TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• V8 RA28

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#69631  av Ã¸xseth

Ja det er litt synd.
Men det er fremdeles noen her hjemme som holder på den gamle stilen fremdeles ascona, manta, kadett c, granada, taunus.... osv...
Vurderer selv og kjøpe en gammel ascona b

#69642  av GT4 CS

Tanken frister her oxo :D

#69650  av Ã¸xseth

Det er bare å kjøpe. de er kjekke og kjøre også er det mye deler å utstyr ute på markedet.

#69713  av Tor

øxseth skrev:Det er bare å kjøpe. de er kjekke og kjøre også er det mye deler å utstyr ute på markedet.
Ikke minst er de billige :)

#69881  av Ã¸xseth

Stemmer det :D

#69887  av GT4 CS

Og forhåpentligvis litt rust i hjulkassene bak slik at røyken siver kjappere inn når man står og børner.

#69889  av Ã¸xseth

og senket slik at hjulene skraper oppunder hjulbuene og presser de ut

#69893  av GT4 CS

Det er MEGET viktig. Bakstøtfangeren skal og ha fine skrapemerker etter autovern og sitte litt skakt på. Det er de små detaljene som skiller en ekte rånebil fra en villsåveldiggjerne være ekte harryråner bil

#69897  av Ã¸xseth

Stemmer nokk det. sparkelet sprekker der hvor frontspoileren er sparklet til skjermen, og ikke minst de slitte dekkene som sitter bak

#69898  av GT4 CS

Sparkling er alfaomega. Og slike senkefjørduppeditter man får kjøpt på biltema. Helt kongle vet du :D

#69899  av Ã¸xseth

senkefjøredupeditter????????

#69900  av GT4 CS

Og en slik bil som ikke har forsterket bakspeilopphenget er ingen bil og samle på. Da er den ikke riktig innkjørt og man kan risikere og bruke masse penger på araldit for og lime speilet på igjen slik at urskogen med duftene graner ikke faller ned når man hopper over en fartsdump for og skremme livskiten ut av gamle tante olga med gikt som sitter inne i kaffe og vaffel presseriet sitt og surver over dagens ungdom.

#69903  av Ã¸xseth

he he :lol:

#69905  av GT4 CS

Senkeduppeditter er to metallplater man skrur over fjerne for og dra de sammen hehe, da jeg var 18 år hadde jeg slik hehe, dro av veien og knuste alle fjærskålene og knakk 4 stk dempere. Ingen bra innvestering. Men bilen ble utrolig stiv med bøyde demperstenger da hehe,

#69909  av Ã¸xseth

jeg selger de på jobb, men har aldrig prøvd de.
det går mest i senkesett som mangler en ring eller to