TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vinteren er her!! FÃ¥ ut MR2`n !!!!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #71913  av R.larsen
 
Skjønner ikke problemet med MR2 og vinter jeg. Ny snø, -15 grader, det er jo da det er gøy å kjøre mr2!
På sommer føre er det jo som regel for lite power til å leke seg i en standard bil.

Så få ut kjerra fra den oppvarma flislagte garasjen og gi den en runde med heftig vinterkjørig!

Skal selge min til sommeren jeg :D

 #71919  av FireWalk
 
Når det blir 15 minusgrader er det så kaldt at snøen har mye friksjon i seg. Da er det ikke noe problem å kjøre MR2. Problemene kommer når det er is og 0 føre. Har manikke gode dekk vil sentrifugal kraften få ræven til å komme i hver eneste sving om man glemmer å ta inn chlutchen når man slipper gassen...

Spesielt her på vestlandet er det pes med MR2 på interføre da det er til dels store temperaturvariasjoner. Ene dagen kan det være -15 grader, dagen etter kan det vare 5 pluss grader og såpeglatt... Så fryser det på igjen, og man får ren stålis.

Dette opplevde jeg i Fjor, og snurret rundt flere ganger på stålisen rett som det var... Bare flaks at jeg ikke traff møtende biler og heller ikke skar av veien.

Så i År skal den få stå i garasjen hele vinteren :)

Nå har jo jeg to biler, så for meg er det heller ikke noe problem :)

 #71921  av jumbo
 
Vel, poenget med å la go'bilen stå inne om vintern er jo aller mest å ta vare på den og gi den noen år mer levetid... MR2 på vinterføre er moro som bare det :mrgreen:

 #71924  av saftisme
 
i Teorien får man jo ikke brukt den noe mer.. Jeg for min del kjøpe meg bilen for om 10år så har jeg sikkert familie og må ha stasjonsvogn. Godt å kunne leke seg med god bil'en når man kan\har tid.

Man lever bare en gang :D

men det er jo kjett å crashe da...

 #71928  av jumbo
 
Ja, for min del, går det delvis på salt/rust og faenskap, samt sjansen for å krasje en pen, stylet bil... kjedelig stuff.

Er greit nok nå, npr jeg vet bilen skal totalrenoveres utenpå om et år eller to, men etter det, blir bilen både uegnet og for fin til å plages med snø og is :D

Dessuten er ikke brøytetjenesten her mye å skryte av, jeg fungerer som regel som snøplog dersom det har snødd om natta, og det blir jo bare helt umulig derson jeg får senket og stylet bilen etterhvert....

 #71978  av sindrejl
 
storkoser meg med mr2'en jeg uansett føre, men nå HAR jeg bra dekk også så :D er så deilig å kunne skryte av det btw! :)

 #72020  av jan-erik
 
MR2-en min skal nok få stå parkert inne langt vekk fra salt helvete på veien!

Har planlagt 1 luftetur i vinter, og det blir 2 dager med isbanekjøring på Dagali i slutten av januar 8)

Dessuten er jo vinteren en fin tid å foreta modifikasjoner på, og det gjøres best i garasjen i ro og mak.

 #72045  av jumbo
 
Når skjer den iskjøringa Jan-Erik? Er det noe infopåmelding noe sted?

 #72064  av jan-erik
 
jumbo skrev:Når skjer den iskjøringa Jan-Erik? Er det noe infopåmelding noe sted?
Skjer 28-30. januar.

Det er Norsk Sportsvognklubb som arrangerer. Se http://www.sportsvogn.no/artikler/vinterweekend2004.htm for mer info. Vet ikke om det bare er for medlemmer. Vil uansett anbefale å bli medlem om du kjører litt på bane i løpet av året, da du fort sparer inn medlemskapet. I tillegg får du det glimrende Carburetti bladet i postkassa di.

 #72065  av Anders gullstein
 
Som Jan Erik sier her, så er det ikke så dumt å melde seg inn. Ett års medlemskap koster 350 kr. Abonnement på kun Carburetti koster 460 kr uten medlemskap i NSK, så bare det er grunn nok for meg å være medlem. Dessuten får man banekjøringen til 300 kr mot 500 kr for de som ikke er medlem.

Den frister noe jævlig denne vinterkjøringa de arrangerer, men irriterer meg grønn over at jeg ikke har en vinterbil med bakhjulsdrift :( .