TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diffsperre?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #69659  av kaimagne

Bare lurer litt jeg... Er det diffsperre/diffbrems på MK7 T-Sport? Det hender jo den slipper litt når jeg gir på, men jeg har ikke opplevd at den spinner kun på ett hjul...

Sukk. Siste uka på 225/35 18 på TTE-felg. Nå blir det smalhans med vinterdekk, kanskje helt til mars! ;)

Må få tatt noen bilder mens det er skikkelig sko på bilen...

#69681  av tojo

Det er diffbremse,LSD(Limited Slip Differential).

#69712  av Tor

Gjør som 240 Gutta og monter sperra bakaksling :)

#69721  av kaimagne

Og på en fremhjulsdrevet bil skal det være godt for...? ;)

#69730  av Tor

Tja, lik kraft på begge hjula uansett føre eller forhold.

#69738  av kaimagne

Men jeg spør igjen: Hva skal jeg med sperra bakaksling på en fremhjulsdrevet bil? :)

#69783  av vegar85

kaimagne skrev:Men jeg spør igjen: Hva skal jeg med sperra bakaksling på en fremhjulsdrevet bil? :)
ja du sier noe. tipper han tenkte feil.

#69807  av sindrejl

kaimagne skrev:Men jeg spør igjen: Hva skal jeg med sperra bakaksling på en fremhjulsdrevet bil? :)
du får montere akslinger bakover så har du 4wd da vettu ;)

#69820  av Tor

Skjønner hva dere mener, men det jeg sa var at " Gjør som 240 Gutta, monter sperra bakaksling" Ble en litt feil setning ja, men skjønner at du ikke trenger sperra bakaksling på din fremhjulsdrevene bil :) Sperra foraksling er vel en bedre formulering .)

#69888  av GT4 CS

Og ikke glemm og legge på kjetting slik at det høres og ser litt kulere ut under en burnout :D Hørt at den lsd sperra du har er helt konge og kjøre hardt med, kan tenke meg den er ganske stabil ut av rundkjøringer og krappe 90 gradere ved stramm gassvaier :D

#69913  av kaimagne

GT4 CS skrev:Og ikke glemm og legge på kjetting slik at det høres og ser litt kulere ut under en burnout :D Hørt at den lsd sperra du har er helt konge og kjøre hardt med, kan tenke meg den er ganske stabil ut av rundkjøringer og krappe 90 gradere ved stramm gassvaier :D
Kjetting blir uaktuelt, men du får bare kauke ut hvis du passerer bomringen i Moss, så skal du få teste lsd'en min...øhhh... :?

Men jeg synes den er altfor lett bak, den har en tendens til å komme med rompa veldig lett. Men man skal kanskje ikke vente annet med fullt gasspådrag i venstresving, for så plutselig å slippe gassen...? :)

Forøvrig fikk jeg en gang en soldat til å lete i to timer etter kjettinger til beltevogna en gang, fordi vi skulle kjøre på vei... Han var ikke den skarpeste kniven i skuffa, for å si det sånn...

#69915  av GT4 CS

Hehe, han soldaten kunne du vel og gitt i oppdrag og bytte tennplugger i en dieslmotor. SÃ¥ hadde han hatt nokk og drive med de neste 12mnd :D
Er jo helt normalt at bila slipper bak om man går av gassen slik du beskriver. Er dritartig da om man river litt i rattet og får den litt ekstra ut og parrerer med gassen. Da er det nesten så man trur man har en bakhjulstrekker :D