TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor Mye olje skal en mk2 bruke?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#70357  av Dalan

Min er kjørt av ei blond lita jente på noen-og-tjue før jeg kjøpte den.. Sikkert ikke fått den helt beste behandlingen m.t.p. sånn tenker jeg.. :?

#70360  av TG1

Bittelitt off-topic, men min gamle 4A-GE hadde gått 325000km uten overhaling, og brukte fremdeles ikke olje... Det minka ihvertfall ikke noe særlig på 10000km. Genial motor :)

#70373  av Johnny_Bravo

min har gått 150.000 og kjørt av ei dame de siste 100.000 tror ikke ho har kjørt den så hardt da. når jeg kjøpte bilen gikk den jo som ei høne :lol:

#70487  av Master

Noen er heldig og har fått et eksemplar som er pent kjørt i Tyskland eller Sveits f.eks. mens de fleste er ikke det.

#70502  av Dalan

Skulle sjekke om det var minket noe olje nå etter jeg har kjørt snart 100 mil etter bytte til tykkere olje, ser ut som det hjalp en del det.
Men, til min forskrekkelse så fant jeg ut at fire av de seks skruene til toppdekselet var løsere enn damene fra Murmansk.. :shock:
Leste i en gammel post her inne at de kunne ha en tendens til å være sånn..? Det kan vel føre til litt oljeutslipp når toppdekselpakningen da ikke blir fungerende helt som den skal..? :?

#70523  av Speeder

Dalan skrev: Det kan vel føre til litt oljeutslipp når toppdekselpakningen da ikke blir fungerende helt som den skal..? :?
Sjansen er der ja.
Da vil du isåfall ha en ordentelig grisete topp\motor.