TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bygge om T20 1.8i til 2.0 3SGE...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #71556  av esp-er
 
Er litt blank når det gjelder typer/chassier/motorer til Celica og trenger å bli opplyst litt. Vurderer å bygge om fra 1.8i 7A/FE (eller hva den heter :oops: ) til 3SGE (ST202 og 200HK??). Noen som har erfaring med eller kunnskap om dette?? Passer det, hva må skiftes, er chassiene like, elektrisk, bremser, godkjenning ++++.
 #71587  av chris
 
esp-er skrev:Er litt blank når det gjelder typer/chassier/motorer til Celica og trenger å bli opplyst litt. Vurderer å bygge om fra 1.8i 7A/FE (eller hva den heter :oops: ) til 3SGE (ST202 og 200HK??). Noen som har erfaring med eller kunnskap om dette?? Passer det, hva må skiftes, er chassiene like, elektrisk, bremser, godkjenning ++++.
3S-GE motorene har 150 (f.eks. celica mk4), 156 (f.eks. 90-93 mr2, celica mk5) og 175 hk (f.eks. 94+ mr2, celica mk6).. turboen har 204 og 245 hk.. og så var det vel en 220 hk japansk utgave ellerno.

 #71649  av CelicaGT
 
Veit om en her som held på med å bygge fra 1.8 til 2.0 på ein t20. HAn sliter med at motorfesta ikkje står likt på bilane..

 #71665  av Dalan
 
CelicaGT skrev:Veit om en her som held på med å bygge fra 1.8 til 2.0 på ein t20. HAn sliter med at motorfesta ikkje står likt på bilane..
Da hadde jeg heller solgt bilen og kjøpt en original 2.0.. :)

 #71770  av Morten
 
Hvorfor er det ingen her som bygger 7AGE egentlig? Har lurt litt på det... er jo en masse folk i utlandet som skryter av denne løsningen, og må jo være forholdsvis enkelt?

For de som aldri har hørt om det vil det si blokka fra 7AFE og toppen fra 4AGE. Må også bruke reimhjulet fra 4AGE og reg.reim fra en eller annen Porsche. Da får de mer bunndrag enn 4AGE og mer turtallsvillig enn 7AFE (i praksis en stroka 4AGE).

 #71791  av esp-er
 
Dalan skrev:
CelicaGT skrev:Veit om en her som held på med å bygge fra 1.8 til 2.0 på ein t20. HAn sliter med at motorfesta ikkje står likt på bilane..
Da hadde jeg heller solgt bilen og kjøpt en original 2.0.. :)
Bilen er litt ufrivillig blitt et prosjekt (les; Kræsja :evil: ) Derfor kunne det vært gøy å gjort litt mer enn å rettet opp bilen når det først skal gjøres en hel masse. Fronten skal plukkes ren uansett så et motorbytte er ikke så altfor mye ekstra arbeid. Og de som har en 1.8i vet at ting ikke skjer fryktelig fort selv når man står på gasspedalen... Men takker for alle innspill! Motoren jeg kan få tak i er japansk "TYPE 3SGE BEAMS DUAL VVT-I ST202 SSIII" motoren sitter i en komplett frontcut.

 #72741  av kaimagne
 
esp-er skrev:Og de som har en 1.8i vet at ting ikke skjer fryktelig fort selv når man står på gasspedalen
Hva i helsike mener du med det?!?! :x

Kai Magne
:wink:

 #72787  av QicSilver
 
7-AGE er noe jeg hadde hatt lyst til..men jeg er ikke mekaniker :( blir så dyrt for meg.. noen som vet hva en T20 1.8i tåler av ekstra hestekrefter før man må forsterke drivverk og diverse?

 #72804  av Goose
 
kaimagne skrev:
esp-er skrev:Og de som har en 1.8i vet at ting ikke skjer fryktelig fort selv når man står på gasspedalen
Hva i helsike mener du med det?!?! :x

Kai Magne
:wink:
:wink:
Det er nok gamle 1,8 litrene med 117hk han mener.
Jeg kan da ikke påstå at min GT T23 er dau... og ikke sankk om GTSen...

 #72840  av Erlend
 
esp-er skrev:Bilen er litt ufrivillig blitt et prosjekt (les; Kræsja :evil: ) Derfor kunne det vært gøy å gjort litt mer enn å rettet opp bilen når det først skal gjøres en hel masse. Fronten skal plukkes ren uansett så et motorbytte er ikke så altfor mye ekstra arbeid. Og de som har en 1.8i vet at ting ikke skjer fryktelig fort selv når man står på gasspedalen... Men takker for alle innspill! Motoren jeg kan få tak i er japansk "TYPE 3SGE BEAMS DUAL VVT-I ST202 SSIII" motoren sitter i en komplett frontcut.
Den BEAMS-motoren er visst sweet (samme som sitter på jspec Altezza RS200) :) Men kan ikke opplyse noe om hvordan det blir å sette den på plass dessverre...

 #72987  av esp-er
 
Goose skrev:
kaimagne skrev:
esp-er skrev:Og de som har en 1.8i vet at ting ikke skjer fryktelig fort selv når man står på gasspedalen
Hva i helsike mener du med det?!?! :x

Kai Magne
:wink:
:wink:
Det er nok gamle 1,8 litrene med 117hk han mener.
Jeg kan da ikke påstå at min GT T23 er dau... og ikke sankk om GTSen...
Helt korrekt... den gamle 1.8i. Og den ER dau. Ikke engang moder'n er redd for å sitte på meg i den bilen der 8)

 #72988  av esp-er
 
Erlend skrev:
Den BEAMS-motoren er visst sweet (samme som sitter på jspec Altezza RS200) :) Men kan ikke opplyse noe om hvordan det blir å sette den på plass dessverre...
Hva vil det si at motoren er sweet? At den går bra?? Eller er jeg veldig nerd her nå????

 #73320  av lexusmann
 
Jeg henger meg på de som sier at 1.8'n er KJEMPEDAU!!!! :?
Man måtte skikkelig tirre'n før den kom litt-og så var det ikke mer igjen..... :lol:

 #73342  av DannyBoy
 
Goose skrev:
kaimagne skrev:
esp-er skrev:Og de som har en 1.8i vet at ting ikke skjer fryktelig fort selv når man står på gasspedalen
Hva i helsike mener du med det?!?! :x

Kai Magne
:wink:
:wink:
Det er nok gamle 1,8 litrene med 117hk han mener.
Jeg kan da ikke påstå at min GT T23 er dau... og ikke sankk om GTSen...
Hadde jo vært deilig med 2hk ekstra, men er nok dessverre bare 115 :(

 #73952  av esp-er
 
Noen som kan forklare meg forskjellen på en AT200 og en ST202??? Bortsett fra motor sef... Blir ikke helt klok på det der... Kan få tak i en fra england (med høyre ratt hmmfr) som i utgangspunktet er en japansk import..øh... Vet det mangler ABS og airbags, men prisen er ganske bra. Og siden den er hel og kjørbar burde det vel ikke være noe problem å flytte over alle nødvendige deler??? Kommentarer mottas med takk!