TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MAX UFLAKS IGJEN!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #73329  av FireWalk

Skal denne konstante uflaksen min aldri ta slutt? MR2en min var ment å stå i garasje hele vinteren siden jeg jo har egen vinterbil.. Garasjen jeg skal bruke befinner seg ca en km ifra der jeg bor.. Så plutselig over natta kom snøen.. og bilen stod plutselig værfast og med somerdekk i innkjørselen... jeg tenkte at: jaja.. da får den stå der en uke eller to og fryse da, intil det blir bare veier igjen slik at jeg kan få kjørt bilen ned til Garasjen og sette den inn for vinteren. I dag var snøen forsvunnet pga mildværet, og det var bare veier igjen. However: det er meldt frost igjen snart, så det haster jo å få den under tak...

SÃ…. Hva skjer?

JO:

Jeg låser opp døren, setter meg inn, vrir om nøkkelen. Og hva skjer? jo. Den forbanna ALARMEN går amokk og begyner å hyle...Innelåst er jeg også, dørene har låst seg. så jeg må ned med vinduene og låse opp døren en gang til utenifra for å få den til å slutte...

hva i #!"!¤@/¤!#2 har skjedd???

det som skjer er:

Når jeg låser opp døren med nøkkelen kommer det et "klikk". sentral låsen som åpner dørene. Så går det 1-2 sekunder, så kommer et nytt KLIKK. da er det sentral låsen som LÅSER dørene. Og alarmen skrur seg på. (ser at det røde lyset lyser i 30 sekunder før det begynner å blinke)

Jeg låser OPP døra igjen, men det samme skjer....

går jo ikke ann å starte motoren heller siden alarmen kutter ut starteren..

Og nå, når bilen står stille så hører jeg "klikk" med ca 30 sekunders mellomrom hele tiden... Sentral låsen som prøver å låse døren gang på gang....

hva i huleste har skjedd? har noe kortsluttet eller hva!? fukt? hva er det som har tatt kvelden? har det kommet noe vann et sted kanskje? noen som har vært borti noe lignende?

jeg måte bare ta ut ledningen til batteriet for at ikke sentral låsen/alarmen skulle tømme batteriet helt...

Det er altså snakk om den Orginale Toyota alarmen for en 93 mod. MR2... (dette er en amerikansk versjon) men regner med alarmen er den samme...

forsøkte alt som stod i manualen, men ingenting funka.. den oppfører seg jo helt crazy! og nå er bilen ukjørbar pga dette her! ARGH!

og det HASTER med å få den under tak!!! bare noen dager til søen kommer igjen!

Noen som vet hvordan jeg eventuelt kan få koblet ut den alarmen? eller fikset den?

jeg aner jo ikke hva som har skjedd engang! :(

HJEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock:

(jeg vet jeg ikke akkurat er en sexy jente med store pupper, men jeg håper på stor respons likevel! dette HASTER!!)

#73334  av Mr2 Mk2

Du kan klippe ledningen til startsperren,ganske enkel å finne,men først ville jeg bare klippet ledningen til alarmen slik at du slipper høre på gnålet.kopl fra startsperren mens foreksempel batteriet er kopla av da,så slipper du maset.Men prøv en sak,hehe litt teit men prøv å vri om switsen mens du har førerdøren åpen.Og visst du ikke har gjørt det åpn og lukk passasjerdøren en gang.Verdt et forsøk.

#73340  av FireWalk

har prøvd alt det der.... må være noe som har kortsluttet eller noe et sted.. eventuelt fuktighet i en eller annen sensor?

hvordan "kutter" jeg alarmen da? og startsperren? har 0 peil på hvor jeg finer disse tingene... :?

#73343  av Mr2 Mk2

NB!!Jeg vet ikke om det er slik siden det er original alarm,så avvent med å følg denne prosidyren til noen kan bekrefte at det er koplet slik originalt som det er ellers.NB!!

Du ser under der med pedalen...Da finner du en ledning som kommer fra alarmen skal la seg gjøre å finne den uten noe videre styr.Så der du den ledningen den er koplet inn på et sted rundt der.Når du finner stedet hvor den er koplet inn klipper du den bare bort og skjøter de to ledningene sammen.Altså ikke alarmledningen men den som alarmledningen er koplet inn på,og skjøter den sammen med bryteren som går opp til switsen.Skjønte du det??hehe simpelt i real life men ikke så lett å forklare :roll:

#73345  av FireWalk

Hmm.. skjønte desverre ikke så mye av det nei.. det er jo 1000 ledninger under der.. :\ dessuten så er det jo dette med at alarmen låser dørene med et halvts minutt mellomrom.... så noe må jo ha klikket helt... ? og hvordan har dette skjedd i så fall?

Må uansett få koblet ut den alarmen... nå står den jo på stedet hvil.. og jeg blir GAAAAAAL!!! :evil:

#73348  av Mr2 Mk2

Vet du hvor alarmsentralen ligger??
har du prøvd å ha batteiret avkopla en stund slik at den mister "memory"?
er du heldig så kan det virke.

#73350  av DannyBoy

Dreit meg ut på Celica'n et par ganger jeg også, før jeg fant ut hva som var feil :oops:
Nå er det ikke sånn på alarmen min at sentral låsen låser seg, men alarmen begynner seff å pipe som et uvær.

For meg virker det som om du har brukt alarmen når du gikk ifra bilen, men når du skulle inn i bilen, låste du bare opp døra, og dermed skjedde alt det som skjedde. Altså du "unlocka" ikke alarmen.

Det var bare en liten teori jeg hadde da :P :roll:
Siden det skjedde med meg hvertfall...

Så var bare "wild guess" får håpe du finner ut av det hvertfall :wink:

#73357  av FireWalk

hvordan ordnet du dette da? Nei alarmen aktiverer seg når jeg låser døra... når jeg låser den opp igjen unlocker den seg... men i dette tilfelet skar det seg.. og den ligger og klikker hele tiden.. så NOE har definitivt tatt kvelden... :\ gjorde det slik jeg altid har gjot det... men nå har det jo vært ekstremt fuktig vær ute og relativt kaldt vær ute da... merkelige greier :(

noen som har noen tegninger eller lignende som viser hvordan jeg skal få koblet av dette hendelset da?

#73368  av sw20

ta av bateri ledninga di ei stund du!
e jo bare problem me bilen din!..... :P

nei tror faktisk det kan hjelpe... :!: :!:

vist ikkje så tror e det kan ver ein micro bryter på låsen din!
som har kjilt se på låst stillet! var det på min bil da e kjøpte an... :o

måtte lure handa opp i panser låsen for å få åpna det slik at e fik kobla av bateriet! vist ikkje klarte eg ikkje å låse opp døra! :shock:

#73371  av FireWalk

det er bare problemer med alle bilene jeg tar i.. fatter det ikke.. skal ikke gå ann å ha sånn uflaks! lånte bilen til fattern her en dag. En splitter ny Renault.Dagen etterpå funka den ikke slik den skulle.. noe gale med hjernen på den.. så nå er den på service... vinterbilen min tok jo helt kvelden. Fordeleren som tok kvelden. MR2en står med alarm problemet, og den forige tok jo helt kvelden...

er det MULIG??

hmm.. har kobla ut batteriet... det står ute nå, skal få stå over natta.. prøvde å ha det av i noen minutter isted uten at det hjalp.. men får se i morgen da... men tviler på det hjelper... hele alarmen er jo FUCKED... og det med at den driver og låser dørene hvert halve minutt!?

dra deg ut hit og vis meg hva du mener.. hehe.. har 0 peiling på alarmer og sentral lås osv.. :\

fikk skudd bilen inn i garasjen nå da... så får den stå der og tørke litt.. svenna mente på det kanskje kunne hjelpe.. men jeg tviiiiiler...

#73384  av jensi

Det skal gå an å deaktivere alarmen med nøkkelen i låsen bak på bagasjelokket mener jeg.
For all del ikke begynn å klippe i ledningene. :x
Faen ikke ødelegge bilen din.Dette er et skjeldent eksemplar.
Tipper at bryteren som registrerer at du låser opp bilen med nøkkelen har frossett fast eller har blitt fuktig.Sitter en slik bryter i alle låsene innklusiv bagasjelokk.
Alarm sentralen sitter bak passasjer siden der hvor sikkerhetsbelte sitter.
Søk litt rundt på engelsk eller statene på hvordan du deaktiverer alarmen.
Min var deaktivert når jeg fikk bilen.Da hadde de koblet vekk bryteren i bagasjeromslokket.
Alarmen gikk aldrig på da.

Lykke til.

Kjekk feil å finne ut av .Koblingskjema til alarmen finner du her:

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm

Jensi

#73402  av DannyBoy

FireWalk skrev:hvordan ordnet du dette da? Nei alarmen aktiverer seg når jeg låser døra... når jeg låser den opp igjen unlocker den seg... men i dette tilfelet skar det seg.. og den ligger og klikker hele tiden.. så NOE har definitivt tatt kvelden... :\ gjorde det slik jeg altid har gjot det... men nå har det jo vært ekstremt fuktig vær ute og relativt kaldt vær ute da... merkelige greier :(
Okei, skjønner... Så du har ikke knapp du trykker på for å aktivere/deaktivere alarmen?

Det jeg gjorde feil, var at jeg aktiverte alarmen, men når jeg skulle inn i bilen, glemte jeg at jeg hadde skrudd på den, og dermed bare låste og gikk inn, og da gikk seff alarmen... :oops: :D
 #73504  av saftisme

FireWalk skrev:Skal denne konstante uflaksen min aldri ta slutt? MR2en min var ment å stå i garasje hele vinteren siden jeg jo har egen vinterbil.. Garasjen jeg skal bruke befinner seg ca en km ifra der jeg bor.. Så plutselig over natta kom snøen.. og bilen stod plutselig værfast og med somerdekk i innkjørselen... jeg tenkte at: jaja.. da får den stå der en uke eller to og fryse da, intil det blir bare veier igjen slik at jeg kan få kjørt bilen ned til Garasjen og sette den inn for vinteren. I dag var snøen forsvunnet pga mildværet, og det var bare veier igjen. However: det er meldt frost igjen snart, så det haster jo å få den under tak...

SÃ…. Hva skjer?

JO:

Jeg låser opp døren, setter meg inn, vrir om nøkkelen. Og hva skjer? jo. Den forbanna ALARMEN går amokk og begyner å hyle...Innelåst er jeg også, dørene har låst seg. så jeg må ned med vinduene og låse opp døren en gang til utenifra for å få den til å slutte...

hva i #!"!¤@/¤!#2 har skjedd???

det som skjer er:

Når jeg låser opp døren med nøkkelen kommer det et "klikk". sentral låsen som åpner dørene. Så går det 1-2 sekunder, så kommer et nytt KLIKK. da er det sentral låsen som LÅSER dørene. Og alarmen skrur seg på. (ser at det røde lyset lyser i 30 sekunder før det begynner å blinke)

Jeg låser OPP døra igjen, men det samme skjer....

går jo ikke ann å starte motoren heller siden alarmen kutter ut starteren..

Og nå, når bilen står stille så hører jeg "klikk" med ca 30 sekunders mellomrom hele tiden... Sentral låsen som prøver å låse døren gang på gang....

hva i huleste har skjedd? har noe kortsluttet eller hva!? fukt? hva er det som har tatt kvelden? har det kommet noe vann et sted kanskje? noen som har vært borti noe lignende?

jeg måte bare ta ut ledningen til batteriet for at ikke sentral låsen/alarmen skulle tømme batteriet helt...

Det er altså snakk om den Orginale Toyota alarmen for en 93 mod. MR2... (dette er en amerikansk versjon) men regner med alarmen er den samme...

forsøkte alt som stod i manualen, men ingenting funka.. den oppfører seg jo helt crazy! og nå er bilen ukjørbar pga dette her! ARGH!

og det HASTER med å få den under tak!!! bare noen dager til søen kommer igjen!

Noen som vet hvordan jeg eventuelt kan få koblet ut den alarmen? eller fikset den?

jeg aner jo ikke hva som har skjedd engang! :(

HJEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock:

(jeg vet jeg ikke akkurat er en sexy jente med store pupper, men jeg håper på stor respons likevel! dette HASTER!!)

høres kjent ut, hadde samme probelemt.. bortsett fra at alarmen aldri gikk på.. lukka seg igjen og på hele tiden. sinnsykt plagsomt.. grunnen var at det hadde kommet fukt nedi "Panelet" (vindu, lås greia) TROR jeg da.. funka hvertgfall helt fint igjen når det var tørt.og har funka helt fint igjen siden den gang :)

#73636  av GT4 CS

Har du prøvd og nappe ut sikkringa til sentral låsen, holder en knapp på at det har kommet fukt inn i døra de og en mikrobryter leker sisten med seg selv. Det STINKER om man får problemer med bilen sin. Ville ikke klippt noen ledninger iallefall. Om du ikke finner ut av det så ta av dør siden og sjekk om det er antydning til fukt inni der, bå bærsjærk med wd 40 eller 5-56 inni der på kontakter og smør opp alt beveglig inni der med noe egnet.

#73649  av FireWalk

hele bilen har plutselig bestemt seg for å gå bersjerk.

Nå funker alarmen igjen... men nå driver dørene og låser seg OPP hele tiden..... når jeg setter meg in og beygnner å kjøre så kan plutselig alarmen aktivere seg, og dørene låser seg... litt kjipt...

Nå begynte check engine lyser og lyse også... fikk ut 4 feilkoder... tror jeg får skrive en egen post om det.. sukk... ALT på en gang... blir skkert dyrt også.. en ting er sikert, i år blir det ikke julegaver på NOEN!