TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 42: 3SGTE mkII

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#69734  av jumbo

PSSSSSSH!!!

To ord: Fy faen :twisted: :twisted: :twisted:

#69736  av Master

*slå jumbo* :x :roll: :wink:

Når du omsider kommer deg hjem etter å ha kjørt i flere timer må du poste fler pics og gjerne videosnutter av "nybilen". :)

#69876  av jumbo

Skal få tatt noen bilder etterhvert og skalert til de jeg allerede har og. Må bare få ferdig finpussen først. Er litt småpirk som gjenstår, pluss en grundig motorvask :P

Men fytti innigjennom som den motorn går :twisted:

Tror smilet var omtrent like bredt som bilen i går, hehe

BTW: Noen som har forslag til ok løsning for enderør/avslutning på eksos? Helst ikke noe altfor jalla, men må ha på ett eller annet fordi det ene enderøret hadde fått seg en ganske bra smell da bilen ble vraket. Skaden ses veldig godt på noen av de siste bildene under http://www.ankh-morpork.no/mr2/motorbytte1/

Tenkte å sage av enderøret på begge sider etter 90% bøyen, og sette på noe nytt derfra og ut, helst noe som ser ok ut. Blir nok nytt anlegg til sommern uansett, hvertfall om jeg får råd. Kjenner at senking/stiving er høyt på ønskelista også, hehe

#69970  av erling

Bra det ordna seg! :D

#70001  av jumbo

Problemet er at faenskapen gaar altfor bra.... jeg har ikke godt av dette :roll:

#70006  av erling

jumbo skrev:Problemet er at faenskapen gaar altfor bra....
Trodde ikke det gikk an jeg. :P

#70009  av jumbo

Hehe, du har vel rett :)

#70195  av Dalan

Grattis, det var vel kjedelig tenker jeg :P

Ikke for å være noen gledesdreper for folk her, men vær på vakt for sånne i postkassa da.. :shock:
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... adid=54916

#70204  av jumbo

At Toll og avgiftsdirektoratet sender giro på engangsavgift lik det bilen er bremset til i kontroll er en sak. Kan du imidlertid fremvise bilen for kontroll med effekt lik den i vognkortet, evnt avskilte bilen, kan de IKKE kreve inn denne avgiften. Så tar det der med knusende ro :D

#70261  av Christian

jumbo skrev:At Toll og avgiftsdirektoratet sender giro på engangsavgift lik det bilen er bremset til i kontroll er en sak. Kan du imidlertid fremvise bilen for kontroll med effekt lik den i vognkortet, evnt avskilte bilen, kan de IKKE kreve inn denne avgiften. Så tar det der med knusende ro :D
Jepp, men om du leser tråden stoppa de ham og reiste med bilen. Da hjelper det lite å si : "Øyhh, vent litt a, skal bare under motordekslet en tur" :wink:
Dessuten går enkelte av bilene her langt bedre enn de skal uansett :P En org 3gen 3s-gte m/aussie dp kan du holde igjen på 0,3kg, helt til du passerer 4500rpm og den går rett opp i 0.7-0.8kg. :x Testa selv med annen aktuator...

#70264  av Speeder

Christian skrev:
Dessuten går enkelte av bilene her langt bedre enn de skal uansett :P En org 3gen 3s-gte m/aussie dp kan du holde igjen på 0,3kg, helt til du passerer 4500rpm og den går rett opp i 0.7-0.8kg. :x Testa selv med annen aktuator...
Hva er grunnen til dette, hadde det hjulpet med større diameter på wastegate?

#70274  av Master

Dalan skrev:Grattis, det var vel kjedelig tenker jeg :P

Ikke for å være noen gledesdreper for folk her, men vær på vakt for sånne i postkassa da.. :shock:
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... adid=54916
Er vel bare å være rask med å stille på boostcontrolleren så skal vel ikke det der være noe stort problem. Er vel heller sjeldent at man blir huka inn av purken fordi de har mistanke om at bilen din er trimmet. Da skal du blåse forbi purken i 300 i så fall :D

#70286  av jumbo

Godt aa hoere at han som ble tatt faktisk ble tatt inn og bremset. Cluet er vel helt enkelt aa unngaa aa dra for mye oppmerksomhet og oppfoere seg nogenlunde ok i trafikken saa skal det fantastisk mye til at det noen sinne blir noe spoersmaal om hva man har i motorrommet :)

Selv krasj/uhell vil jo normalt aldri vaere noe problem, med mindre man har 100 meter bremsespor foer impact :mrgreen:

#70303  av erling

En annen ting å tenke på er at det er han som har trimmet bilen som skal betale regningen. Så om du jumbo selger bilen din med turbomotoren i, uten å ha betalt avgiften, er det du som skal betale om neste eier blir tatt... Vet om en chippa Audi det skjedde med her i distriktet.. Så det er litt viktig å spesifisere i salgskontrakt at bilen selges med orginal effekt/motor, e.l. :?

#70356  av jumbo

Selge? MR2? Hva f*** er det du snakker om??? :mrgreen:

Men litt mer seriøst - det err (hvertfall for meg) ganske opplagt at det er slik at man som selger har ansvar for at det man oppgir om bilen er riktig, enten man selger den i godkjent/original stand eller ei...

Kommer ikke til å selge bilen før den er klar for skraphaugen uansett, så ikke noe problem i mitt tilfelle.