TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjekt :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#66442  av gorgo

Kjører en -93 Carina E GLi stv, som forøvrig vurderes solgt, da økonomien har bedret seg den siste tiden, og nyere bil vurderes fortløpende.

Sjekk forøvrig min hjemmeside....
 #67599  av Bidne

Jeg kjører selv rundt i en Corolla AE82, men jeg er for tiden inne til førstegangstjeneste i Bardufoss, så jeg får ikke lufta den så ofte. :(

Bilde
Det tristeste er kanskje alikevel at den ikke ble eu-godkjent denne uka. :x

#67601  av Remi

felgene har du vertfall på plass :P

#67660  av vegar85

yeah580 skrev:Tuller rundt i corolla jeg. :D runder snart 293k. ikke godt behandlet av tidligere eiere... peiler bensin og fyller olje..
fattern har en hihace som har gått over 400000km og den går som en klokke. ikke bytta bremser bak enda en gang. han har hatt den siden den var ny. gobil på vinteren det. det er sikkelig toyota kvalitet.

#67855  av Apsis

Hei!
Jeg har en Corolla GT-i 16 -89 som jeg snart skal begynne å sveise rust på..

http://www.ir-stud.hiof.no/~trulsiul/corolla.html

stakkars, stakkars corollan :(

Jeg skammer meg over å behandle henne slik..

#68162  av Tor

Rust? Det kan ikke være en Toyota :)

#70813  av Iselin

Har en Corolla AE92 jeg... Men den står uten skilter for tiden.... :shock:
Venter på ny nøkkel, men har Kadetten til hjelp nå på vinteren uansett 8)
Men er faktisk litt rust på denne og Tor, selv om det er toyota :wink: men er nok ikke så mye at jeg trenger å sveise den uansett :wink:

#70829  av Erlend

Bidne - fin AE82 du har!

Tor og Iselin - rust må man nok regne med på de fleste Toyotaer som er litt eldre enn 90 dessverre... Det som er synd er jo at når noen kjøpte Toyota før, så tok de gjerne ikke så nøye på ting ettersom bilen var kjent for kvalitet..så jeg tror at Toyota kan ruste lett rett og slett pga dårlig vedlikehold i starten av livet :?
Det er synd, men det gjelder dessverre alle biler - uansett hvor god kvalitet det er på plåtet, så begynner det å ruste en gang hvis noen en gang i bilens levetid ikke har tatt så nøye på det med vedlikehold/ordentlig vask...

For ikke å snakke om biler som har blitt kollisjonskadet og så opprettet
:roll: Huff...

#71090  av Iselin

Vel, Erlend... Var vel gjerne det som var poenget mitt :wink: At det nemlig er et kjent problem at det hopper frem litt rust her og der på eldre toyotaer... Men på kadett C`en min er det faktisk ikke så mye (synlig) rust på enda det er en 78modell... Det man ikke ser, finnes ikke ! :wink: :D

#71163  av Ã¸xseth

He he.. altid kjekt med litt rustsveising

#71193  av Remi

min bil e faktisk galvanitiserings behandla 3 ganger :P så den ruste ikke. understelle på bilen har ikke rust i det hele tatt. har problemer med stor lakk skade. så vis bilen skal beholdes noe lengre så må den omlakkeres. det er forøvrig en Carina 2 fra 1989.

#87993  av n0rberg

279k e jo ingenting på en toyota...min bil har gått 319k, og den sløse ikje olje eller svette olja...men så e jo d en camry da, og ikje en corolla

#88041  av Oddie

kjører en '86 Corolla 1.6 GT Twin Cam her nede i Oslo, den har gått 268' nå men er i bra stand.. lite rust og en kjapp liten rakker..

ellers har jeg en '94 Renault 19 1.8 16V (lettere modifisert) hjemme i Tromsø..

og en '76 Audi 80 LS (1.6 coupé) som jeg bruker når jeg er på Steinkjer..

forresten.. tror faktisk Audi'en er den som er mest strøken.. hehe.. :shock:

#90680  av Anderz

Eg kjører rundt i ein Corolla 1,3 XLI 92mod. av den "nye typen". Driver og pusser litt rust nå, viktig å passe på(-;
Har lust på å sette i ein ny motor, men er veldig usikker på kva motor som er lur å kjøpe, og evt enklest å sette i, i forhold til arbeid. Har tenkt litt på ein 1,6 twincam. det er vel rimelig enkelt å sette i? men må uansett vente til etter førstegnags tenesten min... så til sommren kanskje...(-;

har forresten nettopp registret meg, kom i snakk med ein sersjant som tipsa meg om denne sida. står masse artig her! (-; så skal ikkje sjå vekk fra at det kjem noken spørsmål fra meg i ny og ne...er ikkje så veldig mekanisj anlagt :roll: , men har mangen flinke mekaniker venner da, så det hjelper jo på! :wink:

#90793  av Erlend

Velkommen til TS-OGN, Anderz :D Vi er en glad gjeng her, og er om mulig enda mer gladere for å ha deg på "laget" :)