TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vippelykt som ikke vil gÃ¥ ned

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #72691  av cyanide

Er det noen av dere andre som har vært plaget med at vippelyktene ikke vil ned igjen?

Den ene lykta på mk2en min får av og til et raptus og vil ikke ned igjen. :o Må bare slå av og på lysa eller blinke med lyshornet x antall ganger, så går den ned til slutt.. Må være dårlig kontakt en eller annen plass, for det er bare av og til.

Noen som har vært borti dette før og kanskje vet hvor jeg bør begynne å lete? :)

#72696  av Johnny_Bravo

sikker på at det ikke bare er frøset eller noe da?

#72729  av jumbo

Har aldri hatt det problemet nei. Men mener huske at motorene som driver lyktene har hver sin krets med egne sikringer og reeler (lett å finne i sikringsboksen fremme).

1: Sjekke etter tydelige mekaniske ting (is, løse ting etc
2: Lete etter dårlig kontakt/ledninger etc
3: Sjekke/bytte sikringer/releer.

#72764  av chris

når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk aldri hørt om problemer med vippelyktene til mk2 før.

tåler til og med å brukes i 35 minus. dører kan fryse, brekket fryser, låser fryser, takvinduene knirker, men vippelyktene? de funker ALLTID uansett vær og temperatur :D

#72769  av erling

Motoren på den ene lykta mi gikk litt tregt tidligere, fikk den ikke opp. Jeg bare moet den opp litt manuelt med den røde justerskruen under panseret. Den finner du under et sort rundt lokk bak lykta. Min har bare funka fint etterpå, så jeg hadde helt glemt den. Men det kunne kanskje vært lurt å åpnet motoren og inspisert litt. Sikkert bare den som har grodd litt fast hos deg og. :wink:

#72777  av cyanide

Takk for svar folkens :)
Den er ikke frossen.. Begge lyktene går opp uansett hvor mye snø eller is det er på pansret :D Skal sjekke etter ukontakt.. :)

#72797  av jumbo

Hvis den vrange lykta konsekvent åpner seg som den skal, er det hvertfall neppe mekanisk. Ville starte med å sjekke det elektriske ja.

#72846  av FireWalk

chris skrev:når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk aldri hørt om problemer med vippelyktene til mk2 før.

tåler til og med å brukes i 35 minus. dører kan fryse, brekket fryser, låser fryser, takvinduene knirker, men vippelyktene? de funker ALLTID uansett vær og temperatur :D
Ene vippelykten min frøs i 5 minus i fjor vinter.. Den ville faen ikke opp igjen..

Dette kommer vel litt ann på været.. om det er konstant 20 minus så skal det vel godt gjøres at det kommer noe fukt nedi der som gjør at det kan fryse.. men når været veksler mellom varmt og kaldt ofte så kan man jo få det problemet...

Jeg fikk det iallefall.. men så har jo jeg eksepsjonelt mye uflaks også da, så jeg ser ikke bort ifra at jeg er den eneste......... :shock:

#73003  av chris

FireWalk skrev: Jeg fikk det iallefall.. men så har jo jeg eksepsjonelt mye uflaks også da, så jeg ser ikke bort ifra at jeg er den eneste......... :shock:
Det ser ikke jeg heller bort i fra. jeg holder jo til i trøndelag, hvor minus og plussgrader går om hverandre. Er det noe jeg IKKE har problemer med, så er det vippelyktene :P