Forgasserservice på Bryn i Oslo.

Chipping vil jeg ikke anbefale å bruke penger på - kammer er nok veien å gå for mere pulver...eller bytte til kompressormotor - kan fort bli like rimelig...:-)

Forøvrig - den beste form for 'trimming' jeg har funnet er i prioritert rekkefølge:

1. Ordentlig racingstol - du får så utrolig mye bedre følelse med hva bilen driver med at du kan ta svinger i høyere hastighet og helt på grensen. Hjelper ikke mye rett frem, dog...:-D
2. Skikkelige dempere, senkefjærer, foringer, stabstag - understell m.a.o.
3. Bremser - bedre skiver og klosser

...så kan du begynne å tenke på motor...:-)

Guru? Not by a long shot...:-)

 #6920  av Amund
 
mk1 black limited skrev:Guru? Not by a long shot...:-)
Hehe :D Hjemmesida di er i vert fall veldig informativ, en av de beste med mk1 vil jeg si...

-EDIT-: Er forsåvidt enig i rekkefølgen på modifikasjoner også.. selv om jeg begynte på eksos..... hehe. men jeg holder jo også på med å stive opp bilen, får de nye, (stivere) foringene mine til helga!! gjett hvem som skal skru! hehe. og koni er bestilt..

 #6933  av CelicaTurbo
 
en viktig del av det å bytte sete er vel vektbesparelse også? Ihvertfall med en såpass lett bil som mk1 vil et 10-15kg lettere sete gi litt vinning :)

 #7203  av mk1 black limited
 
Absolutt. Såvidt jeg husker veide originalsetet 17 kg, mitt nye veier 7, og du får dem ned i 3-4 kg. Bra vektbesparelse det.

Hvis bare sjåføren kunne gjort noe med seg selv nå, så...:-)

 #7216  av CelicaTurbo
 
vel, slanking av sjåfør må jo være billigste "motortrim" som er mulig å få til :)

 #7239  av jumbo
 
Synes det koster meg ganske mye å gå ned i vekt, jeg :D

Bonusen er at det er effektiv motortrim også utenfor bilen :mrgreen: