TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TG-Bil!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#73279  av EilertseN

Trur ingen utenom nybilkjøp kan være sikkre på at tellern er tukla med.Vet om privat personer som har skrudd telleren tilbake før årlig service.. slik at de "bare" har kjørt 5000 km mellom servicene,de har service hefte som stemples årlig.. ingen problem å lure folk på km. idag!

Jeg personlig mener at på en så gammel bil som fra 90-95 så kan man ikke se på km. tellern nesten.Man må rett og slett ta en gjennomgang av motoren.

-Se etter svetting lekasjer
-komp.test osv.
-høre etter spes lyder på motoren
-generelt visuell kontroll.
-testkjøring.
-Oljeforbruk

Så må man bare selv se om man vil stole på km.stand. menne så lenge motoren er feilfri så er det vell ikke noe stress hva som står på tellern.

#73282  av sw20

dersom noen skal selge mr2 i famtida privat er vel dette omtrent slik som anonsa vil se ut!

toyota mr2 92 mod
stelt og vellholdt bil!
ny lakk 04= ingen rust!
17" sommer 14" vinter begge på nye dekk
styling set montert
senket 60 40
157 hk
targatak
skinn seter

km stand 170 ooo
kr 130 ooo BILEN ER IKKJE KJØPT PÅ TG

eller

km stamd 90 000 ikke tg bil km :lol: :lol:

eller 90 00 tg meter \ 230 000 km :twisted:

#73287  av sleeper

sw20 skrev:dersom noen skal selge mr2 i famtida privat er vel dette omtrent slik som anonsa vil se ut!

toyota mr2 92 mod
stelt og vellholdt bil!
ny lakk 04= ingen rust!
17" sommer 14" vinter begge på nye dekk
styling set montert
senket 60 40
157 hk
targatak
skinn seter

km stand 170 ooo
kr 130 ooo BILEN ER IKKJE KJØPT PÅ TG

eller

km stamd 90 000 ikke tg bil km :lol: :lol:

eller 90 00 tg meter \ 230 000 km :twisted:

er du HELT sikker på at du har 157hk??? hvordan fikk du lurt framm den siste hk da??

#73290  av EilertseN

faktisk viss du skjekker autodata er det gti 156hk (med kat) 158hk (uten kat). :wink:

#73291  av sleeper

så dette er altså da en bil uten kat som har mistet 1 hest eller en med kat som har blitt trimmet 1 hest!!??????
neida nå blei det mye surr her ja......

#73295  av GT4 CS

Har sikkert satt på et mindre reimhjul på dynamoen slik at han får mere strøm om mere hester :oops:

#73299  av jsle

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Endelig, viste det kom stemmer bare ikke å ha 15 91mod biler som alle har gått under 130k.

HAHAHA

#73303  av TG1

sleeper skrev:så dette er altså da en bil uten kat som har mistet 1 hest eller en med kat som har blitt trimmet 1 hest!!??????
kanskje han har halve katalysatoren? :roll: :lol:

#73325  av FireWalk

Jeg er ganske sikker på at det må være den E-RAM turboen hans som gr den ekstra hesten! :lol:

#73330  av Mr2 Mk2

TG1 skrev:
sleeper skrev:så dette er altså da en bil uten kat som har mistet 1 hest eller en med kat som har blitt trimmet 1 hest!!??????
kanskje han har halve katalysatoren? :roll: :lol:
hehe teit ting å diskutere,kan vedde bleia mi fra igår på at den har hverken 156,157 eller 158hk. :roll:

#73364  av sw20

eller kansje han bare trykte feil...

nei det kan ikkje vere det han har sikkert en kvart katalysator hjemlengsel og bilen hadde diare og vei skrekk :roll:

det skulle bli nøyaktig 157 hk :x :x :x :x

skal vist ikke skrive mye feil her inne! :evil:

#73366  av MR2Espen

FireWalk skrev:Jeg er ganske sikker på at det må være den E-RAM turboen hans som gr den ekstra hesten! :lol:
heheh :lol:

#73391  av jensi

Er ikke overasket over dette når det gjelder biler importert fra utlandet.
På jakt etter Is 200 i tyskland var det flere forhandlere som på en 3-4 år gammel bil ikke hadde servicehefte på bilen.
Mistenkelig spør du meg.
Det er en måte å finne ut av dette på som kan gi en viss peiling.
Alle eigere av bilen igjennom åra står registrert i det tyske vognkortet.
Dette kalles Fahrzeugbrief eller noe i den dur.
TG bil og alle som importerer bil har dette briefet i orginal utgave.
Sjekk dette noter ned navn på tidligere eigere og begynn å sjekk.

Tipper at tidligere MR2 eigere i tyskland snakker engelsk og er villige til å snakke bil.

Ellers kan selger umulig garantere noe verken tyskimporteret eller ikke.

Et lite eksempel:I tyskland og også i Norge så betaler du ganske mye dersom du kjører over forventet kilometer i løpet av et år ved bruk av firma bil.
Napp speedovaier/plugg så er det bare tutt og kjør.
Hvem kan sjekke det?

Men jeg tror heller ikke at dette har noen vesentlig betydning.
Vil heller sett på bilens totale helhets inntrykk.

Og jeg må bare si det:
Tv2 hjelper deg er kjøpt å betalt og klipper vekk komentarer for at det skal bli så dramatisk så mulig.
Ser aldrig på slike husmor program.
Jensi

#73392  av McHowie

OK, TG-Bil hadde bilen jeg kjøpte, og er ganske fornøyd med den og det som fulgte med. Men var en del mangler på den ihht. avtale, og de var VELDIG trege med å fikse opp etter seg, og fikk lite respons på det som skulle blitt fikset. Så er ikke en fornøyd kunde derfra. Bilen hadde 107.000km da jeg kjøpte den, og viser det seg at du har lygd om dette, skal jeg så absolutt gjøre alvor av de planene jeg hadde før de omsiders sendte meg nye(brukte) sommerdekk bak. Hva jeg hadde tenkt å gjøre? Det er noe som ikke passer seg å prate om her på forumet.. Men kan vel si at jeg var sint.... veldig sint... Ja, ENORMT sint... Og er jeg det enda? JA! *hmf*
Håper TG Bil råtner en viss plass, og de anbefales IKKE på det sterkeste..

#74101  av Tor

Jeg tviler på at de tukler med alle bilene da. Jeg kan egentelig ikke utale meg pga at jeg har ikke sett programmet på TV: