TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan ser ditt motorrom ut?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#72322  av nyman

Här är en bild på mitt
Bilde

#72391  av Anders gullstein

jumbo skrev:Eneste problemet er at jeg har rimelig angst for å spyle vann ned i motorrommet... altfor nervøs for å ha glemt ett eller annet jeg burde pakke inn først
En må spesilet være litt obs på rommet ned til pluggene, lett for at vann kommer ned der og lager oversvømmelse, har prøvd det og da ble det litt fusking gitt. Var bare å tørke opp igjen da, men ble ett par timer ekstra i arbeid. Vasker med høyeste forsiktighet når jeg vasker der ihvertfall.

#72393  av Amund

mandig turbo det der :wink:

synd eg ikkje har plass til noe såå stort.. :roll:

#72400  av Anders gullstein

Nesten som gressklipperen i media-delen den der :wink:

#72410  av MR2turbo

motorrommet mitt denne sommern, blir jo litt forandringer der i løpet av vintern ;)
Vedlegg
motorrom.jpg
motorrom.jpg (59.75 kiB) Vist 2031 ganger

#72465  av Erlend

Mmmm...moto..eh..donut :D

*slikke på*

#72565  av Soppen

Har ikke bilde av motorrom enda men motor ute har jeg
Vedlegg
Bilde(71).jpg
Bilde(71).jpg (8.48 kiB) Vist 1990 ganger

#72619  av Erlend

Wow! Den så deilig ut altså :D Synd du ikke har noe større bilde av den... er det en 4AGE du har der?

#72626  av tojo

Nice motor! Jeg tror det er en 3S-GTE :wink:
4AGE toppdekslet har vel ikke vinklet oljepåfylling?

#72655  av jumbo

Ikke har den vel turbo heller :wink:

#72661  av Erlend

Ser ingenting i det bildet jeg nesten :) Men når du sier det, er den sylinderen til høyre oljefyllinga? I så fall skjønner jeg at det er 3SG(T)E... Men en turbo ser jeg ikke noe sted :D

#72663  av tojo

Ingen turbo på! Men jeg tror fortsatt at det er en 3S-GTE motor. :wink:
Nesten 100% ,dette må vi få klarhet i. :D
Neh oljefyllinga er på toppdekslet nermest innsuget.(hvis du ser på bildet blir det til venstre over venstre kamhjul.)
Er nok en eksosmanifold med turboflens til høyre på bildet.
Jeg refererer høyre og venstre ut fra bildet.

#72665  av jumbo

det er da vitterlig en turbo du ser helt i høyre kant av bildet? tuten med den filla i åpningen er insugsenden på turboen. Matcher perfekt layouten til en GTE ja.

#72767  av chris

er liksom ikke mye vits å legge ut bilde av motorrommet mitt nå, nå som værstingene driver å legger ut sine bilder :P

#72831  av Erlend

Nå så jeg oljefyllinga!!! :mrgreen: Når det gjelder turboen så blir det bare gjetting :) Men ser klart at det er en 3SG-sak nå 8)