TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkesett mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #71100  av elgX

Har en 1991 mr2 som skriker etter litt senking!! hva er å anbefale?

#71107  av angrykid

H&R fra powerzone.no eventuelt andre plasser du finner, med eventuelt gule koni's eller KYB AGX tror jeg dem het.. litt usikker på den siste der.

Kan på det varmeste anbefale gule konidempere, da jeg har disse på bilen og jeg er megafornøyd med dem.

H&R senker ca 20mm på en 90mod. :) burde bli bra det, vil jeg tro. ;)

Bilder av hvordan senkingen ser ut med 17" felger, finner du på http://angrykid.uten.net/mr2/ny/

#71118  av mr.two

Skal du senke mr2'n og det skal senke helt ned til dekk kanten med org dempere, kjøp TEIN typ S. En venn av meg har TTE fjærer og de senker ikke på langt nær like mye...Etter jeg satt de på, fikk jeg ikke pekefingeren mellom skjermen og dekket, og det blir enda litt lavere etter de har satt seg...

#71135  av jumbo

Vel, det finnes en ting som er "for mye" også da :)

Målet (etter min mening) er at hjulet skal følge skjermprofilen penest mulig, og da er det fort gjort å senke for mye. Tipper 40mm er absolutt maks med 17" felg

#71176  av mr.two

jumbo skrev:Vel, det finnes en ting som er "for mye" også da :)

Målet (etter min mening) er at hjulet skal følge skjermprofilen penest mulig, og da er det fort gjort å senke for mye. Tipper 40mm er absolutt maks med 17" felg
jeg har 17" og det ligger akkuratt kant i kant..synes det er ratt snygt, lol..mener at tein papirene hevder at det senker 39mm foran og 43mm bak, eller noe i den retningen..på tein sine hjemmesider står det hvor mye det senker, samt bilde av før og etter...http://www.tein.com

#71371  av elgX

H&R blir for lite med 20 mm... bilen min er jo nærmest en terreng bil nu...

Prøver meg på TEIN jeg, forhandler i norge eller? Hvis ikke må jeg vel få tak i USA

#71501  av MR2turbo

elgx, jeg har ett sett med TTE fjærer, ikke så mye brukt, med TüF papirer,
Kan sikkert få kjøpe de, 1300kr...
bilde med de fjærene på bilen :) :

Bilde

#71511  av mr.two

Be-4-you selger Tein, de tar 2700,- for fjærene. Litt stiv pris, men det går.

#71704  av elgX

Hmm, hvor mye senker de TTE fjærene da? synes det var litt lite de senka, men..

#71724  av MR2turbo

, tror de senker 3-4 cm... :) men er faktisk ikke sikker... :)

#71775  av chris

MR2turbo skrev:, tror de senker 3-4 cm... :) men er faktisk ikke sikker... :)
Fra 90/91, sant? Så senkinga på en 92+ vil bli minimal, vil jeg tro?

#71783  av Morten

chris skrev:
Markus sin var synlig lavere med TTE-fjørene enn min med Eibach ihvertfall. Synes de senker passelig jeg.

#71795  av chris

Morten skrev:
chris skrev:
Markus sin var synlig lavere med TTE-fjørene enn min med Eibach ihvertfall. Synes de senker passelig jeg.
Så er spørsmålet hvor mye TTE fjærene senker en 92+ da? ;)

#71815  av Morten

chris skrev:
Morten skrev:
chris skrev: Fra 90/91, sant? Så senkinga på en 92+ vil bli minimal, vil jeg tro?
Så er spørsmålet hvor mye TTE fjærene senker en 92+ da? ;)
Spliller vel ingen rolle hvor mye det senker, er da resultatet som teller?
Resultatet blir jo det samme uansett om orginalfjørene var så høye eller så høye... :wink:

#71816  av chris

Morten skrev: Spliller vel ingen rolle hvor mye det senker, er da resultatet som teller?
Resultatet blir jo det samme uansett om orginalfjørene var så høye eller så høye... :wink:
såklart har du rett i det. Bare jeg som surrer litt her på morrakvisten :)