turboman skrev:Skal ikke forsvare noe verksted eller prisene deres, men jeg trur ikke alle er klar over hva som inngår i en slik tid.cameleon skrev:4 timer??? På den tiden tror jeg at jeg, og mange andre, hadde byttet ALLE demperene... 4 timer, det var rart..saftisme skrev:ca pris?Her i trondheim sa de at de kom til å bruke ca fire timer for å montere foran. Timesprisen der er 856,- Så det ender seg opp på ca 3500,-
pluss at du må ha demperne da hehe
Skiftetida på dempere begge sider foran på SW20 er ca 2 timer.
Når verkstedet i Trondheim sier ca 4 timer så er dette sannsynligvis iberegnet hjulstillingskontroll etter demperskifte.
OG - denne hjulstillingskontrollen er noe alle burde gjøre etter en slik jobb.
Så til han som skiftet alle dempere på 4 timer, denne tida er helt lik den som et Toyotaverksted (fasttid) ville ha gitt hvis noen hadde spurt.
En annen ting er jo såklart timeprisen, denne vet jeg varierer mye, men det er vel ikke noe vi kan gjøre stort med enn å la være å oppsøke disse dyreste.
Ang deleprisene så vet jeg ikke hva alle forskjellige koster pr stk, men Toyota sine priser på 700-750.- pr stk foran til SW20 er vel ikke så jævlig ille i forhold til mange andre, eller .......?