TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nysnø :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #71719  av saftisme

er det bare meg eller slenger ræva utrolig når den først slenger? Det er helt vilt.. enten så sitter den som støpt på veien, eller så slenger den i full mugge (mest morro med full mugge da..) :oops: :oops:

#71721  av FireWalk

Når spøkelset av en ræv først kommer.. da KOMMER den.... da står du plutselig i motsatt retning av den du var på vei.. om du er heldig da.. :wink: alternativene kan jo være mindre smakfulle... f.eks "brettet rundt nermeste lyktestolpe, "det kom en trailer....", "der var et stup gitt!" :P

#71730  av sindrejl

hehe sleggeeffekten på mr2 er stor ja :D sitter rimelig fett inntill det slipper og da snurrer den på 5øringen :) Har litt lettere bil enn dere med mk2 også så min slipper enda lettere men splitter nye piggfrie dekk hjelper meg godt.. kjører mye finere på snø enn 90% av trondheims befolkning virker det som.. fiser rundt i 30-40 i 60sonen.. uff blir så oppgitt :P

#71736  av Remi

altså gammle damer som trur at litt is betyr at dem snurrer i alle vindens rettninger.. er helt håpløst er disse som lager kø! sku ha vært bot for og kjøre forsakte også :wink:

#71752  av Moriquendi

du kan trøste deg med at du stryker på oppkjøring om du kjører for sakte :P

#71773  av chris

Folk tror det er en menneskerett å kjøre bil. Det er det ikke. De som ikke klarer å kjøre på snø og is, får parkere bilen om vinteren, så enkelt er det. Og ta taxi eller buss.

Min slenger nesten ikke med rumpa lenger nå, med mindre jeg virkelig vil det selv. Kjøpte meg nye Nokian Hakkapelitta RSi, sitter som lim

#71779  av Dalan

chris skrev: Min slenger nesten ikke med rumpa lenger nå, med mindre jeg virkelig vil det selv. Kjøpte meg nye Nokian Hakkapelitta RSi, sitter som lim
De er fanken meg gode altså, kjører splitter nye sånne på leiebilen jeg har nå mens 2'ern opereres. Sitter som drit i kram snø :)

#71792  av Johnny_Bravo

Hmm kansje jeg skulle kjøpt meg nye vinterdekk jeg og :evil:
Jeg kjørte en tur i går kveld etter at snøen hadde kommet og lekte litt meg å få ut rompa på bilen min. men på snø er det jo en helt annen bil å kjøre. jeg kjørte på en rett strekning på 3 gir i 40Km/t så gir jeg litt gass og rompa kommer litt ut (Moro) men nei da den bare fortsetter å komme den. jeg skjønner at dette kan ikke rettes opp så jeg prøver å trykke inn bremsen når jeg står på tvers av veien i håp om at bare rompa tar en 180 grader og jeg kan snu igjenn. men nei, Mr2'n hadde andre planer. den krysser veien og opp på fotgjengerfeltet. (etter som jeg hadde bremsen inne så går det bare ut over frontfangeren forhjulene ruller ikke opp) da får rompa enda mer fart og snurrer litt til, felgene slåt borti fortauskanten litt og jeg får manuvrert bilen så jeg står i riktig kjøreretning når vi stopper, (nå tenkte jeg "dette var jo et fint påskudd for å kjøpe styling kitt :) så kjører jeg videre og stopper litt lengre borte for å se på skadene. men det var ikke tegn til at jeg hadde vert borti noe som helst. (var jo litt fornøyd med det alike vel) men jeg tror kansje forstillinga mi har blitt lit skjev. ettersom jeg nå må holde rattet litt til venstre når jeg kjører.

Men hvordan kan dette ha seg? jeg kjørte i kansje 20 når jeg traff fortauet. of jeg skrapte det jo bare på langs. skal den ikke tåle mer?

det er også veldig rart at rattet må holdes til venstre ettersom jeg traff kanten få andre siden av veien (med fronten først mens jeg skled sidelengs) så forhjulene ble jo dratt til venstre når jeg traff. hvis forstillinga ble skjev så burde den jo blitt skjev mot venster slik at jeg måtte holde rattet til høyre. Ja ja samme det. noe galt er det i hvert fall

Nå skal jeg virkelig bite i det sure eplet, jeg har alltid tenkt litt for meg selv når dere her inne har skrevet at MR2'n plutselig kommer helt uten forvarsel, at ja ja de har sikkert ikke kljørt så mange biler og at kansje de ikke har kjørt bakhjulsdrevene før og slikt, men huff og hu den kommer jo som et lyn på isen. jeg har jo lekt meg masse i svingene når det har vært regn ute og da har rompa alltid vært lett og kontrolere men på is var den helt jævlig. jeg tor jeg blir nødt til å kjøpe meg en gammel haug av en vinterbil i år så jeg sparer Gullet mitt for flere ubahagligheter.

#71828  av jumbo

Hehe, advarsler om MR2 på snøføre er nok velberettiget de ja :P Jeg har kjørt et anseelig antall bakhjulstrekte biler, men aldri noe som reagerer såpass mye som en MR2 gjør.

#71830  av Mr2Nyter'n;p

Gamle Mazdaen jeg kjører må man jo faktisk nesten mishandle for å få den til å snurre.. Mr2en derimot... *grøss* :roll: :P

#71833  av chris

nå vet jeg at 92+ er litt mer forutsigbar, men en ting kan man uansett gjøre på alle mr2 modeller, hvis man vil ha ræva til å roe seg litt på glatta. Man kjøper rett og slett dyrere og bedre dekk bak enn foran, sånn at den understyrer mer. Funker det :)

#71835  av saftisme

jeg er redd når jeg kjører på isføre da sliter jeg seriøst :D
men på nysnøen kan jeg jaggu leke meg. det er så fett :D
har hakkapelita jeg og.. men får ikke mye styring sånn det var i går kveld med 30cm nysnø :D

#71838  av Mr2Nyter'n;p

2x25kg's sandsekker fra Felleskjøpet, legge dem foran i bilen.. Det funker som en drøm synes jeg.. :) Litt kjipt med såpass mye ekstra vekt, men det er verdt det i mine øyne :P

#71842  av chris

Mr2Nyter'n;p skrev:2x25kg's sandsekker fra Felleskjøpet, legge dem foran i bilen.. Det funker som en drøm synes jeg.. :) Litt kjipt med såpass mye ekstra vekt, men det er verdt det i mine øyne :P
Foran? :?: 8) :D ;)

Bilde

#71844  av larsst185

johnny bravo:Du slo ikke litt luft ut av et hjul.kansje derfor rattet ble skjevt.?