TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosject: Quicksilver 2.nd Edition + Ny Time Attack Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #73147  av Quicksilver

Hei.

Jeg er i full gang med å bygge en nye Supra, jeg håper å ha den på veien til neste sesong men det er ikke 100% sikkert at jeg klarer.

Chassi: det er en 2000Mod Hardtop LHD Supra som etter planen skal få montert et TRD Widebody kit jeg har liggende, lettere dører og bakluke er også bestillt. den blir satt opp for Dragracing og litt kveldskos på veien en gang i blant. målet er en tør vekt på 1.250kg

Motor: Jeg kommer til å kjøre med "gammle" motoren frem til den nye VVTI motoren blir klar en gang i løpet av 2005, målet med den nye blir opp mot 1.100hk og ca 300HK NOS.

Girkasse: det kommer til å bli en 3 trinns TH400 racing automat.

Prestanda 0-402m: vi håper å komme ned på 9 tallet første sesongen men etter hvert så håper vi å se 8sek tallet.

Hvis det er intresant for dere som leser så kan jeg prøve å holde denne tråden oppdatert mot fremgangen på bilen.

http://www.Quicksilver-Supra.com
Vedlegg
trd3000gt.jpg
trd3000gt.jpg (113.15 kiB) Vist 706 ganger
Sist redigert av Quicksilver den 16 sep 2007 13:39, redigert 4 ganger totalt.

#73149  av Quicksilver

bilen i dag:
Vedlegg
supra3.jpg
supra3.jpg (89.14 kiB) Vist 708 ganger
Supra4.jpg
Supra4.jpg (26.43 kiB) Vist 5653 ganger
Sist redigert av Quicksilver den 28 nov 2004 00:38, redigert 1 gang totalt.

#73162  av kennethx

Dæven den så ribbet ut stakkar...keep us posted :)

#73176  av MR2turbo

Morro å se! kommer til å bli heelt villt dette her ;)
Blir det syrevasking av karroseriet eller?

Mare fyr på med oppdateringer etterhvert!

#73179  av Erlend

Fy steike..det blir bra! TRD-widebodykitet er bare så utrolig sexy, Supraen får jo DE hoftene!

Hva slags VVTi-motor er det du snakker om, Quicksilver? FÃ¥r vi mer info eller er det hemmeligstemplet? ;)

#73244  av erling

Håhåhå.. :D

Knallrått. Får vel etterhvert straffa han svenske kjekkasen på stripa nå..

1250kg er ganske rått..

#73425  av Tor

Den så stusselig ut, men blir morro og se hva som kan skapes av det minste utgangspunkt.

#73445  av TOYPARTS

syntes det var en som snakket så kaldt om "automatkongen" fra Bergen jeg :roll: :roll:

#73506  av Quicksilver

hehe ja det er helt riktig at jeg har sagt men jeg sa samtidig at det er veien å gå hvis man skal være raskest ;) så dette var en stor kamel å svelge men skal jeg holde følge med mange her i norge nå så må jeg bite i det sure.. men jeg mener forsatt at en imponerende tid satt med en manuel kassa står det mere respect av en en satt med en Automat ;)

#73516  av TOYPARTS

Quicksilver skrev:hehe ja det er helt riktig at jeg har sagt men jeg sa samtidig at det er veien å gå hvis man skal være raskest ;) så dette var en stor kamel å svelge men skal jeg holde følge med mange her i norge nå så må jeg bite i det sure.. men jeg mener forsatt at en imponerende tid satt med en manuel kassa står det mere respect av en en satt med en Automat ;)
Fine ord det der hehehe

#73660  av Quicksilver

Nye dashen er i hus :)

Bilde

Bilde

#73693  av @lpher

Hey! Thats a new...vending! :D Hva er det laget av? :)

@lpher

#73716  av Quicksilver

den er laget av glassfiber å hele greia veier ca 1.5kg :) hadde egentlig ikke tenkt til å ha annet en en carbon plate men kom over dette :)

#73737  av @lpher

Quicksilver skrev:den er laget av glassfiber å hele greia veier ca 1.5kg :) hadde egentlig ikke tenkt til å ha annet en en carbon plate men kom over dette :)
WOW! :D Har faktisk ikke hørt snakk om glassfiber dash til Supran før :D Det veier sikkert en hel del mindre enn det originale ihvertfall :D

@lpher
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9