TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• omlakkering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #69652  av jumbo

Har planer om full antirust/forebygging, styling-kit og hellakkering om et år eller to, dvs så snart lommeboka atter er fet nok. Starter ikke et slikt prosjekt før jeg har råd til å si både a b og helst c og :wink:

Spørsmålet er imidlertid angående lakkering... Er fast bestemt på at det blir full puss og hellakkering, men litt mer usikker på farge. Beholde samme farge er vel langt enklest, men har litt tro for endring. Skal som nevnt pusse ned og lakkere opp alt uansett, så spørsmålet er egentlig hvilke ulemper/hva slags resultat jeg kan forvente hvis jeg endrer farge.

Og ikke engang prøv å spørre om hva slags farge jeg har i tankene, det blir en overraskelse den dagen jeg er ferdig :mrgreen:

#69726  av Christian

Ulempen er vel at det er vanvittig mye mer pussejobb om du skal ha lik farge i motorrom, inni dører, under panseret ect. Resultatet blir bra om man gjør bra forarbeid :)

#69829  av Tor

Skal du ha lik farge nede i motorrommet må vel motoren ut. ? Alt av intriør må også vekk og det er en stor jobb og demontere alt det. Det er iallefall ikke pent med fargeforskjell når du åpner huven :)

#69835  av jumbo

Er fristende aa gi faen i aa omlakkere inne i motorommet, men alle andre kroker (som f.eks i doerene etc) er jo et must...

#69879  av Dalan

Svart MR2 er jo skikkelig pent, så hvorfor velge en annen farge når det byr på så mye mer arbeid? ;)
Men skjønner jo at det hadde vært kult å bytte òg.. :)

#69883  av jumbo

Svart MR2 er grisefint det, er jo derfor jeg kjøpte nettopp den jeg har fremfor et annet individ :wink:

Men har sett et par eksepler i en annen farge jeg sikler på også :) Tipper jeg ender opp med å beholde svart ettersom bedre sjanse for godt resultat, men får se.

#69999  av Christian

Går og leker litt med tanken på sort med en eller annen effekt i, slik at det ikke gjør noe at det kun er det utvendige som er tatt igjen. Så før jeg får somla meg til å gjøre det får ingen her lakkere sin sorte bil. Skal jo ikke beskyldes for kopiering :P

#70004  av erling

Er ikke såå viktig å bytte farge i motorrommet dersom det er svart da. Hvis du derimot har rødt motorrom, og lakker resten en annen farge blir det med ett en grufull tragedie.

#70008  av jumbo

<Forte seg aa omlakkere foer Christian faar gjort det>

Hehe. Er uansett langt fram i tid for min del, masse tekniske upgrades kommer foran i rekka... instrumenter (turbotimer/trykkmaaler/etc), nye demper/fjaerer, ny eksos, nye bremser, nytt ratt, kortere girbevegelse (uten kortere girstang) etc... lista er laaang og lommeboka for kort, som vanlig :?

#70262  av Christian

Må nok snart begynne å rane gamle damer på trygdedagen :lol:

#73433  av Tor

Sorte biler er pent, fete felger, hviteblinkelys og proff tona ruter (Ikke Hasj soting). Synn at det vises så fort når de blir skitten :(