TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TG-Bil!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #73103  av EilertseN

Ja i dag var det på TV2 hjelper deg om tg-bil,biler solgt med feil km.stand !Dette hadde jeg ventet så lenge på,menne var sikker på at det kom til å skje. Så dere som har tenkt å kjøpe MR2`ene deres på TG å betale 30tusen mer for en bil som er "bare"gått 110000km.Men som egentilg er gått 200000. Tenk dere om..

#73108  av jumbo

Ikke superoverrasket nei.

Var heldig med bilen min, uavhengig av km-stand, men at de er noen sleske jævler overrasker meg ikke

#73109  av Remi

ligger en post om dette på "off topic" :wink:

#73111  av EilertseN

Hehe.. viss du ser at jeg posta 3min før han så er dette den offisielle posten! Neida kødder bare :lol:

#73112  av Remi

jau greit æ gir mæ :lol: :D

#73139  av Tor

TG bil virker litt mistenksomme ja :)

#73150  av Anders gullstein

De mistet plutselig all tillit :?

#73160  av Master

når en tenker på hvor mange mr2'er det ruller på de norske veier med TG-bil som importagent, så er det kanskje ikke rart at noen begynner å bruke olje tidlig.. kanskje de egentlig er gått 2-300.000 km.

#73168  av Magne

Kjøpte bilen min hos TG-bil. Hvis min bil har gått 2-300 tusen så er jeg mektig imponert over Toyota motorer! :)

#73173  av MR2turbo

er ganske sikker på at det stemte med 128k på tellern min da jeg kjøpte bilen hos han i 2000....

Men nå bryr jeg meg ikke om de km. lenger... skal ikke selge bilen og nesten alt er bytta ut av motor drivverk og juloppheng... så den er i god stand selv om den nå har akkurat passer 180k... :P

Forresten så hadde jeg positivt intrykk av han , bortsett fra slurv på noen små-reperasjoner de gjorde før bilen som var av elendig kvalitet, men det fant jeg ut føst lenge etterpå...

#73194  av Tor

Tror de kommer til og slite lenge med den dårlige omtalen der da.

#73233  av TurboKnut

Jeg skal ikke si noe om TG Bil for jeg har ikke belegg for å mene noe som helst - og jeg så heller ikke TV2 Hjelper Deg i går,
men:
Jeg har drevet og importert biler selv, og vet hva det koster å ta inn en "sånn og sånn"-bil. Nå da andre firmaer kan selge bilen MED FORTJENESTE til lavere - eller samme -pris enn hva jeg kan hente samme bil selv for, da skurrer det litt....

Pluss at det er godt å lene seg tilbake i stolen og tenke at "mine" biler ikke var tuklet med...

#73245  av hovik

Minner meg om en kompis som var i Oslo for å se etter brukt MB 300CE. De fleste hadde ca 130k på tellern, men på en viste plomberinga som gjøres ved service at den hadde runda 250k.

Da selger ble gjort oppmerksom på dette røska han plomberinga av, og sa "Nei, det er bare tull, den har gått 130k denne". Ble ikke noe bilkjøp.

Av egen erfaring stoler jeg MYE mer på tyske bruktbil selgere enn norske.

#73266  av chris

Min hadde gått 149.000 km, og det må ha stemt. Bilen var i kjempestand, veldig lite slitasje på ratt, seter, gulv etc. Det fulgte også med servicehefte fra sveits, hvor alle servicer var stempla på diverse km-stander helt frem til jeg kjøpte den.

Synes også det var kjempegod service hos TG Bil :)

#73272  av FireWalk

Bra at TG bil endelig ble avslørt... De kjøper inn billige MR2er fra tyskland som har gått langt over 200.000 km og selger dem for dobbel pris her hjeme... Håper dette skremmer folk fra å handle med dem... og at det nå kanskje blir litt færre MR2er på veiene.. ;) :twisted: TG bil er jo ene og alene annsvarlig for at Norge nå snart flommer over av MR2er.. noe jeg syntes er litt synd da det jo er litt stas å ha en litt skjelden sportsbil som ingen andre har..

Nei men helt seriøst. Dette berører jo oss alle. Neste gang noen her på forumet skal ha seg ny MR2 og da kjøper privat, så vet man jo aldri hvor bilen kommer fra.. godt mulig en av de tideligere eierene har kjøpt den hos TG bil, og da kan man jo ikke stole på km telleren. Man må være litt skeptisk og bruke sunn fornuft..

Personlig så vet jeg ikke helt hvor langt Motoren min har gått. Det er en USA importert versjon. Orginal MR2 Turbo, men det er satt inn en Jspec 3sgte motor i den.. så hvor langt motoren har gått aner jeg jo ikke, men den ser jo veldig bra ut og skal ifølge mekanikere være så god som ny...

Selve bilen har gått 64000 miles, Noe som jo er veldig lite, men jeg tror nok det kan stemme, da tideligere eier er en gammel mann på 54 år som har hatt bilen stående i garasjen sin i mange år uten å bruke den... Han kjøpte denne bilen direkte fra en kamerat i USA på 90 tallet en gang sa han, og siden så har den stått i garasjen, han har kjørt under 1000 km pr år... så jeg føler meg rimelig trygg på at jeg faktisk har en bil som har EKTE lav KM stand :) siden den bare har hatt 2 tideligere eiere som atpåtil kjenner herandre. Han jeg kjøpte den av virka som en veldig real og grei kar :) Han hadde fulgt alle servicer på den, service heftet følger jo med, og alle servicer er fulgt. Eneste som mangler er 100.000 km servicen som han hadde tenkt å ha den på nå snart sa han (men så solgte han den jo til meg istedet).. :wink: Fyren hadde ikke spesielt mye peiling på bil, men det faktum at han har fulgt alle servicer der de har skitet olje og oljefilter, skiftet lyspærer osv sier jo alt..Dette er en VELHOLDT bil! Bilen bruker jo ikke olje heller... har hatt den i 2 måneder og det har ike minket en millimeter med olje ;) og det forteller meg at motren ikke bærer preg av slitasje..

Sånn går det når man IKKE handler med TG bil! hehe 8)